23.Bölüm(FİNAL)

400 23 1
                                    

Mutluluk nedir?

Hayalini kurduğumuz yaşam için inatla koştuğumuz o uzun yolun sonudur. O yolu koşarken düşeriz defalarca. Ağlarız, sinirleniriz, kırılırız ve hiç unutamayacağımız yaralar alırız. "Bazen yolun sonu gelmiş" deriz ve pes etmeye kalkışırız. Ama o anda biri gelir. Gökyüzündeki kara bulutların arasından güneş görünür. Kış biter ,ilk bahar gelir. Yağmur diner geriye hoş toprak kokusu kalır. O kişi elini uzatıp içimizdeki umutları canlandırır. Elimizi asla bırakmayacağını düşünüp güveniriz. Bazen yanlış kişiye güveniriz ve hayal kırıklığına uğrarız. Sonra başka biri gelir. Bu döngü böyle uzar. Ama en sonunda doğru kişiyi buluruz. Bu sefer kış geri gelmez hep ilk baharda kalırız. Hiç düşmeyiz çünkü o kişi elimizi bırakmaz.  O yolu el ele bitiririz. Ve yolun sonu geldiğinde dönüp bakarsınız arkanıza. Daha önce ilerlemek için hiç bakmadığınız yola bir bakarsınız. Anılara, yaşadıklarınıza, üzüntünüze, sevincinize.. Sonra buruk bir şekilde gülümseyip elinizi tutan kişiye dönersiniz. Ağzınızdan bir kelime çıkar aynı anda. "Başardık."
İşte o an gururlanırsınız. Bu kadar zorluğun üstesinden geldik, acımızı, üzüntümüzü yendik, göz yaşları döktük ama yine de başardık. Biz bunu başardık. Pes etmedik. Önümüze döneriz sonra. Yavaşça gideriz o beyaz ışığa. Hayat arkadaşımız da bizimle gelir. Beraber gideriz o ışığa. Sonra her şey son bulur. Yaşanan onca şey. Acılar, üzüntüler, sevinçler, zorluklar, yaşanan her türlü şey son bulur. Geriye hiçbir şey kalmaz. Aynı bir resim gibi. Çizeriz, sileriz, beğenmeyip kağıt değiştiririz ve tekrar çizeriz. Sonunda güzel bir resim ortaya çıkar. O kadar emeğin sonucu güzel bir resim olması normal. O resmi baş köşemize asarız. Yıllar geçer, tablo eskir. Sararır, bozulur. En sonunda onu atarız. O kadar emek bitmiş olur. Ama biz zamanında o kadar emek vererek yaptığımız tabloyu unutmayız. Yaşam da böyledir işte. Aynı bir resim gibi. Güzel olması için çok uğraşırız. Sonra yıllar geçer ve yaşlanırız. Ve hayata veda ederiz. Geriye yaşanan onca güzel anı kalır. Bunlar da çocuklarımıza miras olur. Hayat güzeldir.Acısıyla,hüznüyle,sevinciyle..

Bir kitabın daha sonuna geldik. Ama şu ünlü söz vardır ya "Her son bir başlangıçtır". Bu kitabın sonu olabilir ama başka kitaplar için başlangıçlar olacak. Takipte kalın ❤❤

Karanlığın Dünyası•JJKHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin