Bab 3

92 7 3
                                    

Pistol digilapnya menggunakan kain bersih supaya ianya berkilat. Selepas itu dia terus mencapai kemeja kerja pada dalam almari biliknya.

tok tok tok!
Bunyi ketukan dari luar biliknya menyentakkan perbuatan Adel tersebut.

"siapa pulak yang ketuk pintu pagi pagi buta ni haish kacau je lah"omel Adel.

"siapa tu? " tanya Adel dari dalam bilik.

"em aryana ni jom turun makan" tanya yana.

"kau tunggu je kat bawah kejap lagi aku datang" jawabku.

"ok bos" jawab yana terus meninggalkan bilik tersebut.

Aku meletakkan pistol di kemejaku manalah tahukan kot  ii ada yang nak makan peluru lepas ni. Aku terus menggantungkan cermin mata hitam pada kemeja ku dan meninggalkan bilik tersebut.

"selamat pagi awak! " kata yana dengan penuh ceria.

"ye" balasku ringkas tanpa mengukir senyuman dan terus menjamah makanan baru sahaja hendak makan.

"em  awak baca doa dululah"kata yana.

"kalau tak baca boleh tak?"tanyaku.

"mana boleh! Mesti baca jugak nanti kita makan dengan syaitan tahu tak!"hujah yana.

"hish yela yela aku baca" kataku sambil memutarkan bola mata ke atas. Sebelum itu aku meletakkan pistol di atas meja dan terus menjamah makanan yang terhidang. Tergamam Aryana melihat pistol tersebut.

Suasana di meja makan sunyi.

"em awak kerja apa eh? "sambil matanya melihat ke arah pistol tersebut.

"aku bos syarikat" kataku ringkas malas mahu menjelaskan yang sebenarnya aku seorang "mafia".

"kenapa awak ada pistol?" tanya Aryana dengan wajah penuh tanda tanya sejujurnya dia takut melihat pistol tersebut.

"boleh tak kau makan je tak payah sebok hal aku! "kataku serius.

"em ok ok" kata Aryana dengan membuat tanda "ok" kepadaku.

"dahlah aku nak pergi kerja, malam nanti kita keluar faham! and jangan nak merayau keluar rumah silap haribulan tak ke kau mampus nanti kt luar sana" pesanku.

"aku nak kau jaga perempuan tu"arahku pada nick dan philip  yang merupakan orang suruhan arwah ayahku.

"baik Tengku"kata mereka serentak.

"haish diorang ni sekejap panggil miss sekejap panggil Tengku hurmm apa apalah" desis hati kecil Adel.

Dalam perjalanan ke pejabat...

Unknown Pov
"boleh saya jumpa Adel" tanya perempuan tersebut.

"maafkan saya puan ada buat appointment tak? Kalau takda tak boleh puan" kata Haida.

"please saya nak jumpa Adel saya menyesal sangat2 sebab khianat dia" kata Qalisha dengan melutut dikaki Haida. Tekejut haida dibuatnya.

"puan jangan macam ni" kata haida dengan Qalisha. Semua mata sudah tertumpu ke arah mereka berdua.

"selamat pagi Tengku"sapa semua staff ku. Aku hanya mengangguk.

Pantas aku menghadap susuk tubuh perempuan yang melutut di kaki haida. Aku langsung tidak mahu kesana dan aku malas nak ambil peduli gerangan tersebut. Pantas lengan ku dipegang oleh seorang.

"shit! What the hell are you" carutku terus menghentakkan lengan yang dipegang seseorang.

"Adel.." esak perempuan tersebut. Sejujurnya baju perempuan tersebut koyak rabak ada kesan darah seperti dipukul mungkin? And tudung dia serabai pulak.

"maaf kau siapa" kataku sambil menurunkan cermin mata hitamku hingga ke paras hidung. Lirikku perempuan di hadapan ku dari atas sampai bawah.

"aku lah Adel, Qalisha" kata Qalisha dengan nada esakkan.

