' kriuk '
bunyi perut meminta diisi , Naura mengeluh ni la padah tak ambik breakfast pagi tadi .
Dia mengangkat kepalanya sedikit , lihat jika Alif sudah masuk office . Time macam ni la malas nak jalan .
Bila tengok tempat Alif masih kosong , Naura gagahkan diri juga pergi ke pantry . Apabila hendak sampai , perbualan dari pekerjanya membuatkan langkahnya terhenti .
" gaji kau bulan ni kau dah dapat tak? "
" belum lagi , aku perasan sejak tiga bulan lepas kita asyik lambat dapat gaji , kau tak perasan ke ? "
" haah , gila kau tak perasan , mestila aku perasan "
" kau ni kan kalau bab gaji cepat je "
" mestila , wey aku rasa kan syarikat ni nak bankrupt la . Projek baru pun belum ada khabar lagi . "
" ish kau ni , jangan cakap macam tu la , kalau orang dengar nanti habis kita , lagi - lagi boss "
" apa yang saya dengar ? " tanya satu suara di belakang Naura . Bahunya terhinjut sedikit menandakan dia terkejut .
" ergh ... sir Alvin " mereka diam membisu , tula cakap siang pandang - pandang .
" apa yang korang bualkan ni , hal syarikat ni korang tak payah nak ambil tahu , pasal gaji tu sabar la sikit , syarikat kita bukan nak bankrupt cuma ada beberapa masalah teknikal yang menyebabkan pembahagian gaji lambat . " tegasnya
" maafkan kami sir Alvin " pinta mereka .
Tajam anak mata Alvin memandang mereka membuatkan mereka menunduk .
" yang korang masih kat sini kenapa pergi sana buat kerja , jangan sampai nanti bukan gaji yang kamu dapat tapi surat berhenti pula yang aku bagi kat korang " ujarnya berbaur amaran .
Setelah dua pekerja itu beredar , Alvin memandang Naura simpati . Dia tahu kata - kata mereka memberi kesan kepadanya .
Pelik dia melihat Naura hanya tercegat di sini tadi, bila dia hendak menegur , perbualan dua orang pekerja nya itu turut membuatnya terhenti .
Baru dia tahu mengapa Naura tercegat disini . Panas hatinya apabila melihat pekerjanya mencuri tulang siap pakej mengumpat lagi . Hambek kau .
" you jangan ambil hati sangat apa yang diorang cakap tadi " pesan Alvin .
" tak pun , i okay je . Btw , you buat apa kat sini "
" i kebetulan lalu kat sini , nak ajak Alif lunch sekali nak dekat waktu lunch dah ni , emm you free tak , kau you free jom la join kitaorang "
Naura berfikir sejenak . Why not kan , sekali sekala lunch ramai - ramai . Disebabkan scene tadi , terus lupa nak isi perut .
" why not kan , jap i ambik purse "
" okay "
Naura mengambil purse nya di dalam bilik lalu berjalan beriringan bersama Alvin .
Mereka turun di tingkat sembilan , dimana terletaknya bilik Alvin , Kelvin dan Carlos .
" eh , korang buat apa kat sini ? " tanya Carlos . Alif juga turut ada disitu bersama mereka bertiga .
" nak remind korang la , kan nak lunch sama " jawab Alvin
" wah engkau , harga berapa ? " tanya Carlos