jaerin melihat jam di dinding ..12:30 a.m.
tapi suaminya masih tak datang lagi.. dia risau manalah agaknya suaminya pergi.. dia mundar mandir di ruang tamu sambil menunggu ketibaan suaminya.. sudah penat akhirnya dia duduk di sofa..
1:00 a.m.
akhirnya terdengar bunya kereta memasuki perkarangan rumah.. tak lama selepas itu pintu di ketuk.. jaerin berlari anak dan terus membuka pintu..
alangkah terkejutnya jaerin bila baekhyun terus memeluknya.. jaerin membau benda yang agak busuk..
" euww.. pakcik mabuk ke ni? " kata jaerin.. baekhyun tersenyum lalu kedua pipi jaerin di pengang..
" hai sayang awak nampak seksi hari ni hahaha " kata baekhyun yang sudah mabuk teruk itu..
jaerin memapah baekhyun untuk bawa ke bilik..
" pakcik ni dah gila! " kata jaerin geram..
setelah sampai di bilik baekhyun.. jaerin membaringkan badan baekhyun di katil.. kaki baekhyun di angkat taruk ke atas katil.. kasut dan stokin baekhyun di cabut dan selimut tebal ditarik menutupi tubuh baekhyun..
rabut baekhyun yang menutupi dahinya di seka ke belakang jelas lelaki itu berpeluh..
" haishh.. tidur pun comel.. " kata jaerin..
jaerin bangun untuk pergi ke biliknya.. tak sempat melangkah tangannya di rentap menyebabkan jaerin terduduk di sebelah katil semula..
" jap.. " kata baekhyun dia duduk matanya masih tertutup..
" ke..kenapa? " soal jaerin takut..
Uwerk.. Uwerk..
baekhyun muntah di baju jaerin.. membulat mata jaerin.. baekhyun baring semula..
" Yah!! pak-- "
Zzz... Zzz... Zzz...
terdengar dengkuran baekhyun.. jaerin mengetap gigi.. geram dengan suaminya..
12:00 p.m.
baekhyun pegang kepalanya yang berdenyut denyut itu.. dia melihat jam di meja kecil sebalah katilnya.. dia berbaring semula ke katil..
deringan telefon menyentakan baekhyun.. dia mengangkat panggilan tersebut..
" hyung kat mana meeting lagi setegah jam nak mula " pekik sehun dari hujung telefon..
" haah? meeting? " soal baekhyun pelik..
" hyung jagan cakap yang hyung lupa eeh.. aku dah cakap jangan minum arak banyak sangat kan dah hilang ingatan.. now siap dalam masa 20 minit aku tahu hyung dah ada kat office.. kita ada meeting dengann Jen's campony " bebel sehun dan terus tamatkan panggilan..
baekhyun terus bergegas masuk ke tandas untuk bersihkan badan. dan pergi ke office..
Ya, selain seorang ketua mafia baekhyun juga mempunyai syarikat yang terkenal di seoul.. kegiatan mafianya jarang di kerahui oleh orang mahupun di berkas oleh pihak yang berkuasa..
setelah selesai bersiap dengan berpakainya yang segak baekhyun keluar dari biliknya menuju ke ruang tamu.. kelihatan jaerin yang sedang bercekak pinggang sambil memandang tajam ke arahnya..
baekhyun melihat jaerin sambil meminum air kosong yang tersedia di meja..
" kau dah kenapa pandang aku macam tu nak penampar? " kata baekhyun sinis.. jaerin berdengus geram..
" pakcik tahu tak semalam pakcik mabuk.. pastu pakcik muntah kat baju saya? tau tak baju tu baju kesukaan saya pastu pakcik muntah dekat situ.. tau tak saya kena basuh lebih 10 kali sebab bau air busuk pakcik tu! " bebel jaerin..
" dah habis cakap? kalau dah habis aku kena pergi ni.. banyak kerja aku nak buat.. " kata baekhyun sinis.. malas nak dengar isterinya yang membebel itu. dia bergerak ke arah pintu untuk pergi ke office
" pasal baju buruk kau tu jangan risau lah nanti aku ganti.. setakat baju pasar tu takde hal lah dah bye aku dah lambat.. " kata baekhyun dan pergi ke arab kereta
" betul eeh ganti!! " pekek jaerin
" Yelah murai " jerit baekhyun..
" Yeaye.. dapat baju baru " kata jaerin sorang diri sambil terloncat loncat..
--
baekhyun melangkah masuk ke syarikat BBH's . pekerja yang sedang leka berbual automatik bangun dan menunduk hormat.. ketegasan dan sifat dingin baekhyun membuatkan semua pekarja di situ takut akannya.. baekhyun adalah seorang yang muka ketat dan susah untuk tersenyum.. dia juga serius dalam hal kerja..
baekhyun terus masuk ke dalam ruangan CEO tidak lama kemudian sehun masuk sambil memegang beberapa fail.. mungkin persediaan untuk meeting..
" Wow.. hyung akhirnya mu tiba juga " kata sehun dan melabuhkan punggungnya di kerusi yang berada bertentangan dengan baekhyun.. baekhyun hanya memaparkan muka bekunya..
" hari ni jadual aku penuh ke? " soal baekhyun. sehun membuka buku catatan yang sedarhana besar itu..
" hrmm.. lepas meeting kat office.. hyun ada meeting kat luar dengan syarikat JEEM's lepastu ada meeting lagi dengan syarikat TYG's.. senang citer jadual hyung penuh dengan meeting hari ni " kata sehun.. baekhyun melepaskan keluhan kecil..
nampaknya dia tak dapat balik awal dan keluar untuk teman isterinya membeli baju.. mesti wanita itu akan merajuk..
" okay.. but esok aku tak datang.. kau tahu sendiri aku dah suruh kau handle segala meeting.. aku malas.. melainkan itu meeting memang betul2 penting.. faham " kata baekhyun tegas
" baik hyung " kata sehun.. Ya dia tahu baekhyun jarang datang ke syarikatnya selama ini pun sehun yang handle semuanya.. baekhyun lebih aktif dalam kegiatan mafianya..
_______________________
sorry kalau tersalah ejaan hehe😅 maklum lah author tak perasan😂 papepun tunggu chapter seterusnya dan jangan lupa vote!! saranghae!😂❤️
KEEP VOTE😘😘
YOU ARE READING
MAFIA LOVE || Byun Baekhyun√
Fanficbyun baekhyun adalah seorang mafia terbesar di seoul.. Dia adalah lelaki yang ganas dan kejam.bayangkan berkhawin dengan seorang perempuan yang dungu, blur dan kuat membebel.. " okay lah aku pun dah penat nak kutip duit dekat keluarga miskin macam k...