Bab 6

91 7 12
                                    

"siapa dua lelaki tadi tu? " tanya Ara.

"ohh korang berdua mesti nak tahukan dia ni kawan masa kecil aku her name is  Tengku Adrarisha Alexandra Arabella korang berdua boleh panggil dia Ara" kataku memperkenalkan Ara kepada Aryana dan Qalisha. Saja nak mengelakkan topik tersebut.

"but why muka dia macam---" kata ii sha dipotong oleh Adel.

"macam orang omputih ke? yea u right tapi di berasal dari itali dekat situ kampung dia and tempat dia lahir sama jugak macam aku tapi disebabkan mak aku orang malaysia and her want to go malaysia so we decided nak menetap kat sini dan kami terpisah" terangku panjang lebar kalau dua ekok ni tak faham ii jugak aku rasa ada yang arwah kejap lagi nih.

"ohhhhhhhhh" serentak mereka berdua menjawab dengan wajah "Oo baru kami faham".

"nama saya Nur Aryana Farhana Sofea boleh panggil saya yana" kata yana sambil mempamerkan barisan gigi putih miliknya. Iklan colgate lah pulak.

" nama saya pulak Nurul Qalisha Fasha Raisha boleh panggil saya sha je" kata sha sambil senyum yang melebar.

"eh kenapa kita ni tak order lagi ni? " kata Ara pula.

"eh betullah mana pulak pelayan ni aku saman kang jap gi restaurant ni" kata Adel dengan penuh amarah tapi dikawalnya kerana memandangkan kedai ni ramai orang jadi dia tidak mahu meriuhkan suasana.

"em kak kak" panggil sha kepada seorang staf perempuan. Staf perempuan tersebut membawa buku menu nya menghampiri kami berempat.

"eh sorry banyak pesanan tadi sebab tu lah lambat sangat sorry eh" kata staf perempuan tersebut.

"eh takpe takpe" kata yana. Yang lain hanya membelek buku menu.

"em aku nak nasi lemak special dengan teh ais ye" kata Ara memesan makananya.

"aku pulak nak lamb chop dengan one cup latte ye" kata Adel memesan makanannya.

"saya nak nasi goreng kampung dengan milo ais" kata yana.

"saya pun sama" kata sha pula.

Staf perempuan tersebut hanya mengangguk.

"acewah kau ara makan nasi lemak" kata Adel.

"yelah aku rindu nasi lemak tahu tak kat sana mana ada benda camni" kata Ara.

"kau ada bawak balik tak? " tanyaku.

"bawak balik apa? " tanya Ara pula. Soalan dibalas soalan.

"alaaa macam kau tak tahu" kataku pula.

"apa kau cakap ni? just straight to the point please" kata Ara sambil menayang wajah penuh tanda tanya.

" your novio? "
=boyfriend kau? Kataku sambil mengangkat kedua belah kening berkali ii dengan senyuman penuh tanda makna.

" Yo desagradar no hay novio Adel"
=aku tak suka ada boyfriends Adel kata Ara pasrah kerana dia sudah pernah patah hati buat pertama kalinya.

" Aku tahu kau masih sedih but chill lah mana tahu kau jumpa bodoh kat sini eh i tertypo pulak jodoh" kata Adel sambil menahan ketawa sengaja dia menaikkan amarah perempuan tersebut.

"Adel kau nak makan peluru dengan aku ke hah? Tak pasal ii arwah kau jap lagi kang" kata Ara menahan amarah.

"hhehehe sorry sorry" kataku. Taknak aku mati awal.

Makanan pun telah dihidang oleh staff perempuan tadi dengan seorang lagi staff perempuan. Kami pun menjamah makanan yang terhidang di depan mata.

Buat sekali lagi aku tersenyum melihat gelagat sahabatku.

QUEEN OF PSYCHOWhere stories live. Discover now