"في منزل نور سليم "
نور لشخص ما لا انا مش هاجي معاك انت عايز مني ايه اساعدك ازاي متقربش بقولك متقربش ليرد عليها الشخص محتاج مساعدتك انا خلاص قريب منك دلوقتي دوري عليا هتلاقيني ...لتستيقظ نور من منامها وتقول اعوذ بالله من الشيطان الرجيم خير يارب ..ثم تبكي و تقول يارب أنا مش فاهمة حاجة المنام ده بقاله سنين بيجيلي لو إشارة عرفني هو لمين والمفروض اعمل ايه يارب انا تعبت منه و مين ده اللي محتاج مساعدة وانا مش راضية اقدمها ليه ولا عارفة أقدمها لمين ويعني ايه قريب و دوري عليا دلني علي الطريق الصح يارب .. ثم تقوم لتأخذ شاور و أتوضت و ادت فرضها ثم تذهب الي غرفة ابيها .
"نور طرقت باب غرفه والدها و قالت بابا صاحي "
سليم : صاحي ادخلي يا نور يا حبيبتي .
نور وقد دخلت : صباح الخير يا احلي بابي .
سليم : صباح الورد عليكي يا نوري ايه مصاحيكي بدري كده بما أن مفيش كلية انهاردة في حاجة حاصلة معاكي !؟
نور : لا مفيش حاجه يا بابا قلقت و قومت. بس كنت عايزة اتكلم معاك في موضوع .سليم : ايه الموضوع ده ؟
نور : الموضوع بيخص سيف " سيف ده اخو نور الكبير بس هو كان مسافر المانيا بياخد الدكتوراه من هناك و عنده 24 سنة شاب وسيم و طويل و شبه نور اووي و بيحبوا بعض جدا يعني " ... المفروض انه كان يجي الشهر الجاي بس هو قدر يأخد الدكتوراه في اقل من الشهر ده و كان ناوي ينزل في نصف الشهر الجاي بس لان والد صاحبه حازم تعبان جدا فاضطر ينزل في طيارة الساعة 3 انهاردة و اتصل يقولي امبارح وقال إنه معرفش يقول لحد و قالي اقولك .
سليم : والد حازم تعب و سيف نازل مصر و كل ده و محدش يقولي .
نور : الموضوع جه بسرعة يا بابا و انا بقولك اهو يا بيبو و بعدين المهم دلوقتي اني انا عايزة اعمله سيربريز قمر كده شبه و اروح اجيبه من المطار ايه رايك يا كبير
سليم : هو قلك تقوليلي علشان عارف اني مش هقدر ازعل من الموضوع لانك انتي اللي بتقوليه ااه عليه الولد ده بيفكر بس ماشي لما اشوفه .. و انتي كمان عايزة تفاجئيه الله يا ولاد سليم الله كل واحد بيقول علي حاجة تأدية واجب كده ماشي ي ستي اعملي اللي تشوفيه ما خلاص انا مبقاش ليا لازمة معاكوا هنا و بتخططوا لكل حاجة و بعدين تيجوا تقولولي بعد ما تحصل ماشي يا نور .
نور و قد اقتربت من والدها و قبلته من خده : لا طبعا يباشا و حد يقدر يزعلك أو يخبئ عليك ده انت الحتة الشمال والله انت اللي جوه يا بيبو
سليم : بتتضحكي عليا بالكلام ده و بعدين انا واحدة صاحبتك بتتكلمي معاها كده" ايه ده بس يا سليم و خبط علي رأسه بيده"
نور "و قد حضنته المرة دي و بدموع في عيناها" : بابا انت صاحبي و اخويا و حبيبي و ابويا انت كل حاجة عندي والله ❤️.
أنت تقرأ
"لقائنا روحي"
Romanceالقصة تشمل: "رومانسي" .."كوميدي"..."تشويق"..."مغامرة" تستيقظ فتاة دائما من حلمها المتكرر علي نداء ذلك الشخص الذي ينادي اسمها في كل حلم ....