Bab 8

53 7 0
                                    

Aku bangun dari tidur dan merasakan kepalaku pening.

"auchh apa kehal sakit sangat ni" kataku sambil mengurut kepalaku yang berdenyut ii.

"sedap tidur? " tanya Ara yang bersandar di pintu.

"ha? Apa yang dah jadi? " tanyaku sambil mengusutkan rambutku lalu mencapai tuala lalu diletakkan di bahu.

"kau mabuk berat semalam" kata Ara sambil tersengih ii.

"kau pehal sengih sorang ii macam kerang busuk ni? " kataku hairan.

"Tahu tak semalam kau mabuk berat pastu kau meracau nama Adam Rykarl siapa entah aku tak tahu tiba ii orang empunya nama tu datang kau tahu tak lepastu kau cakap weyh jodoh aku weyh jodoh aku pastu kau cakap kalau dia nak seribu anak pun kau boleh bagi" kata ii Ara sambil tawanya meletus. Sebenarnya dia tahan ketawa je tadi.

"malas nak layan kau dah aku nak pergi jalan ii memandangkan hari ni hari sabtu jom keluar"  kataku sambil kedua belah keningku berjongket berkali ii.

"sorry beb hari ni aku kena kerja" katanya pula.

"kerja? But kau kan kerja kat Itali? " kataku hairan.

"aku dah decide nak buka buka kedai bunga kat sini jadi aku pun bukaklah satu and Aryana dengan Qalisha diorang jadi pekerja aku" kata ii Ara membuatkan mataku terbeliak.

"jadi siapa nak jaga markas kita kat Itali tu? " tanyaku tidak puas hati.

"Kaysher yang jagakan" kata Ara.

"ohhh suruh dia jaga baik ii markas kita tu dah lama agaknya aku tak ke sana" kataku sambil memandang tingkap di luar.

"ye ye" kata Ara sambil mengangguk.

"hey korang apa ni markas ii apa yang kita orang tak tahu ni? " tanya Aryana dengan memandang wajah kami berdua ni silih berganti.

"ni ha Ara ni dia nak main markas tentera kat bilik mandi ingat sweet ke? " kataku sambil berpura ii jijik.

"oklah Ara saya tunggu awak kat bawah ye" kata yana sambil melangkah turun ke bawah.

Baru sahaja Ara hendak turun tetapi lengannya di tahan olehku.

"apa? " tanyanya.

"jangan bagitahu diorang berdua pasal markas kita aku taknak pihak musuh tahu" kataku serius memandang wajah putih milik Ara.

"aku takkan bagitahu" katanya. Aku hanya mengangguk dan mengatur langkah hendak ke bilik mandi.

"Adel nak pinjam kereta boleh? Aku tengok banyak kereta kat bawah tu" kata Ara sambil menunding jari ke kotak kunci yang terdapat banyak kunci di dalam nya.

"kau ambiklah satu kereta aku jangan kau ambik" kataku terus melangkah ke dalam bilik mandi.

Seusai sahaja membersihkan diri. Aku mendengar bunyi kereta keluar dari perkarangan rumah. Bereti manusia yang lain sudah pergi meninggalkanku dan hanya ada aku dan orang gajiku sahaja di rumah. So aku ambik keputusan nak keluar seorang diri. Aku memakai hoodie berwarna merah dan bertulis Your favorite person dan mengenakan seluar slack hitam. Aku mengambil topi hitamku dan ku sarung di kepala dan menghias diriku di alat solek. Make up biasa ii je dan mengambil kunci kereta dan melangkah keluar dari bilik tersebut.

"Aku nak pergi keluar sekejap korang jaga rumah ni elok ii faham" kataku kepada mark dan khai. Mereka berdua hanya mengangguk.

Aku melangkah keluar dari rumah dan menghidupkan enjin keretaku dan keluar dari perkarangan rumah. Kereta Audi berwarna merah milikku meluncur laju ke jalan raya.

QUEEN OF PSYCHOWhere stories live. Discover now