part5

3.9K 374 15
                                    


jaerin duduk di sofa setelah penat berdiri.. sesekali dia menyelak langsir untuk melihat kelibat kereta namun tiada.. dia melepaskan keluahan kecil..

" mana pakcik ni janji nak belanja aku beli baju.. ishh suka tipu lah dia ni! " kata jaerin kesal.. dia membaringkan tubuhnya di sofa lama kelamaam matanya mula layu..

11:00 a.m.

baekhyun masuk ke dalam rumah dengan keadaan yang layu. mungkin terlampau penat pergi meeting sana sini.. dia melihat ke arah ruang tamu. terlihat sekujur tubuh sedang nenyak di buai mimpi..

baekhyun berjalan menghampiri jaerin.. dia melutut di depan jaerin.. wajah isterinya di lihat seketika.. rambut jaerin yang menutupi dahinya di tarik ke belakang..

' kenapa?kenapa susah sangat aku nak marah dan berkeras dengan kau? kenapa bila dengan kau aku rasa bukan diri aku yang ganas, kejam dan dingin? aku tak tahu kenapa hati aku tergerak nak kawin dengan kau.. aku tak boleh aku kena juga kekalkan sifat dingin aku.. ' kata baekhyun dalam hati sambil mengusap pipi jaerin..

akibat itu jaerin tersedar.. baekhyun segera menarik tangannya dari pipi jaerin.. jaerin bangun dan gosok matanya..

" pakcik dah balik? " kata jaerin mamai

" hrmm " kata baekhyun dingin

" jom beli baju " ajak jaerin.. baekhyun mengeluh.. mana ada kedai baju buka malam buta ni kak oii..

" kau ni memang bodoh dari kecik ke apa? kau tengok sekarang dah pukol bape? mana ada kedai baju bukak huh! " marah baekhyun.. mata jaerin sudah berair.. dia menundukkan kepalanya..

" pakcik yang janji nak belikan baju baru pastu pakcik balik lambat..pastu nak marah.. pastu penat tau saya tunggu dari petang.. pastu- " tak sempat jaerin habiskan ayat baekhyun sudah potong.. tersendu sendu jaerin di buatnya..

" dah takyah lah nak nangis sangat menyampah aku tengok.. esok kita pergi beli tak lari pun lah kedai baju tu huh.. dah pergi tido! " kata baekhyun dingin.. jaerin hanya mengikut sahaja..

ke esokannya~

jaerin bersiap siap untuk membeli pakaian baru.. dia melihat ke arah cermin dan tersenyum.. bibirnya di calit sedikit liptin supaya nampak lebih segar..

 bibirnya di calit sedikit liptin supaya nampak lebih segar

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

( pakaian jaerin)

jaerin terun terlihat baekhyun yang sedang tunggu di ruang tamu sambil bermain fonnya..

" pakcik dah siap! " pekek jaerin dengan ceria

" kau boleh tak jangan jerit bengit telinga aku dengar dah lah cepat! " marah baekhyun dan berjalan menuju ke kereta.. jaerin di belakang hanya menjeling..

" sikit2 nak marah patut lah cepat tua! " kata jaerin bengang tapi cukup dia sendiri yang dengar.. bunyi hon kereta menyetakkan jaerin terus dia berlari masuk ke dalam kereta..

MAFIA LOVE || Byun Baekhyun√Where stories live. Discover now