[Baekhyun pov]
dah seminggu aku dan jaerin tak bercakap mahupun bertegur.. setiap kali dia jumpa aku mesti dia akan tundukan kepala.. aku takde niat nak sakitkan hati dia.. aku taknak dia sekolah sebab aku takut benda buruk jadi kat dia..
aku turun dari tangga.. aku melihat ke kawasan dapur terlihat jaerin di situ sedang menyiapkan sarapan.. Aikk sejak bila minah ni pandai masak?
aku berjalan menuju ke dapur.. jaerin perasan kehadiran aku. aku pandang tajam ke arah dia.. dia yang perasan tatapan tajam aku terus menundukkan kepalanya..
" erm.. sa..saya dah siapkan sarapan pakcik makan lah " katanya gagap.. dia terus berjalan untuk menuju ke bilik.. belum sempat dia melepasi aku.. pergelangan tangannya aku pegang..
" aku nak kau makan sekali " kataku dingin..
" ta..tak.. apa saya tak lapar " katanya
aku endahkan apa yang dia cakap aku tarik tangan dia supaya dia duduk di kerusi.. aku pandang dia. dia masih menundukkan kepala mungkin takut dengan aku..
" aku suruh kau makan bukan tunduk! makan! " kataku agak dingin
" nae " katanya dan terus menyeduk nasi goreng kimchi yang dia masak.. dalam diam aku tersenyum kecil.. aku menyuap nasi itu ke dalam mulut.. hemm sedap!
" sejak bila kau tau masak? " soalku
" youtube " katanya sepatah.. aku hanya mengangguk.. keadaan menjadi sunyi semula..
setelah dia selesai makan terus dia bangun dan membawa pinggan pergi ke sinki dan cuci.. setelah selesai dia terus mahu naik ke atas tapi sempat aku tahan..
" sampai bila kau nak diam ni? " soalku.. dia hanya diam.. keluhan kecil keluar dari mulut aku..
" aku tanya kau ni pekak ke apa?!! dah takde mulut ke nak cakap!! " marahku.. dia agak terkejut..
" mian..mianhae " katanya gagap.. nafas kecil keluar dari mulut aku.. aku tarik dia pergi ke sofa di ruang tamu.. dia masih sama tetap tunduk..
" aku tak suka bila aku tengah cakap orang tunduk so pandang aku " kataku dingin.. dia perlahan lahan angkat kepalanya pandang aku..
" kenapa kau nak sangat sekolah? " soalku
" sa..saya cuma nak belajar supaya hidup saya akan lebih baik.. saya pun tak tahu hubungan pakcik dan saya sampai bila.. sekurang kurangnya bila pakcik dah buang saya.. saya dapat kerja yang baik untuk sara keluarga saya " katanya sambil bermain dengan jari jemarinya..
" aku tak akan ceraikan kau.. aku bukan taknak bagi kau sekolah cuma aku risau keselamatan kau.. musuh aku ramai kat luar sana " kataku
" tapi- " belum sempat jaerin habiskan ayatnya aku sudah potong
" kau masih nak sekolah? " soalku.. laju dia mengangguk..
" baiklah aku benarkan kau sekolah tapi ada syarat " kataku. bersinar sinar matanya bila mendengar aku mengizinkannya bersekolah..
" apa? " soalnya
" pertama aku akan sediakan 2bodyguard untuk jaga kau.. dia akan sentiasa mengawasi kau di sekolah.. kedua can you stop call me 'pakcik' aku masih muda untuk di panggil dengan gelaran itu.. ketiga aku nak kau lepas balik sekolah terus balik tak boleh keluar mana mana dan yang terakhir kau tak boleh langsung langgar perintah aku and yang paling penting jangan kau cuba dekat dengan lelaki aku tak suka! " kataku tegas
" ba..baik " katanya gagap..
" tapi saya nak panggil pakcik apa hehe " katanya sambil menggosok tengkoknya..
" panggil aku baek jelah " kataku.. tiba tiba fon yang berada di poket seluarku berbunyi.. aku menganggakat panggilan dan menuju ke kolam renang
" ada apa kau call? " soalku dingin
" tempat kita kena serang dengan puak mingyu ramai budak kita tewas.. mengikut laporan dorang menggunakan senjata api sebab tu ramai budak kita tewas " kata chanyeol di talian.. aku menggenggam buku limaku..
