_HAFIZ POV_
Aku tunggu di ruang tamu untuk menanti kepulangan cousin cousin aku ni... Pelik juga tetiba tak balik... Lambat dah ni.. selalu balik awal...
"Oh ok ok nanti aku bagi tau Hafiz"
Huh apa hal nama aku pulak tu...
"Woi pondan cousin kau semua tak balik diorang busy.. dia suruh aku jaga kau.. heh menyesal pulak aku datang sini... Tau aku balik je"
Eh babi nye..
"Berambus lah kau.. huh"
Aku alih kan perhatian aku pada tv.. heh takde masa aku nak layan mamat ni. ...
"Kau tengok cita apa"
Terus mamat tu duduk sebelah aku.. eh jap asal rapat sangat.
"Woi jauh ah .."
Dia mengenjak ke tepi sikit.. huh panas aku bertambah bhai...
Uhuk cita hantu anjir... Aku next kan cita ke cerita aksi... Huhuhu tak rela gwe..
"Asal kau alih"
Aku pandang mamat sebelah aku ni sambil buat muka... Bodoh nye soalan..
"Bosan.. cita aksi macam ni baru best"
"Heh aksi apa cium cium comolot bagai.. geli lah bak sini channel tu"
Anjir dia rampas remote tv aku...
"Woi aku nak tengok cita aksi tadi.. kau jangan pasang cita ni boleh dak"
"Ala cita tu bosan ah cium cium pastu gaduh tumbuk tumbuk tembak tembak cuba lah tengok cita seram ke ha kan best tu"
"Adat lah cita masaleh.. bak sini remote tu"
Dia pergi selit kan bontot dia.. anjir lah...
Huuuh takde mood aku nak tengok tv.. baik aku masuk bilik...
Aku baru nak bagun tangan aku di tarik oleh Faizul.. anjing apa mamat ni nak..
"Woi lepas ah kau nak apa?"
"Kau tu nak gi mana lek ah tengok jelah tv ngan aku.. esok aku dah balik... Susah aku nak dpat gaduh ngan kau balik"
"Huh mampus lu lah.. gwa mahu masuk bilik tido lagi bagus.. dah lepas lah tangan aku.."
"Kau sure nak tido sesorang?? Orang kata lepas tengok cita hantu jangan berani duk sesorang.. takut benda tu teman... "
"Aku bukan tengok pun"
"Eh Tapi kita dah pasang tv ni ke syiaran hantu"
"Heh kita?? Tu kau bukan aku.. dah ah kau"
Aku hempas tangan aku..
"Lantak kau lah tetiba dia ketuk pintu aku tak tau."
"Woi kau ingat aku takut ke?"
"Mana lah tahu"
Babi bhai mamat ni.. aku terus naik ke atas bilik.. heh kau nak takut kan aku.. eh aku lagi lama duduk sini dari kau lah...
Aku terus ke atas katil huah sedap nye baring...
......................
Eh asal mata aku tak leh tido ni?? Aduih mata kau jangan buat hal.. tido lah... Even esok kau memang takde class kau kena tido..Tang!
Uish apa tu... Haduh jangan memacam..
Arkh!!
Anjing siapa pulak menjerit malam malam buta ni... Aduih ..
Faizul kut... Tapi tak kan lah .. selalu dia dah tido time time macam ni..... Haduih.. macam mana ni... Ah turun jelah tengok takut ada pencuri ke tak ke mati aku...
Aku bagun dari katil buka pintu pelan pelan...
"Woi hantu kacau ah faizul jangan kacau aku"Pelahan tapi maybe benda tu dengar.. aku jalan pelahan pelahan hingga ke tempat dapur.. eh bunyi memang macam kaca pecah tapi tak.. eh jap... Lah mana gi pasu bunga kat tepi ni ..
Aku meneliti semua tempat.. huh jangan jangan..
"Woi"
Pup..
"Aduhhh"
Wey omg.....
YOU ARE READING
CERITA APA NI?
Romanceentah tak fikir lagi.. baca je. hahaha.. . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . .. . .. . . . . . . . . . . . Anak bukan untuk beban.. tapi untuk perlindungan kita .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Woi baca sendiri hahaha...