part14

3.4K 362 31
                                    


HAPPY BIRTHDAY BYUN BAEKHYUN!!🥳💐❤️

_____

" bos saya dah dapat maklumat tentang perempuan yang rapat dengan baekhyun " kata lelaki yang berambut pink itu.. lelaki yang di panggil 'bos' itu memandangnya sekilas..

" maklumat apa yang kau dapat " katanya mendatar

" perempuan itu bernama kim jaerin. dia meruapakan isteri kepada baekhyun. umur dia 17tahun dan masih bersekolah " terang anak buahnya.. lelaki itu tersenyum sinis..

" tch! tak sangka tes kau budak bawah umur baekhyun. kau boleh keluar " katanya.. lelaki yang berambut pink itu mengangguk dan terus keluar..

" tak sangka kau dah kawin. huh! dengan budak mentah pulak tu.. takpe baekhyun kalau aku tak dapat kebahagian kau pun tak akan dapat! kau tengok lah apa yang aku akan buat nanti HAHAHA!! " katanya sambil tergelak sinis..

__

[Jaerin pov]

aku memasuki perpustakaan negara bersama hyuna dengan langkah yang gembira tak lupa juga dengan jaehyun dan mark.. kami duduk di tempat yang agak terserok supaya senang nak ulang kaji..

" hrmm hyuna aku nak cari buku biologi jap eeh " kataku dan bangun.. hyuna hanya mengangguk dan menyambung menulis catatan di buku..

" nak kami ikut jaerin? " soal jaehyun.. aku menggelengkan kepala..

" tak perlu saya hanya nak ambil buku je.. jangan risau okay " kataku sambil tersenyum kecil mereka hanya mengangguk..

aku mengorak langkah ke rak yang menempatkan buku biologi.. aku mencari dan akhirnya aku jumpa tapi malangnya buku tu ada di bahagian atas.. aku dah lah pendek doh!! aduhh mana sampai..

aku cuba lompat untuk ambik buku tu tapi tak berjaya.. asal aku di takdirkan pendek T_T . tengah aku hard working nak capai buku tu tiba2 ada satu tangan yang ambil buku tu.. aku melihat dia.. aku terdiam.. aku just nak cakap..

bapak

hensem!!!

" nah untuk awak " kata lelaki itu dan hulurkan buku biologi itu kepada aku.. aku memandang dia dan memdang buku silih ganti..

" mwo? haah gomawo " kata sambil tersenyum manis..

" nae.. saya nampak awak macam susah nak ambik buku ni tu saya tolong " kata lelaki itu sambil tersenyum.. my god comelnya..

" ohh.. by the way nama saya V awak? " soalnya

" ohh nama saya kim jaerin " kataku

" cantik nama macam orangnya " puji V.. aku sudah tersenyum malu..

" awak minat biologi? " soalnya.. aku mengangguk

" Aah ya ini subject kegemaran saya hehe " kataku

" sama lah saya pun minat biologi sama macam awak " katanya.. aku hanya tersenyum tak tau nak balas apa sebab aku tak kenal dia sangat kan? kalau baekhyun tahu ni mati aku ptffjsjssjsj

" kalau macam tu saya pergi dulu lah kawan saya dah tunggu bye " kataku. V mengangguk sambil tersenyum

" bye!! " katanya..

" cute " kata V sambil tersenyum manis

__

" kau pergi mana lambat betul " soal hyuna sebaik aku duduk di kerusi berhadapan dengan dia.. aku bukan apa terborak dengan mamat hensem pula tadi hihihi

" ouhh ni haah aku cari buku ni tak jumpa2 huh penat tau! " tipuku sambil menunjuk buku biologi itu.

" hah yelah dah jom study.. " kata hyuna. aku menganggukan kepala dan kami study lah beberapa mata pelajaran yang agak susah..

MAFIA LOVE || Byun Baekhyun√Where stories live. Discover now