" aku nak kau kumpulkan semua budak kita yang lain panggil semua budak nct suruh dorang turun sekali.. cakap kat suho hyung sediakan senjata. sekejap lagi aku datang " kataku
" baik boss " panggilan tamat
[Jaerin pov]
dia call dengan sapa tu macam serious je? hrmm lantak lah asal hati aku gembira aku dapat sekolah semula.. tapi ada bodyguard pulak hrmmm..setelah dia menamatkan panggilan dia masuk ke dalam semula...
" awak nak bergi mana baek? " soalku
" aku ada kerja sikit maybe balik lambat.. jaga diri elok2 jangan lupa kenci pintu semua.. aku pergi dulu " katanya tergesa gesa.. baekhyun mengucup dahi aku dan berlalu pergi.. aku terkaku..
dia?
cuim?
aku?
betul ke?
my god!?
tanpa sedar aku tersenyum sorang sorang..
[baekhyun pov]
apabila aku sampai di tempat tujuan aku terus keluar dari kereta.. terlihat anak2 buah aku dah sedia dengan senjata masing2.. chanyeol pergi ke arah aku dan memberi aku 2 pucuk pistol.. kedengaran bunyi pistol di gudang..
aku bagi isyarat tangan1
2
3
serang!!!!
serangan tembak menembak terjadi di dalam gudang itu.. aku melihat ramai orang2 mingyu dah tumbang.. aku mencari kelibat mingyu dan terus pergi ke arahnya..
aku mengarah chanyeol dan suho untuk pegang tangan mingyu.. senyuman sinis aku lontarkan ke arah dia..
" Wow ketua mafia cuba nak rampas tempat ketua mafia paling terkenal kat seoul ni " kataku sinis..
" heh kau ingat aku takut dengan kau! " kata mingyu sinis.. baekhyun tersenyum sinis..
" really man? aku takut je kau menyesal dengan apa kau kata " kata baekhyun sinis..
" aku tak takut lah dengan pembunuh macam kau sial! kau dah bunuh adik aku! kau ingat aku nak diam ke sial!! " amuk mingyu sambil cuba melepaskan diri dari chanyeol dan suho. baekhyun kerawa besar..
" HAHAHA.. aku bunuh adik kau? bukan dia ke yang bunuh diri dia sendiri hrmm? apa kata daripada kau susah2 hidup depres macam ni aku bawak kau jumpa adik kau kat neraka? takde lah kau hidup dalam dunia ni dengan gelaran orang 'gila' kan? " kata baekhyun sinis.. mukanya kelihatan begitu seram. senyumannya memberi 1001 makna..
" tak guna kau baekhyun!!! " jerit mingyu..
" heh aku memang tak suka simpan musuh ramai2 ni semak so say good bye to world Kim Mingyu " kata baekhyun
BANG!!!
BANG!!!2 das tembakan tepat kena ni kepalanya. mingyu jatuh terbaring di lantai dengan darah yang keluar dari kepalanya.. baekhyun duduk bercangkung di depan mayat baekhyun..
" aku dah cakap jangan pernah cabar aku tapi kau degil tengok lah apa dah jadi sekarang kau buang masa aku heh dasar sampah " kata baekhyun sambil tersenyum senget.. dia memandang jijik ke arah mingyu.. baekhyun bangun dan hulurkan pistol itu ke suho
(sorry mingyu>_<)
" aku nak korang bakar je tempat ni lagi pun dah penuh dengan bangkai haram ni.. pastikan semuanya tak dapat di jejak faham! " kata baekhyun tegas..
" faham boss " serentak anak buahnya semua cakap..
" jaehyun and mark jumpa aku lepas ni kat club aku ada job untuk korang " kata baekhyun
" baik boss " jawab jaehyun dan mark serentak..
______________________
jangan lupa vote!! stay at home okay.. jaga kesehatan.. bubye❤️
KEEP VOTE😘😘
YOU ARE READING
MAFIA LOVE || Byun Baekhyun√
Fanficbyun baekhyun adalah seorang mafia terbesar di seoul.. Dia adalah lelaki yang ganas dan kejam.bayangkan berkhawin dengan seorang perempuan yang dungu, blur dan kuat membebel.. " okay lah aku pun dah penat nak kutip duit dekat keluarga miskin macam k...