part1

7.8K 478 79
                                    



aku yang baru pulang dari sekolah itu terkejut melihat rumah aku yang seperti di serang.. aku terus berlari dan masuk ke dalam rumah.. aku berlari ke arah omma dan oppa aku yang di ikat tu..

" omma!! oppa!! gwenchana?! " kataku sambil melepaskan ikatan..

" nae omma dengan oppa okay.. " kata ommaku

" sapa buat semua ni " soalku

" along yang kutip utang appa " kata abangku yang bernama jongin atau nama panggilannya kai dengan suara yang sayu..

Ya.. tak dapat dinafikan keluarga aku bukan lah keluarga berada.. Appa aku banyak tinggalkan hutung sebelum dia mati kena bunuh dengan along.. sekarang kami sekeluarga yang tanggung semua beban ni.. tapi setiap along datang mesti omma suruh aku dan oppa masuk dalam bilik dan kunci pintu..

bunyi tepukan tangan menyetak kami tiga beranak.. 3 lelaki yang kacak turun dari tangga..

[Jaerin pov]

" Wow... Ooo anak beranak berkumpul lah.. kau ingat apa acara tahlil ke hah? " katanya sinis..jaerin berdiri menghadapnya..

" hey pakcik apa pakcik nak aah dari keluarga kami " bentak jaerin tanpa rasa takut..

" Wow.. budak mentah kau sapa nak panggil aku pakcik hah! aku datang sini nak kutip hutang lah takkan nak mintak sedekah kat rumah buruk ni " katanya pedas.. lelaki itu melangkah mendekati jaerin atau lebih tepat Kim jaerin

" pakcik kami takde duit! " kata jaerin agak takut.. lelaki itu tergelak besar lalu lelaki yang dikenali sebagai byun baekhyun itu menghentak meja di sebelah jaerin dengan kuat sampai terhenjut bahu tiga beranak itu..

" ada aku kesah kau ada duit ke tak yang aku nak sekarang ni duit aku!!! " tengkin baekhyun terketar ketar lutut jaerin.. jaerin sekeluarga hanya diamkan diri.. baekhyun mengeluh rambut yang menutupi dahinya di seluk ke belakang..

" okay lah aku pun dah penat nak kutip duit dekat keluarga miskin macam korang ni apa kata aku bagi satu syarat dan sekelip mata hutang jantan tak guna tu langsai " kata baekhyun sambil menjongkitkan sebelah keningnya.. jaerin memandang ke arahnya..

" apa dia! " kata jaerin dengan memek muka biasa tanpa rasa takut.. padahal dalam hatinya sudah takut akan lelaki yang buka bengis itu..

" kawin dengan aku " kata baekhyun.. terbeliak mata jaerin akibat terkejut..

" okay saya setuju " tanpa memikir panjang jaerin terus bersetuju.. baekhyun tersenyum lalu dagu wanita itu depegang

" okay sayang minggu depan kita kawin no axcuse bye " kata baekhyun yang berjalan keluar rumah bersama konco konconya.. dalam diam baekhyun tersenyum

" keyopta " kata baekhyun secara perlahan dan meninggalkan jaerin yang terpinga pinga..

" tak pernah pernah kau lepaskan orang yang tak bayar hutang kau " kata chanyeol selaku anak buah dan kawan baiknya..

" betul tu " kata sehun pula. pelik dengan perangai rakannya sorang ni.. yelah baekhyun seorang yang pantang bila hutangnya tak di bayar baginya pandai pinjam pandai bayar..

" entahlah kau pun tahu kan kenapa aku lepaskan dorang.. " kata baekhyun sambil mengangkat sebelah keningnya..

" ohh yaehh i see " kata sehun dan chanyeol sambil tersenyum serong ke arah baekhyun...

_

[baekhyun pov]

" boss dia dah sampai " kata konco ku yang bernama taeyong.. aku menganggukkan kepala.. lalu pergi ke arah seorang lelaki tua yang mukanya sudah lebam sana sini..

" hello.. hello Mr. Kang long time no see.. how are you? haha " kata baekhyun penuh creepy..

" please baekhyun lepaskan aku.. aku janji akan bayar balik duit kau.. " mohon lelaki tua itu.. makin kuat gelak baekhyun.. rahang Mr. Kang di cengkam kuat.. setermerta gelaknya mati.. wajah Mr. Kang di pandang tajam

" hei.. orang tua! aku dah bagi masa dekat kau lama untuk langsaikan hutang kau. tapi apa kau buat? kau lari.. dasar bodoh kau lupa ke kau berhutang dengan sapa? kau berhutang dengan byun baekhyun.. sampai lubang cacing aku akan cari kau lah!! sekarang daripada kau susah2 nak bayar hutang baik aku lenyapkan kau dalam dunia ni teros kan? HAHAHA " kata baekhyun dan merentap kasar rahang orang tua itu..

" Jaehyun bagi aku pistol biar aku habiskan hidup dia kat sini juga " kata barkhyun

" baik tuan " jaehyun mengambil pistol dan memberi kepada baekhyun

" tolong baekhyun jangan bunuh aku " mohon Mr. Kang itu.. baekhyun berjalan ke arah orang tua itu

" kan aku dah cakap aku tak suka orang mungkir janji tapi kau buat kau terima lah padahnya " kata baekhyun sambil membelai pistol itu ke muka Mr. Kim

BANG!!!

satu tembakan hinggap di kepala Mr. Kim.. di situlah nyawanya berakhir.. baekhyun bangun dan pandang mayat orang tua itu..

" dasar bodoh! tengok kan dah sia sia kau hidup heh! buang masa aku je! " kata baekhyun menyampah

" aku nak kau selesaikan mayat orang tua bodoh ni.. bakar mayat dia supaya polis tak syak apa apa " kata baekhyun..

" baik boss " kata beberapa anak buahnya iaitu taeyong, jaehyun, yuta dan lucas...

____________________

hai.. hope korang suka dengan chapter pertama ni.. jangan lupa vote😉

KEEP VOTE😘😘

MAFIA LOVE || Byun Baekhyun√Where stories live. Discover now