'Jenni!' Ik ren door de gang naar haar toe. 'Joni? Wat is er?' Ze kijkt me vragend aan, haar rode vlecht met losse rode plukken hangt aan de rechterkant langs haar hals. Haar bril staat een beetje scheef. 'Ik heb een goed plan voor Harry. Om hem terug te pakken,' grijns ik.
'Niet doen Joni,' ze kijkt me smekend aan. Ik kijk haar vragend aan, 'waarom niet?' 'Ik weet het niet, het is wel een goed plan maar het klinkt echt.. afschuwelijk,' zegt ze. 'Maar waarom doen we het dan niet?' Vraag ik aan haar. 'Hij heeft dat meteen door. Hij is niet dom Joni, ik zit langer als jouw hier. Ik ken hem langer als jou, en in al die jaren heb ik wel een ding gemerkt; hij is niet dom. Hij laat zich niet zomaar pakken, zijn vader beheert een bedrijf. Als hij iets wil Joni, binnen een maand heeft hij dat. Hij komt met een dure auto naar school, hij heeft het grootste kluisje van iedereen en hij wordt door elke leraar voor getrokken,' ze kijkt me nijdig aan. 'Behalve bij Mv. Sophia: de bibliotheek secretaresse,' lacht ze.
~¤~
'Hoe was je dag lieverd?' Ik gooi mijn tas op de grote bijzettafel in de keuken en plof neer op de eerste beste stoel.
Mijn moeder legt haar tijdschrift neer en kijkt me bezorgd aan. 'Heb je al vrienden?' Vraagt ze. 'Ja, Jenni,' zeg ik. Ze pakt mijn handen vast, 'als er iets is hè, je kan altijd bij Harry terecht. Hij helpt je wel,' zegt mijn moeder. Hoe kan het ook anders!
'Goededag Joni, ' Des komt de keuken binnen gelopen. Hij heeft weer een pak aan zoals altijd. 'Vanavond moeten ik en mijn zoon naar een fotocomferentie,' hij maakt de laatste manchetknopen dicht maar houdt zijn blik op mij gericht. 'Mijn zoon had gevraagd of jij met hem samen over de rode zou willen lopen?'
Mijn hart slaat een paar tellen sneller over. Het is altijd al mijn droom geweest om met een knappe man over een rode loper te lopen. Alleen vallen alle puzzel stukjes nog niet in elkaar. De rode loper is er, alleen de knappe man nog niet. Harry is mooi, misschien zelfs wel goddelijk. Maar hij is niet echt een droomman, als je naar karakter kijkt.
'Joni?' Mijn moeder kijkt me streng aan. Ik knipper een paar keer met mijn ogen. 'Natuurlijk wil ze dat Des,' zegt mijn moeder met een grote glimlach. Wat?
'Goed, ik ga het goede nieuws brengen aan mijn zoon. Jullie kunnen jullie jurk gaan aantrekken die klaar gelegd is op jullie kamer. Ik zie jullie vanavond dames,' hij knikt naar mij en geeft mijn moeder een zoen op de wang.
Met Harry op de rode loper? Dit gaat nog leuk worden, of juist niet.
JE LEEST
My new "Brother" {H.S}
FanfictionJoni Balares, dochter van een weduwe. Ze heeft haar leven eindelijk weer perfect, maar dat verandert al snel als de arrogante, knappe Harry Styles in het beeld komt. En nog wel eens als stiefbroer! Maar wat als ze gevoelens voor elkaar krijgen? @Rob...