الفصل الحادي عشر

10 3 9
                                    

ذهبت نور الي غرفة ريم و فتحت الباب و ظلت تصرخ لان ريم كانت نايمة و اخذت تنادي عليها لتفيق من نومها .

نور بصوت عالي و عصبية : قومي يا بنتي قومي اتاخرنا كل ده نايمة .

ريم ببرود : في ايه بتعلي صوتك ليه .

نور : ياربي علي برودك قومي انجزي يلا الكل جاهز .

ريم : طيب بالراحة الدنيا مش هتطير هقوم البس اهو و متتعصبيش محصلش حاجة يعني .

نور و زادت عصبيتها بسبب برود رد ريم : يلاااا انجزي هنزل تحت انزل الشنط تكوني خلصتي فاهمة .

ريم : طيب حاضر .

ثم نزلت نور الي والدتها و فطرت معها و اخذ سيف الشنط وضعها في العربية ثم نزلت ريم و ركبوا السيارة متجهين الي مكان الاتوبيس .

**************
(في ڤلة الصياد)
استيقظ أدهم و غير ملابسه و اتصل علي محمود و مالك علشان يتقابلوا ثم نزل ليفطر مع والديها و أسر .
و بعد انتهاء الفطور ركبوا السيارة كل من أسر و أدهم متجهين الي مكان الاتوبيس .

**************
وصل كل من البنات الي مكان الاتوبيس و قاموا بالتسليم علي بعض ووضعوا الشنط في الاتوبيس و كذلك الشباب .

ثم ركبوا متوجهين الي مكان المنتجع .

**************
وصلوا الي المنتجع بعد ساعات و اخذ كل منهم مفتاح لغرفته .. و ذهبوا البنات الي غرفتهم و كذلك الشباب و قام كل منهم بتجهيز نفسه وتغير ملابسه..

عند البنات
اقترحت مها علي نور والباقية أن ينزلوا الي المنتجع للتسوق ومعرفة الاماكن التي توجد به ف احبوا الفكرة وقاموا بتجهيز نفسهم و خرجوا للتسوق ..

أما عند الشباب

ذهب كلا من ادهم وأسر ليتأكدوا من أن جميع تجهيزات الافتتاح كاملة ..
و محمود ومالك للتسوق ..

****************
في مكان ما "

شاب يتحدث في الموبايل ايو ي حبيبتي مستنيكي علي الساعة ** الافتتاح انهاردة والمكان جميل جدا وهيعجبك

البنت : طيب اتفقنا هاجي علي الوقت وانبسط معاك ي روحي لانك واحشني من اول ما رجعت وانا مشوفتكش خالص ثم اغلق كلا منهم هاتفه .

**************
في المنتجع

عند البنات ..

ذهبت مها و يمني الي محلات الملابس والميكب أما بالنسبة ل روزيتا وندي لمحلات الاكل و كان يوجد جناح يطل علي البحر رأته نور و هي تتمشي معهم فذهبت إليه دون اخبار أحد " لأنها تحب تصوير تلك المناظر ".

كانت نور معها الكاميرا الخاصة بها والتي بتتواجد معها دائما لأنها تعشق التصوير اقتربت من الجناح والتقطت عدة صور للمناظر الطبيعية ثم رأت يخت

"لقائنا روحي"حيث تعيش القصص. اكتشف الآن