_HAFIZ POV_
Aku dah agak dah.. macam mana aku boleh agak?? Sebab dari tadi aku dengar nama nama diorang yang aku nak pergi ke partner yang lain... Ni aku sorang je tinggal dengan mamat tu.. hemmm redhu jelah..
"Aku nak tanya kau.. apa nama penuh kau?"
Heeleh mamat ni... Ingat dah tak tahu nak tanya nama aku..
"Fiz"
"Heheheh lawak lawak.. ehem can you serious.."
Alahai mamat ni poyo nye lah..
"Hum .... Hafiz Zafrin"
"Oh hem boleh tahan gak ah nama kau tu"
Heeleh.. macam nama dia hebat sangat... Aku jeling dia.. dia boleh senyum babe.. menyampah seh..
"Nama kau? "
"Aku.."
"Tak yah aku dah tahu.. Faizul Aderian.. "
Hahaha dia dah siap buat gaya bhai nak bangga kan nama dia... Dah aku cakap aku tahu nama dia.. terbantut jadi nye.. hahahah
"Ehem... Ok so ?"
Aku pandang dia angkat kening kiri .. pandai pandai lah faham..
"We friend?"
Jap asal tetiba mamat ni senyum... Kawan?? Hemm
Aku bagun dulu mengeliat..
"Friend for partner and musuh for friend"
Aku ambik beg terus bla.. yah aku susah nak maaf kan orang...
.......Huahh kol 8 baru sampai umah.. dah lah aku balik naik bas.. hemm memang lambat ah dari kol 6 aku tunggu dan sekarang baru sampai.. it's ok.. i'm ok .
Admin'takde siapa tanya kau ok ke tak hahaha'
Cilaka betul admin ni...
Aku hempas badan aku di katil.. uish sedap nye .. indah nye dunia... Kini dunia ku kembali di atas katil...
"Apa maksud kau kawan untuk partner dan musuh untuk kawan"
"Babi pantek kau... Woi babi kau tak reti ketuk pintu ke?? "
"Heh layak ke aku ketuk pintu untuk kau. "
Babi lah si faizul ni..
"Dan layak ke kau masuk dalam bilik aku?"
Aku terus bagun berdiri di depan dia...
Haa tahu terdiam...
"Kau balik naik apa?"
"And yah tukar topic.. dah berampus.."
Aku tolak dia hingga ke luar bilik dan menghempas pintu.. ehh jap...
Aku buka pintu balik.. oh mamat ni still kat depan ni..
"And lagi satu.. suka hati aku nak balik apa pun... Asal nak baik sanagt "
And again aku hempas pintu...
......Ye hari ni aku kena bincang ngan mamat tu untuk sajak.. eii asal aku satu team ngan mamat tu... Arhhh satu satu hal...
Aku gerak ke motor aku.. aku tepuk dahi...
Aku lupa motor aku rosak .. ahhhhhhhhh benci nye... Macam mana aku boleh lupa.. huhh.. kalau try start.. ok kut..."Dengan bismillah aku terima nikah eh apahal pulak aku cakap tu... Heiii tolong lah motor... Aku nak gi cari rujuk kan kat perpustakaan ni..."
Aku try start.. hala tak boleh..
Dan untuk ke sepuluh kali still tak boleh... Ahh aku give up...
Aku stress...
Aku tendang motor aku.. ehh jangan.. aku gosok balik... Huhuhu..
"Ok macam ni lah baby ku... Disebab kan aku takde kelas for today.. jadi aku akan teman kau ke kedai untuk repair kau.. ok?? Ha nanti aku isi kau minyak lebih.. boleh ye sayang .."
Aku try start again.. ops jangan start dulu ..
"Ehem bismillah.."
Weyyyyy masyarakat... Ya tuhan tq... Huahh ... Dengan gembira nye aku bawak motor.. ye saya bawak awak ke kedai ye sayang... Alo bucuk bucuk macam motor ni...
................
Aku dah cakap si Hafiz ni gila... HuhHafiz'ongak kau.. itu nama nye sayang benda kau tahu apa?? Fon kau je skrin pecah'
Eii diam ah..
YOU ARE READING
CERITA APA NI?
Romanceentah tak fikir lagi.. baca je. hahaha.. . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . .. . .. . . . . . . . . . . . Anak bukan untuk beban.. tapi untuk perlindungan kita .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Woi baca sendiri hahaha...