Tessan nk
Mä käännän avainta Jopon lukossa, se naksahtaa ja aukeaa. Mä heilautan itteni pyörän selkään ja ajan pois pyörävarastosta. Ovi narahtaa kun mä tökkään sen kiinni, mä lähden polkemaan tielle päin nappikuulokkeet päässä, kuulokkeissa soi Selena Gomezin Lose you to love me. Sen biisin sanoitukset ei kyllä osu mun omaan elämään mitenkään, mä en oo koskaan edes pussannut poikaa vaikka eletäänki jo kasi luokan syksyä. Pinkki Jopo kulkee märkää asfaltti tietä eteenpäin. Mun takaa tulee pyöriä, kaks Jopoa, musta ja valkoinen. Ne kuuluu parhaille kavereille Annalle ja Jasmiinille. Ne on ollu parhaita kavereita 3.luokalta asti ja omien sanojensa mukaan ne on aina. Annalla on blondit (värjätyt) hiukset, Annalla on myös nenä koru ja aina samat Vanssin tennarit. Jasmiinilla tai Jassulla niinkun kaikki sitä nimittää, on ruskee tukka ja vihreet silmät. Annan ja Jasmiinin ystävyys on jotenkin pinnallista, ne ihailee samoja näyttelijöitä ja Jasmiini oli vähän aikaa sitten vielä ihastunut Annan poikakaveriin Benjaminiin. Mä, Jasmiini ja Benjamin ollaan samalla luokalla. Jasmiini on kunnon juorukellon, mä aina kuulen kun se juoruaa jollekin jopa Annan asioista välillä. Kuulin kerran kun se sano että Benjaminilla ja Annalla oli jotain riitaa. Anna ja Jasmiini ajaa mun ohi ja Jasmiinin nauru kuuluu kovana. Annan puhelimen soittoääni alkaa soida ja se vastaa siihen ihan saakelin kimeästi. Sit melkein yht äkkiä sen äänen innostus lakkaa ja se sulkee puhelimensa, sen jälkeen mä kuulen sen sanovan Jasmiinille: -Hitto sen idiootin kanssa! Mä kovennan pyöräily vauhtia kuullakseni mitä Anna sanoo: -Se sano ettei se muka taho tulla meille tänää. -Ai Benjamin? Jasmiini kysyy ja Anna nyökkää. Mä melkein nään Jasmiinin muka peitellyt hymyn kun Anna alkaa teatreelisesti melkein itkemään. Koulu tulee näkyviin ja mä ajan mun pyörän telineeseen, mun porataan kaverin Alexsandran pyörän viereen. Sandilla on alkanu koulu jo tunti sitten, se on mua vuotta vanhempi ja ysillä. Jasmiini ja Anna ajaa niitten pyörät vähän matkan päähän ja juoksee ison porukan luo, Anna halaa hupparini pukeutunutta Benjaminia. Selkeesti se viha on jo unohdettu, joku ojentaa Jasmiinille megis tölkkiä ja Jasmiini hörppää siitä. Anna on kietonu kätensä jo Benjaminin ympärille, mutta Benjamin ei hipase ite Annaa. Ne pojat nauraa jollekin ja Anna näyttää vähän epätoivoiselta roikkuessaan Benjaminissa. Joku pojista ottaa takkinsa pois päältään ja laskee sen palelevan Jasmiinin päälle. Mä pyöräytän koko draamalle silmiäni kun se jätkä ottaa Jasmiinin kainaloonsa. Alexsandra hengailee koulun ulko-ovilla ja mä kävelen sen luo. Sillä on Ruotsin kirja nenässä kiinni kun se lukee kokeeseen. Mä nojaan sen viereen seinään avaan mun puhelimen, kolme uutta ilmoitusta. Mä avaan snäpin ja vastaan muutaman kaverin snäpiin, ylälaidassa on uusi ilmoitus joku on lisännyt mut. Mä avaan sen huomaan Jasmiinin snäpin, miks se ois mut lisänny. Lisään sen kuitenkin takasin ja siltä tulee heti Snäppi jossa lukee: -Voiks istuu mun vieres äikäs? Mitä hittoa!? Se istuu aina yleensä Benjaminin vieressä, kuin vahtina ettei vana kukaan muu pääse iskemään sen parhaan kaverin jätkää. Kirjotan sille kuitenkin nopeasti myöntävän vastauksen. Kun kellot soi me päästään sisälle, mä meen hakemaan mun kirjat kaapista ja heitän takin sinne. Kun mä pääsen äikän luokan eteen Jasmiini tulee mun viereen ja sanoo: -Kiitti kun suostuit. Mä hymyilen sille, kun me päästään luokkaan ja takariviin se alkaa