•Aku Suka Dia?•

612 67 38
                                    

Di rumah Song..

Jihyo merebahkan badannya di atas katil.

Dia mengingat kembali kejadian petang tadi.

Sesekali dia pandang jaket Chanyeol yang disangkut di ampaian.

Dia telah mencuci jaket itu dan ingin pulangkan kembali pada bossnya itu.

Entah mengapa..dia terharu atas apa yang Chan lakukan pada nya.Lain sungguh sifat nya di tempat kerja dan di luar.

Tapi..kenapa dia perlu campur tangan urusan Jihyo padahal Jihyo hanya pekerjanya..Malah masalah peribadi , boss di tempat kerja tidak perlu campur tangan...kan?

"urm..maybe itu sifat dia yang sebenar?Suka tolong orang apabila susah..Walau kadang² dia menjengkelkan tapi...dia baik."

Dalam pada Jihyo berkata kata seorang diri..

Ting!

Sampai satu mesej.Jihyo terus buka app Kakaotalk.

From : Tuan Annoy Chan
"Yah.Kau dah tidur ke?"

Jihyo yang dari tadi baring terus bangun dari pembaringannya kerana terkejut yang melampau bila Chan menghantar mesej kepadanya.

Malam pula tu.

Jihyo menaip dengan berhati hati.Bimbang kalau cara dia reply membuatkan sifat annoy bossnya itu kembali.

To: Tuan Annoy Chan
"Belum tuan Chan.Kenapa ya?"

Ting!

From:Tuan Annoy Chan
"Aniya..saja."

Ternganga dibuatnya Jihyo.

"Biar betul bos aku ni?Ker mabuk?Takkan saja²..kan?"kata Jihyo seorang diri.

Jihyo tidak membalas balik chat itu.

Ting!

From:Tuan Annoy Chan
"Neo waeirae?!Balas la chat aku!Kau ingat aku tunggul ke?"

Jihyo mengeluh geram.

Tapi dibalas dengan penuh sopan.

"Apa yang perlu saya balas tuan?Tuan tidak tanya apa² pun pada saya."

Ting!

"Balas la okay..or ya..or anything!"

"Tuan nak tanya sesuatu kan?Tanya je."

Setelah Jihyo hantar chat berbunyi begitu.Dekat 5 minit Chan typing tapi masih tak hantar chat..typing..

Ting!

"Kau tu..macam mana?"

"Macam mana apa?"

"😑Pasal tadi la..Dah okay ke?Yela mana la tahu kot² trauma ke..dahi tu sakit ke...kaki ke.."

"Kalau saya tak okay apa yang tuan nak buat?"

 * Secretary Song *Where stories live. Discover now