"ohh that girl i know it! why are you here? if you don't have a thing to talk about so you can go" sinisku depan Qalisha sunggu dia benci perempuan di hadapannya ini yang sanggup mengkhianat kawannya sendiri kerana mahukan pangkat.

"aku nak mintak maaf sangat2 lepas kita dh hbis sekolah---" katanya terus ku potong.

"masuk bilik aku, kita bincang kat sana" kataku serius tanpa mengukir senyuman. Terbit senyuman di bibir Qalisha kerana sahabatnya masih mahu melayannya tapi adakah dia mahu memaafkannya?

"duduklah" pelawaku.

"terima kasih" kata Qalisha.

"cakaplah" kataku.

"selepas je kita habis sekolah farah dia nak bawak aku ke suatu tempat dia kata aku akan dapat banyak duit dan pangkat aku akan jadi lebih tinggi jadi aku pun ikutlah tak sangka pulak yang dia akan jual aku, aku hampir hilang batin aku sebab dia. Sebenarnya aku nak mintak maaf sangat dekat kau sebab dulu aku tuduh kau macam2 tapi kau tetap nak kawan dengan aku sampailah suatu hari kau dah putus asa dengan perangai yang aku buat aku mintak maaf sangat2 dekat kau harap kau boleh maafkan aku" cerita Qalisha panjang lebar.

"hmmm" kataku.

"Adel please" rayunya.

"aku maafkan kau" belum sempat Adel maafkan katanya Qalisha sudah memotong pantas.

"yes terima kasih Adel" katanya.

"but kau perlu janji dengan aku yang kau betul2 nak kawan dengan aku bukkannya kawan makan kawan kalau kau buat perkara yang sama aku tak teragak agak nak bunuh kau terus" kataku serius.

"ok Adel" katanya.

"em del.." katanya.

"apa? " kataku.

"aku dah takda keluarga kau pun tahu kan mak ayah aku meninggal sejak aku kecil lagi and mak saudara aku pun dah halau aku dari rumah boleh tak aku tumpang rumah kau?" tanyanya.

"hurmm" aku masih berfikir.

"Adel please help me" rayu Qalisha.

"urmm yes i can allow you to live in my house but you must promise that you don't do the same thing with me again right! "

"baik Adel kau memang kawan yg terbaik" kata Qalisha teruja.

"ok" jawabku ringkas.

"Adel kau dah makan? " tanya Qalisha.

"belum" kataku.

"jom kita makan jap lagi lah belom lauch hour lagi,  em kau ada baju lagi tak lagipun aku tengok kau ni macam" kataku.

"aku tak sempat bawak baju aku" katanya.

"jap eh takkan lah kita nak keluar launch hour dengan pakaian kau macam ni kan? " kataku sambil lirik atas sampai bawah. Aku terus mencapai telefonku dan menaip mesej kepada margaret.

To: margaret

boleh tak kau sediakan baju perempuan dan tudung untuk aku i mean for that girl in my office.

from margaret
baik tengku!

Aku hanya tersenyum senget. Ye lah kan takkan lah aku pulak yang pakai kan sekejap tudung aku bukak sekejap tutup dh jdi trend kot...

"em kau tunggu lah sekejap nanti PA aku bagi baju" kataku sambil meneruskan kerjaku.

"uh um ok" kata sha.

suasana mulai sepi hanya bunyi komputer dan notifications saja hanya kedengaran. Tak lama lepastu margaret pun datang.

"nah tengku" kata margaret.

"bagi dia" kataku.

"nah puan" kata margaret.

"thanks" kata sha.

" Kalau takda apa-apa lagi saya pergi dulu ye tengku" kata margaret.

"baiklah" kataku.

"kau pergilah tandas takkan kau nak tukar baju kat sini kot... " tanyaku.

"eh ha ah aku pergi sekarang" kata sha.






tak sabar nak tunggu konflik hahaha

QUEEN OF PSYCHOWhere stories live. Discover now