Mam! Help me nou eens even! Ik krijg deze doos niet opgetild.' Roep ik. 'Wat zit er allemaal in Joni?' Roept ze terug. 'Dit zijn al mijn boeken, en de doos is gewoon niet te tillen.' 'Boeken?' Harry proest het uit. 'Wat, leest de gentlemen hier geen boeken? Of kan ik beter zeggen; de verwende snob met zijn Yves Sant Laurent pakken?' Hoon ik. Hij knijpt zijn ogen tot spleetjes 'Noem me niet zo Balares.' 'Oh, en waarom dat niet? Styles. ' Hij rolt met zijn ogen en snuift hard. 'Moet ik die doos nog pakken of wat?' Hij tilt de doos op en loopt daarmee de deur uit. Urhg
Mijn mond valt open. 'Is dit het huis? Het lijkt wel een landhuis.' De tuin voor het huis is een doolhof dat tot je knieen staat. De deur is misschien net zo groot als de muur van mijn vorige slaapkamer. Het huis is ongeveer 2/4 van onze straat. Des komt naar ons toe gelopen. 'Heeft Harold goed geholpen?' Ik bijt op mijn lip om niet in lachen uit tebarsten. En het leuke was dat ik ook nog in zijn Range Rover moest komen zitten, want mijn moeder's Fiatje was al vol met dozen. 'Ja, het is een nette jongen.' Ik ga bijna over mijn nek. 'Je hebt hem goed opgevoedt lieverd.' Heeft er iemand een kostzakje? 'Jouw prachige dochter is wel een goede partij voor mijn zoon.' Kan ik het kotszakje gebruiken? Mijn moeder glimlacht breed en ze lopen met z'n tween door de grote tuin opweg naar de deur. Ik besluit om er maar achteraan te lopen- strompelen.
'Dit is je kamer.' Het dienstmeisje wijst naar de grote houten deur in de gang. Een gang voor mij alleen, met maar twee deuren in de gang. Een badkamer en mijn kamer dan. Ik kijk op haar naamplaatje 'Bedankt Charlotte.' 'Noem me maar Lotte.' Ik glimlach en verdwijn in mijn kamer. O mijn god. Deze kamer is net zo groot als mijn vorige woonkamer. De muren zijn groen -mijn lievelingskleur- en het tweepersoonbed is wit. De kast is wit en het nachtkastje ook. De gordijnen zijn opzij geschoven en ik heb uitzicht op de achtertuin. Met een zwembad waar iemand nu in zwemt. Ik maak het raam open en ik zie dat onze gentleman aan het zwemmen is. Er rolt een geirriteerde zucht over mijn lippen en ik sluit snel het raam.
Ik trek mijn pyamabroekje aan van Minney Mouse en spring op het bed. Ik zet de grote plasma tv van Sony aan en zap wat rond tot ik bij een leuke film kom; Marley & Me. 'Joni?' Hoor ik mijn moeder onder roepen. 'Ja?' 'Kom je mee een film kijken?' 'Welke?' 'War of the worlds' Eindelijk gaan mijn moeder en ik weer eens iets samen doen. Ik loop met mijn pyama aan de trap af. Oh nee. 'Kijken hun ook mee?' Vraag ik. Harry knikt en grijnst 'Mooie pyama.' Ik rol met mijn ogen en ga naast mijn moeder op de bank zitten. Mijn moeder start de film en ik trek mijn benen in. Ik pak de popcorn bak en duw mijn hand erin, ik trek hem eruit met een handvol popcorn maar op dat moment duwt Harry de zijne erin. Ik trek snel weg van zijn warme hand en kijk Harry aan. Hij kijkt terug en glimlacht. Ik ga ongemakkelijk weer achterover zitten en hoor mijn moeder zacht giegelen. Oh mijn god.
JE LEEST
My new "Brother" {H.S}
FanficJoni Balares, dochter van een weduwe. Ze heeft haar leven eindelijk weer perfect, maar dat verandert al snel als de arrogante, knappe Harry Styles in het beeld komt. En nog wel eens als stiefbroer! Maar wat als ze gevoelens voor elkaar krijgen? @Rob...