Okay memandangkan ini part last so panjang sikit ya hehe😁 enjoy your reading🤗
________
" macam mana dengan keadaan dia hyung? " soal baekhyun kepada xiumin yang baru mengcheck kesihatan jaerin.
" keadaan dia dah stabil. Degupan jantung dia pun dah normal semula tapi aku tak pasti bila dia boleh sedar " kata xiumin. Baekhyun tersenyum kecil. Dia bersyukur kerana keadaan jaerin sudah stabil. Tak sabar rasanya menunggu si gadis sedarkan diri.
" baek kau balik lah dulu rehatkan diri kau kat rumah dulu. Siang malam pagi petang kau jaga jaerin sampai diri kau tak terurus lagi pun jaerin kan dah stabil " nasihat xiumin.. dia agak kesihan juga melihat keadaan baekhyun sejak jaerin koma dia semakin tak terurus.. kurang makan, tak pergi kerja yang dia tahu hanya duduk di sebelah jaerin dan tunggu gadis itu bangun dari koma. Sudah tiada dah diri mafia dalam dirinya sejak sebulan yang lalu. Mujur ada sehun yang mengurusi hal syarikat dan chanyeol yang mengurusi hal mafia baekhyun.
" betul apa xiumin hyung cakap tu kau balik lah dulu biar aku jaga jaerin " kata kai yang baru sahaja masuk ke dalam wad jaerin
" baiklah kalau macam tu aku balik dulu nanti petang aku datang semula " kata baek. Kai dan xiumin hanya mengangguk
Malam~
Kai sudah pun pulang petang tadi kerana ada urusan. Baekhyun melihat ke arah jaerin. Bantuan pernafasan sudah pun di cabut oleh xiumin kerana keadaan jaerin sudah stabil. Baekhyun tersenyum kecil..
" kau tetap cantik macam dulu jaerin " katanya sambil tersenyum. Unbun2 si gadis di usap dan di cium lembut.
" cepat bangun sayang aku rindu kau " bisik baekhyun di telinga jaerin.. dia duduk semula di kerusi tangan jaerin di genggam erat sebelum dia di buai mimpi..
____
Pagi~
[Jaerin pov]Aku membuka mataku perlahan. Selauan matahari menusuk ke iris mataku. Aku melihat ke arah syiling bewarna putih itu. Aku ada di mana? Adakah aku sudah mati?
Aku pusing ke arah kiri terlihat sekujur tubuh lelaki yang sedang tidur berbantalkan tangan aku. Aku tersenyum kecil. Syukur yang aku masih hidup. Aku mengusap rambut yang menutupi dahinya lembut dan membuatkan dia tersedar.
Aku tersenyum ke arahnya dan membuatkan dia terkaku.
" kenapa tenung saya macam tu? " soalku agak sedikit lemah.. dia terus memelukku membuatkan aku sedikit terkejut.
" mianhaeyo sebab saya awak jadi macamni.. sebab saya awak koma sebulan.. sebab saya aegi kita mati.. hiks.. maafkan saya sayang saya tak dapat jaga awak dengan baik... jinjja mianhaae " kata baekhyun sambil nangis di dekapan aku.. aku agak terkejut bila baekhyun kata yang aegi kami mati. Aku tak tahu pun yang selamani aku mengandung.
" sa..saya mengandung? " soalku gagap. Baekhyun melepaskan pelukan. dia duduk semula di kerusi yang bersebelahan katil aku. Dia menunduk lalu menganggukan kepala
" iya kandungan awak nak masuk 3minggu tapi.... saya yang bunuh anak kita mianhae sayang hiks " katanya serba salah. Aku bangun dari pembaringan dan aku peluk dia erat aku tepuk belakang dia supaya dia tenang
" shutt.. jangan nangis okay.. saya terima anak kita pergi. Saya terima takdir yang tuhan bagi awak jangan salahakan diri awak. Kita boleh usaha lagikan lepasni " kataku di dalam dekapannya.. rasa sedih itu mesti ada dalam diri seorang yang baru ingin menjadi ibu tapi tak apa aku redha.
" by the way sejak bila bersaya awak ni hah? Dulu bukan main lagi berkau aku muka tu masam je sepanjang hari HAHAHA " usikku sambil tergelak..
YOU ARE READING
MAFIA LOVE || Byun Baekhyun√
Fanfictionbyun baekhyun adalah seorang mafia terbesar di seoul.. Dia adalah lelaki yang ganas dan kejam.bayangkan berkhawin dengan seorang perempuan yang dungu, blur dan kuat membebel.. " okay lah aku pun dah penat nak kutip duit dekat keluarga miskin macam k...