"asal minahh ni lambat sangat berkurun aku tunggu ni hish dia ni memang nak kena ni dengan aku" omel ku sendirian.
"em Adel sorry lambat aku tengah pakai tudung tadi sorry" kata sha dengan penuh hati-hati.
"kau pakai tudung ke repair tudung ni? jom lah habis pulak launch hour nanti" kataku sambil meninggalkan Qalisha.
"eh tunggu" kata sha sambik terkedek kedek mengejarku.
"em kita nak pergi kedai makan yang mana?" tanya sha.
"kita pergi kedai makanan favorite aku lah" kataku.
"em ok" kata sha.
Suasana sepi di dalam kereta audi milik Adel hanya bunyi lagu yang terpasang di radio sahaja yang kedengaran.
"em Adel" kata sha.
"hm? " kataku.
"aku perasan kat kot kau tadi ada pistol dah kenapa pulak bawak kita bukannya nak pergi berperang ke zombie ke?" tanyanya.
"kau tak payah sebok hal aku" kataku sambil memandang tajam wajah Qalisha. Qalisha tergamam. Setahu dia ini bukan Adel yang dia kenal dulu dia ceria selalu senyum sekarang ni kasar, jarang senyum dan tegas.
"kenapa kau boleh jadi macamni del" kata Qalisha di dalam hati kerana dia tahu jika dia menyoal Adel dengan pertanyaan sebegitu sudah pasti baginya menempah maut. baginya sifat Adel sekarang.
Beku
Beku
Beku
"oi kau taknak keluar ke" kata Adel membuatkan lamunan sha berhenti.
"eh kita dah sampai?" tanyanya.
"eh taklah kita dah sampai padang masyar ni hah kau kira lah amalan kau sekarang mana tahu masuk neraka ye tak? " kata Adel sambil menjuling mata ke atas.
"ish dia ni dah tahu tanya lagi" omelku perlahan.
"ish kau ni kan yela yela" katanya sambil melangkah keluar dari kereta.
Kami pun duduk di meja yang disediakan.
"puan nak makan apa? " kata waiter tersebut.
"em saya nasi goreng ayam ye dengan teh o ais" kata sha dan waiter itu pun mengangguk.
"bagi aku nasi paprik ayam dan latte" kataku.
"baik puan saya pergi dulu ye" kata waiter tersebut lalu beredar dari situ.
"em del asal laki tu asyik pandang kau eh?" tanya sha.
"jantan mana pulak? " kataku.
"tu" kata sha sambil menunjuk arah lelaki memakai kot berwarna hitam yang mampu mencairkan hati para wanita di luar sana yang segak lagi bergaya tapi TAK bagi Adel apabila dia melihat gerangan tersebut. Dia pun membebel.
"hish jantan ni lagi" kata Adel. Kau tahu tak siapa? Adam Rykarl jantan yang potong barisan aku tu.
"kau kenal ke?" tanya sha.
"kenal dia tu pernah potong barisan aku kat starbuck haritu tak guna punya jantan jadi aku pun kenakan dia lah" kataku.
"kau buat apa? Kau buat ehem ehem ke? " tanya sha dengan pemikiran negatif yang sedia ada di kepalanya. fuh hiperbola.
"kau ni kan takkanlah aku nak buat benda tu dengan jantan tu memang tak ah" kataku sambil menjuling mata ke atas.
"habis tu kau buat apa? " tanya sha belum senpat dia menjawab minuman dan makanan sudah terhidang di atas meja. Kemudiaannya waiter tersebut berlalu pergi.
YOU ARE READING
QUEEN OF PSYCHO
Romance🌻first novel "oi kau buat apa dengan aku ni hah? "- Tengku Azreil "suka hati aku lah kau dh buat kacau kt tempat aku"- tengku Adelliana Adriana atau dikenali sbgai Adel. "heh! aku tak rasa kau yg kongker tempat ni" -sinis Azreil "kau tak percaya...