Aku menuju ke tempat parking. Aku mulai terasa ada sesuatu mengekori ku pantas aku membuka langkah seribu dan terus masuk ke dalam kereta. Kereta ku mulai meluncur laju keluar dari perkarangan pusat beli belah tersebut.
"aduhh lapar lah pulak nak pergi mana eh" gumamku sendirian.
Terus terfikir di wajahku untuk makan di sebuah restaurants favoriteku kerana makanannya berbaloi dan harga yang berpatutan. Terus aku memandu kereta dengan laju menuju ke Restaurant tersebut. Sesampainya ku di restaurant tersebut aku terus memesan makanan dan bermain telefon sementara menunggu pesanan.
"hey my Queen" tegur seseorang lalu duduk di mejaku.
Aku terkedu, terkelu, tergamam dan terkejut melihat lelaki ini di depanku. Lelaki yang paling aku benci kerana mendesak ku untuk membuat sesuatu yang aku sangat tidak suka. Lebih kepada memaksa.
"Remember me? " kata Azreil sambil tersenyum sinis.
Adam POV
" lapar lah pulak" kata Adam perlahan sambil memandu kereta.
"hm pergi restaurants lah" katanya pasrah kerana tiada pilihan selain restaurants. Sudahlah kawannya melancong. Alone weyh.
Sesampainya di restaurants tersebut bulat matanya memandang Adel turut berada di situ bibirnya mulai menguntum senyuman tetapi perbuatannya terhenti kerana ternampak seorang lelaki yang tidak di kenal nya duduk di hadapan Adel. Wajahnya yang ceria tadi sudah berubah muram.
"adakah hati kau sakit?" tanya seseorang. Perlahan ii Adam mengangguk.
"adakah kau rasa hati kau tu tak boleh duduk diam ii? " tanya seseorang tu lagi. Perlahan ii Adam mengangguk.
"Adakah kau cemburu? " tanya seseorang tu lagi. Adam mengangguk lebih laju seolah olah mengiyakan suara tersebut.
"Jadi adakah ini cinta? " tanya seseorang tersebut.
Adam ingin menggangguk namun dia tersedar pantas dia menoleh.
Syed Naim dan Tengku Qalif tersengih lalu ketawa besar. Orang ii yang lalu di kaki jalan tersebut hanya memandang mereka pelik.
"weyh serius ahh kau suka perempuan mulut puaka tu? " tanya Naim sambil menahan ketawa.
"bila korang ni balik ha tak bagitahu pun" tanya Adam sambil tersenyum membuat roles eyes.
"eh kau kami berdua ada call kau lah tadi cuba kau check balik" kata Qalif mula bersuara.
Adam pantas melihat telefon iphone miliknya dilihat 2 misscall di telefonnya.
"weyh Naim apa kau cakap tadi? Perempuan mulutt puaka siapa tu? Aku tak tahu pun" kata Qalif hairan memandang kedua muka sahabatnya silih berganti.
"ni ha si Adam ni jatuh cinta dengan perempuan tu" kata Naim sambil menunjuk Adel yang duduk di dalam restaurants tersebut.
"pftttt hahahahahahahhaahahah" meletus tawa Qalif saat mendengar Naim menceritakan kawannya yang satu ini sudah jatuh cinta.
"asal kau gelak" kata Adam sambil mengjongketkan kening sebelahnya.
" yela bukan kau asyik berkepit dengan si tasya je ke? " kata Qalif senyum mengejek.
"hish taknak aku dengan perempuan kuat perasan tu" kata Adam sambil membuat gaya nak muntah.
" weyh Adam kau rasa siapa eh lelaki tu? bf dia ke? " kata Naim kepada Adam dengan senyuman perli.
" aku tak faham dari mana korang jumpa perempuan ni? " tanya Qalif tidak faham dengan keadaan sekarang ni.
YOU ARE READING
QUEEN OF PSYCHO
Romance🌻first novel "oi kau buat apa dengan aku ni hah? "- Tengku Azreil "suka hati aku lah kau dh buat kacau kt tempat aku"- tengku Adelliana Adriana atau dikenali sbgai Adel. "heh! aku tak rasa kau yg kongker tempat ni" -sinis Azreil "kau tak percaya...