taeyang-smile😁💗

48 8 0
                                    

haluuuu,everyone,taeyang the cutest is here,enjoy okiie?🙄

reader as yaeri

taeyang

aku tak sabar hari ni sebab hari ni hari ulangtahun kelahiran my bestfriend yaeri a.k.a my longlest crush.

aku dengan member aku dah siapkan semua perancangan utk birthday dia,hanya tunggu ketibaan dia je.

"mana si chani ni,kata ambik yaeri" aku berkata sendirian.

"kau ni taeyang,tak menyabor" kata si zuho.

"apa hyung,biar la"

"takut crush kena kebas la tu"

aku tatap wajah jaeyoon. ingat orang tak dengar,panas je telinga ni mendengar.

"taeyang,pali,yaeri dah sampai"

aku terus tutup suis lampu rumahku dan pegang kek chocolate cheese kegemarannya.

"1,2,3"

"saie chucha hamnida!,saie chucha hamnida!saranghadeo cho yaeri,saie chucha hamnida!,woooo!,saie chucha ae!"

aku kedepan takkala semua sedang berhuha.

wajah yaeri aku tatap dengan kegembiraan. wajahnya tampak gembira tapi terselit kesayuan.

aku pelik disitu.

"saie chucha ae,my love yaeri,mak a wish and then blow it"

dia gelak kecil,matanya ditutup rapat bersama gengaman tangan.

dalam beberapa minit dia meniup lilin.

"gumaweoyo!"

dia senyum lalu buat hearteu. aku tersenyum sendirian melihat kecomelan dia.

"yeayy,jom makan kek!"

semuanya mula bersuka ria dan nampak enjoy dengan birthday party utk yaeri ni.

"yaeri,sini jap"

"uh,wae?"

"sini laa"

dia pun ikut aku dan kami ke beranda.

"kenapa?ada benda nak cakap ke?"

aku angguk laju. wajahnya aku tatap,aku dah tekad yang aku nak confess dekat dia masa birthday dia ke-20 tahun ni.

"yaeri,saya tau saya ni hanya kawan baik awak,tapi saya tak blh nak pendam perasaan ini dah,saya sukakan awak yaeri,terlalu sangat,saranghae yaeri ya"

dia senyum. senyuman dia yang buatkan kehidupan aku ceria sentiasa.

dia pegang tangan aku lalu usap.

"miyan,taeyang,saya tak boleh nak terima cinta awak,saya......akan pindah ke china pada esok hari,saya ingat bila chani nk bawak saya gi rumah awak saya ingat nak bagitau hal ni"

ddush. bunyi seperti hatiku yang retak seribu. kenapa dia tak nak terima?

"saya tak kisah,awak jauh pun saya boleh lawat awak?so awak boleh je kan terima cinta saya?"

dia gengam erat tangan aku lalu dipeluknya aku dengan erat.

kepalanya di bahuku lalu diusap lembut belakangku.

"miyanhae,taeyang,miyan,saya tetap tak boleh nak terima,saya tak nak awak terseksa ok?"

air mata aku jatuh. suara ku berubah tersedu sedan.

"uljimaa,awak buat saya terseksa"

"kalau camtu terima lah cinta saya"

dia geleng dengan senyuman dia. kenapa dia asyik senyum je? hish aku dah mula benci dengan'smile' dia ni.

CRUSH'♡[SF9 EDITION]Where stories live. Discover now