baekhyun melihat dari dalam kereta seorang wanita yang berusia 61 tahun itu sedang duduk di kurusi roda sambil termenung jauh.. seorang juru rawat menghampirinya mungkin sedang menanya keadaan kesehatannya?
[Baekhyun pov]
dah hampir 3bulan aku tak jejakan kaki di tempat ini.. aku melihat mukaa seseorang yang sedang duduk di kerusi roda.. melihat mukanya saja mampu membuat aku hati aku luluh.
" Ehh? tuan baek apa kahbar? dah lama kamu tak datang sini " kata encik Nam atau lebih di kenali sebagai Nam Goong Min..
" Ohh? encik Nam saya agak busy kebelakangan ni " kata baekhyun yang matanya masih memandang ke arah susuk tubuh seseorang..
" macam mana dengan keadaan dia encik Nam? " soal baekhyun
" setakat ni keadaan dia lebih baik.. dia sudah menunjukan beberapa reaksi yang positif " jawab encik Nam
" baguslah kalau macam tu.. saya harap sangat dia akan sembuh seperti sedia kala " kata baekhyun bernada sayu
" saya yakin yang dia akan sembuh tuan baek cuma mengambil masa sedikit untuk menghilangkan kemurunganya " kata encik Nam sambil menepuk perlahan bahu baekhyun.. barkhyun hanya tersenyum kecil.
" Tuan baek pergilah melawat dia saya ada sedikit kerja yang nak di buat " kata encik Nam. baekhyun hanya mmengangguk kecil..
__
" omma sehat? " soal baekhyun sambil membetulkan rabut Puan byun. Puan byun hanya menganggukan kepalanya sudah membuatkan baekhyun tersenyum lebar.. dia bangga dengan perubahan ommanya sekarang yang semakin membaik..
" omma baek nak bagi tahu yang baek dah kawin.. dia perempuan yang baik dan polos.. dia juga masih muda dan bersekolah.. kalau ada masa baek bawak dia jumpa omma okay " kata baek sambil tersenyum lebar.. Puan byun memandang ke arah wajah anak lelakinya sambil tersenyum.. dia mengelus pipi anak lelakinya lembut..
hamir gugur air mata baekhyun.. ommanya sudah jauh lebih baik dari dulu.. Ya ommanya mengalami gangguan emosi sampai baekhyun terpaksa meletakan ibunya di hospital yang layak untuk pulihkan ibunya semula.. sudah hampir 9 tahun ibunya mengalami kemurungan dan baru sekarang ibunya menunjukan reaksi yang positif
" omma baek balik dulu ya? nanti baek datang lagi.. annyeong " kata baekhyun sempat di beri satu kecupan di dahi ibunya tersayang..
__
(apa korang ingat semua mafia jahat ke? okey baekhyun tak hshshshs😂 abaikan)
__
jaerin termenung sambil merenung di luar tingkap.. kejadian minggu lepas yang di mana baekhyun menciumnya asik terbayang di ingatanya.. kadang kala dia tersenyum sorang diri membuatkan hyuna yang duduk di sebelahnya memandangnya pelik..
" Hoi.. kau asal sia senyum sorang2 seram aku tengok? " soal hyuna
" haah? tkde pape lah hehehe " jawab jaerin sambil tersenyum kambing. hyuna menegcilkan matanya..
" Yeke? ke kau ada sorokan sesuatu dari aku? haah! kau dah ada boyfriend eeh? ishh mana boleh kau laku dulu dari aku sjsjsish " kata hyuna.. sambil pura2 menangis.. haishh drama queen betul lah si hyuna ni..
" Yah!! aku tak mainlah boyfriend2 ni kalau ada terus kawin lah apa tunggu lagi HAHAHAHA " kata jaerin sambil tergelak sakan.. jaehyun dan mark hanya menggeleng kepala melihat perangai isteri bosnya itu..
" masalahnya dia dah kawin sekarang ni " kata mark separuh berbisik kepada jaehyun sambil membuat muka blur
" tulah pasal.. biasa lah budak2 " kata jaehyun..
___________________
sorry chapter kali ni pendek sebab takde idea😅 selamat berpuasa semua🤗 don't forget to vote!!❤️
KEEP VOTE😘😘
YOU ARE READING
MAFIA LOVE || Byun Baekhyun√
Fanficbyun baekhyun adalah seorang mafia terbesar di seoul.. Dia adalah lelaki yang ganas dan kejam.bayangkan berkhawin dengan seorang perempuan yang dungu, blur dan kuat membebel.. " okay lah aku pun dah penat nak kutip duit dekat keluarga miskin macam k...