Bab 2

102 7 6
                                    

Aku melakukan apa yg diarahkan oleh arwah papaku. Aku mulai bekerja di syarikat arwah papaku.

"selamat pagi bos" ucap seluruh staff apabila melihat kelibatku. Aku hanya mengangguk tiada senyuman yang terbit dibibirku.

"rasa mcm nk tukar lah pulak nama syarikat ni, kita tukar Shah Entertainment Sdn. Bhd.  ke hmmm... apa kata Redkiller baru ada acah2 sikit hehhe sorii papa adel tukar nama eh esok adel tukar eh hehe.. " desisku dlm hati.

aku menelefon margaret iaitu assistant staff ku.

"margaret please come to my office now"

"ada apa2 bos"- margaret

"sya ada apa2 mesyuarat ke hari ni? "- Adel

"takde bos kecuali bos kena sign file ni je  sambil menghulurkan file tersebut" - margaret

"hmm kau tkde kerja lain ke? " -Adel

"tkde bos semuanya dh siap"-margaret

"teman aku tukar nama syarikat ni" kataku sambil menandatangani file tersebut.

"baik bos" - margaret

*****************************
seusai aku menyemak file tersebut aku memberikannya kepada margaret dan mengarahkannya untuk mengikutiku.

"saya nak tukar nama syarikat ni" kataku dengan nada serius.

"ohh ni syarikat tuan shah yang terkenal tu eh tapi kenapa puan pulak yang muncul" kata pegawai tersebut.

"Dia dah mati" kataku ringkas tapi dalam maksudnya terhadap pegawai tersebut. Margaret dan pegawai tersebut hanya mendiamkan diri dan tidak tahu mahu membalaskan apa2.

"err......puan nak tukar nama apa? "

"REDKILLER WORLD ENTERTAINING"

"ok..... jap ye"

"hmmm"

"oke dh siap"

"terima kasih ye" ucapku sambil berlalu pergi.

"er.....bos bukan nk cakap apa lah cuma apa gunanya bos bawak sya? " tanya margaret.

"saja je" ucapku selamba. Margaret hanya diam dan suasana sepi di dalam kereta. Setibanya aku di pejabat tanpa menghiraukan perkara lain dan margaret pun dah ke tempat kerjanya.

"haish lama lagi ke nak balik aku penat ni" rengekku sambil menutup mataku tanpaku sedar aku mulai masuk ke alam mimpi~~

"bos bangun bos" ucap margaret

"hmmm" bangunku sambil mengeliat.

"eh margaret kenapa kau tak balik lagi? " tanyaku.

"aik bos tu lah knp tak balik lagi saya tdi asyik jenguk bos tk keluar jdi saya masuk je lah heheh" ucap margaret sambil menggaru kepalanya yang tidak gatal

"pukul berapa sekarang ni? " tanyaku

"pukul 6 petang bos"

"apa!!! knp tk gerak sya aduhh awak ni" kataku sambil mengemaskan barang di meja

"dah dah jom saya lapar ni yeah rumah aku datang!!! " ucapku sambil tergesa gesa.

"hahahahaha" tawa margaret tak pernah dia nampak bosnya segembira tu mungkin bosan kot.

********
"fuhh akhirnya balik jugak" kataku dengan penuh gembira.

"selamat petang miss" ucap pengawalku.

"ye" jawabku ringkas dengan wajah ketat maklumlah EGO katakan. Aku naik ke atas dan mandi dan turun ke bawah untuk mengisi perutku.

"hurmm..sedapnya" kataku sambil melihat lauk pauk yang disediakan oleh orang gajiku.

QUEEN OF PSYCHOWhere stories live. Discover now