"ahhhhhhhhh" kataku sambil menendang pintu rumah.
Terhinjut bahu rakan ii nya. Ara, Aryana dan Qalisha pantas memalingkan wajah melihat Adel yang baru balik. Aryana melihat jam di dinding bahwa sekarang nak dekat pukul 12.
"weyh Adel kau pergi mana tadi" tanya Aryana memandang Adel hairan.
Aku melabuhkan punggungku di sebelah Ara. Aku menunduk memandang lantai.
"Weyh Adel kau okay tak ni? " tanya Ara memegang bahu Adel.
"weyh Adel awak pergi mana tadi?" tanya Qalisha sungguh dia hairan dengan sahabatnya yang satu ini.
"arghhhhh bising lah korang ni aku pergi klub tadi" kataku sambil mengusut rambutku.
"Klub? Bukan ke Klub tu haram ke? " kata Aryana bulat matanya memandang Adel.
" Kau jangan nak sound aku, aku tahu apa aku buat" kataku memandang tajam wajah Aryana.
Aryana menelan air liur takut dengan wajah Adel memandangnya sebegitu rupa.
"weyh Adel apa masalah kau kali ni share lah dengan aku" kata Ara sambil merangkul bahuku.
" he coming again... " kataku perlahan.
"siapa yang akan datang? " tanya Ara hairan.
"Azreil" kataku sambil mengepal penumbukku.
"Ex novio kau yang gila tu" kata Ara terkejut dengan kemunculan Azreil semula ingat kan dah serik waktu dulu.
Sesiapa yang tak tahu ex novio tu apa. Ex novio tu mean macam ex boyfriends camtu lah.
"apa novio ii ni? Aku tak faham lah" kata Aryana geram.
"ye betul tu" kata Qalisha menyokong Aryana.
Aku mengusutkan rambutku lalu berdiri.
"jangan bagitahu diorang berdua pasal kisah hidup aku, diorang masih belum bersedia untuk terima aku sepenuhnya" kataku lalu berlalu pergi.
"Ara apa ni? apa yang kami berdua belum bersedia? " tanya Qalisha memandang wajah Ara dengan pandangan hairan.
"Aku tak boleh bagitahu korang biarlah Adel yang cerita sendiri" kata Ara lalu melangkah ke biliknya. Aryana dan Qalisha hanya terkebil ii mendengar kata ii dari Ara.
Aku merengus kasar. Rambutku dikusutku. Aku meletakkan pistol di atas meja dan pantas mengambil telefonku yang diletakkan di dalam hoodie.
"eh jap aku rasa aku ada nampak Adam lah tadi aduu mesti dia nampak dia jeles ke? aduhh" gumamku perlahan lalu tersedar.
"eh pehal aku kena ambik tahu pasal dia? Semak betul lah" kataku sambil mengusutkan rambutku.
Tiba ii telefonku berdering pantas aku mengambilnya dan melihat nama yang tertera di skrin tersebut.
"Unknown number? Siapa pulak ni? " gumamku. Aku mendekatkan telefon ke telingaku.
"who is this? " tanyaku.
" yours future husband" kata lelaki itu ringkas tapi penuh makna tersirat.
"future husband palak bapak kau" carutku. Tapi dalam hati dah sumpah seranah dah lelaki tersebut. Aku mendengar dia tertawa kecil.
"yes why? I'm your future husband right" kata lelaki tersebut lagi. Aku sudah tidak dapat menahan amarah.
" hoi kau jangan nak angan ii mat jenin eh aku bunuh kau dengan pistol aku kang siapa ni? Kau ni spesis b**i ke apa ha? " jerkahku. Nafasku turun naik menahan amarah.
YOU ARE READING
QUEEN OF PSYCHO
Romance🌻first novel "oi kau buat apa dengan aku ni hah? "- Tengku Azreil "suka hati aku lah kau dh buat kacau kt tempat aku"- tengku Adelliana Adriana atau dikenali sbgai Adel. "heh! aku tak rasa kau yg kongker tempat ni" -sinis Azreil "kau tak percaya...