puhumaan mulle: -Mä tiiän että sä kuulit meidät aamulla! Mä katon siihen ja sanon: -Niin. -Mä en oikeesti enää jaksa Annaa, jos Benkku ei oo sen kansaa viittä minuuttia se on heti ihan raivona. Jasmiini sanoo ja nojautuu tuolissaan taaksepäin. Benjamin istuu meitä yhden rivin edenpänä ja aukoo pätään opettajalle. Sen leveät hartiat varmasti peittää sen takana olevan, vähän lyhyen ja pienen Tomin näkymän. -Benjamin ei ees tykkää Annasta. Jasmiini sanoo yht äkkiä. -Kuinnii, nehä on ollu yhdessä, mitä seiskalta asti. Mä sanon ja Jasmiini jatkaa: -Mä kuulin kun se puhu Kassun kaa, se tykkää kuulemma yhdestä toisesta meijän luokalla ja aikoo jättää Annan. Jasmiini jatkaa ja mä katon taas Benjaminin suuntaan. Se vilkuilee ympärilleen luokassa ja huomaa Jasmiinin. Se virnistää sille ja heiluttaa kädessään meidän äikän open laseja. Jasmin ja mä yritetään olla nauramatta kun se ope ettii sen laseja. -Tykkääkse se susta? Mä kysyn. -Ei, enkä mä siitä, enää. Jasmiini sanoo taas sillä hiljaisella äänellä. -Kassu, on paljon kivempi. Jasmiini sanoo ja hymyilee säteleivästi Benjaminin vieressä istuvalle pojalle. -Tiiäksä, kuka se muija sit on? Mä kysyn ja Jasmiini kohauttaa olkiaan. -Mä haluaisin pyytää sulta yhtä juttuu oikeestaan? Jasmiini sanoo ja mä nyökkään sille. -Mä en jaksais Annaa koko aikaa, tai siis sä tiiät kyllä millanen sen on. Nii haluaisitsä olla mun kaveri? Jasmiini kysyy ja sen ilmeestä näkee että se ihan oikeesti tarkottaa tätä. -Miks ei? Mä sanon ja se hymyilee. -Jee! Se sanoo ja halaa mua. -Mä tiiän ettei Anna oo innoissaan, mut mä en jaksais olla sen kaa. Jasmiini jatkaa ja se opettaja ettii edelleen lasejaan. -Mä en jaksa mennä ulos, mennään vessaan välkällä. Jasmiini sanoo ja hymyilee mulle kuin salaliittolaiselle. -Pyyetään Kassu ja muut mukaa. Mut ei Annaa. Se jatkaa ja mä ihmettelen et mistä nyt tuulee. Se lähtee viestin Kassulle ja mä nään kun se näyttää sen Benjaminille. Ne kattoo meihin ja nyökkää, kun tunti on ohi mä seuraan niitä yhteen koulun ahtaista vessoista. Jasmin istuu vessan pöntöllä ja me muut seisotaan. Benjamin nojaa vessan oveen ja näprää sen kännykkää, Kassu kaivaa sen repusta kaks megis tölkkiä. Ja mä katon niitä. -Etsä oo ennen juonu megistä? Benjamin kysyy kun se huomaa mun ilmeen. Mä nyökkään ja Jasmiini taputtaa sen käsiä. -Jes me päästään todistamaan, pikku Tessan ekaa megigsen juontia. Jasmiini avaa sen Snäppi kameran ja sanoo: -Anna mennä vaan! Mä kohotan se tölkin mun huulille ja otan siitä hörpyn. Tää ei ees oo pahaa vaan itse asiassa aika hyvää. Mä otan toisen hörpyn ja annan sit tölkin Kassulle. -No? Benjamin kysyy ovelta ja mä kohautan mun olkia ja sanon: -Ihan hyvää! Benjamin nyökkää hyväksyvästi ja sanoo: -Mä lupaan et maku paranee kun totut siihen. Kun tölkki tulee taas mun luo sen maku oikeesti parani. Jasmiinin puhelin soi ja näytöllä lukee Anna. Jasmiini painaa punasta ja Benjamin näyttää jotenkin helpottuneelta. -Mitä meil on muuten ens tunnilla? Kassu kysyy ja Jasmiini nauraa: -Kyllä sä panostat tähän kouluun hyvin,meil on matikkaa. Se sanoo ja Benjamin sanoo: -Voi paska, emmä mitää läksyjä oo tehny. Mä otan mun matikan vihkon ja heitän sen sille.
words: 1024
YOU ARE READING
Paha poika ja hyvä tyttö
RomanceTessa on tyttö jolla on vain muutama kaveri, eikä hän ole koskaan tehnyt mitään pahaa. Benjamin on paikallisen jääkiekkojoukkueen kapteeni ja koulun suosituin poika. Benjamin ei ole opettajien suosiossa ja omistaa muutenkin pahan pojan maineen. Mi...