1

10 0 2
                                    



3 iulie

Soarele dogorate peste pamant. Caldura excesiva te inchidea in propria casa. Neve statea intinsa pe burta pe pat si citea o carte. Kyle privea pe fereasta prunul din fata casei. Mare si infrunzit asteptand sa rodeasca.

Neve incepu sa chiuiasca si sa se agite prin pat imbratisand cartea si sarutandu-i coperta de mii de ori. Kyle era deja obisnuit cu astfel de manifestari a surorii ei. De fiecare data cand se intampla asta inseamna ca doua personaje mult indragite s-au sarutat. Cand fata tipa, asta inseamna ca cineva moare sau tradeaza mizerabil un camarad. Baiatul nu intelege ce e asa interesant la asta, dar isi lasa sora libera.

— S-au pupat si a fost asa de dragut si dulce si minunat si dulce! tipa ea lungind vocalele.

— Serios? Si de data asta cum s-au sarutat? intreba Kyle rupt de plictiseala cautand sa-si ocupe timpul cu orice.

— Pai... Pai... zumzai fata cautandu-si cuvintele. Stateau intr-o barca si el s-a apropiat de ea si ea nu s-a opus si el a sarutat-o in timp ce ii mangaia mainile si... si... trase aer in piept ca sa poata continua cu acelasi ritm alert si entuziasmat al vocii, si a fost asa de dragut! Doamne, Kyle! A fost superb si iubesc cartea!

— Ca pe celelalte zece mii. stramba din nas baiatul.

— Tu nici nu ai mai atins o carte de cativa ani! N-ai de unde sa stii cum e sa simti atatea emotii.

— Cum zici tu, Neve... Cum zici tu.

— Kyle...

Fata dadu sa spuna ceva dar stramba din nas si isi acoperi fata vorbind cu o voce innadusata.

— Kyle! Ce mama naibii pute in halul asta! Iar te-ai balonat?! Parca ti-a zis mama sa nu mai mananci mere cu porumb fiert! Doamne! Duhneste!

— N-AM FOST EU! se apara baiatul.

— Atunci ce pute asa?!

— Nu stiu! Poate cojile de cartofi care stau in soare de trei zile in coace...

Fata tacu si se prefacu ca vomita in palme apoi se intinse iar pe burta si fu iar absorbita de carte. Kyle statea si se uita la cum ranjeste prosteste la paginile ingalbenite de vreme. Neve mergea foarte des la biblioteca satului imprumutand cate doua carti odata. Ii placeau uimitor de mult cele romantice, dar nu de putine ori mai schimba universul cu unul politist unde intriga si misterul erau la cote maxime. Nu avea autori preferati pentru ca mereu lua tot ce-i cadea in mana prima oara.

Kyle iesi afara si simti cum se innadusa pentru cateva secunde si apoi o adiere rece ca gheata ii strabatu plamanii. Isi baga mana in par si il dadu pe spate. Avea o claie de par aspru si lung cat degetul aratator. Se plimba prin mica gradinita a mamei lui din spatele casei unde cresteau flori. Mama lui avea o iubire neinteleasa pentru Gura-Leului si Regina Noptii.

Iesi pe ulita si se indrepta catre parau. Isi scoase hainele de pe el, le baga sub un bolovan ca sa nu le ia vantul si isi inmuie degetele in namolul de pe mal. Inainta pana ce apa ii era pana la brau. Se balaci un ceas, doua, aproape trei pana ce apa incepu sa se raceasca si sa se insereze afara. Tantarii deja dadeau si il suparau pe Kyle.

Isi lua hainele de sub bolovan, le imbraca si pleca inapoi acasa. In camera unde dormeau, Neve deja era dusa pe taramul viselor impreuna cu mama ei pe patul improvizat din cateva lemne si paturi. Kyle se puse langa mama lui imbratisand-o si adormind direct.

Copii se trezira imbratisati dimineata, dar, ca in fiecare dimineata, mama lor era plecata de mult pe camp.

Sierra pleca mereu inainte de a crapa zorii pe camp lasandu-si copii singuri pentru o zi intreaga. Nu-si facea griji ca vor fi jefuiti pentru ca abia de aveau un pat improvizat si o soba de teracota cu plita (care a costat-o ingrozitor de mult, dar nu putea sa lase doi copii sa inghete in noptile nemiloase de iarna). Bani nu existau in casa. Ei se adunau si se pierdeau in aceeasi zi. Ea castiga zilnic doi umbri. Cu doi umbri putea sa cumpere o paine si o suta de grame de unt.

Neve casca somnoroasa. Isi dadu de cateva ori cu mana in par ca sa-l descurce. Lua cartea de pe jos si pleca spre biblioteca.

Intra in incaperea spatioasa plina cu rafturi si in mijlocul ei era doamna bibliotecara care increca sa descifreze rebusul din ziarul comunitatii.

— Buna ziua! saluta dansa.

Bibliotecara o saluta cu o inclinare a capului. Neve lasa cartea pe biroul bibliotecarei si se indrepta spre rafturi. Inchise ochii si dadu cu mana pe cotoarele cartilor. Alese una la intamplare. Deschise ochii si stranse in brate cartea. Era o carte medie de vreo trei sute saptezeci si ceva de pagini. Avea o coperta rosie cu o fata de barbat alb negru pe ea. Titlul era scris cu litere argintii.

„Furnica atomica" ingana ea titlul cartii.

— Doamna Daley! Ce parere aveti despre „Furnica Atomica"?

— Neve, scumpo, e o carte politista superba, dar e nepotrivita varstei tale.

— Dar despre ce e vorba?

— Despre un barbat numit Miguel Fernandez care era un politist excelent si in timpul liber un chimist amator. A creat o solutie pe care a varsat-o fara sa vrea pe masa dand cu cotul peste recipientul in care era licoarea. A curs si s-a scurs pana la o furnica ce s-a inecat in picatura, dar a inviat avand puteri ciudate. Aceasta creaze crime dubioase si Miguel, tatal monstrului, trebuie sa le rezolve.

Neve statea cu suflarea taiata. Toata aceasta povestire ii starni curiozitatea incendiara. Bibliotecara nu a reusit sa o infraneze (din contra, a starnit-o) si a fost nevoita sa-i imprumute cartea.

In casa Kyle statea intins pe podeaua de lut. Acesta o observa pe fata si se ridica in fund.

— Ce carte ai mai luat azi?

Aceasta zambi copilareste si ii arunca volumul in brate. Kyle il studie din priviri si zise:

— Am sa o citesc si eu.

Neve se plimba cu Clare, o fata din vecini, pe stradutele din satuc. Clare e o fata cu un an si jumatate mai mica decat Neve, cu un par blond pana la umeri, cu ochi caprui expresivi si cu o piele alba. Buzele ei mari si carnoase stateau mai mereu curbate intr-un ranjet strengareste, plin de suflet si de farmec copilaresc. Se tragea dintr-o familie ce avea o situatie financiara mai buna decat a lui Neve, dar formata din cinci copii. Faptul ca erau numerosi, ingreuna cresterea si educatia aducand-o la aproape acelasi nivel din casa Sierrei.

Kevin era cel mai mare copil a familiei blondei. Era un adolescent schilod cu fata ovala si osoasa. Era inalt cat un brad, dar prost! Putea fi cat de chipes, dar cand deschidea gura... Zici ca ar fi devenit o alta persoana si te uitai la el ca boul la poarta noua pentru ca din parerea pozitiva pe care ti-o dadea la prima vedere ajungeai sa nu il mai suporti langa tine. 

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Apr 12, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

FoculWhere stories live. Discover now