4.
Liam lacht niet naar de klas, hij knikt alleen maar even. Hij wandelt naar zijn plaats en Daan steekt zijn voet uit in de hoop dat Liam erover zou struikelen. Liam ziet het en stapt er soepel over, hij kijkt Daan in zijn ogen en rolt er even mee. Daan zijn gezicht verkrampt, ik kan zien dat hij zich woedend voelt. Daan kijkt naar me en ik kijk hem vragend aan. Hij draait zich opzij als hij dat ziet.
Liam gaat onderdoor gezakt op zijn stoel zitten. Ik kijk verbaast de klas rond en ik zie letterlijk elk meisje staren naar hem. Alleen Sara en ik kijken naar elkaar. Dan wend ik mijn blik af van Sara en kijk rechts van mij. Ik kijk Mia in haar ogen en zeg "Je hebt nog slijm aan je mondhoek hangen." Die woorden doen haar blijkbaar uit haar trance ontwaken want ze kijkt me dan aan.
Ik kijk pist, ik ben pist.. Hij skate me aan en door hem heb ik pijn! Liam steekt dan zijn hand op en roept door de klas: "Mevrouw, zorg er alstublieft dat al die meiden me niet zo aanstaren. Het irriteert me mateloos!" Alle meisjes schrikken op en draaien zich snel naar voren zodat ze niet meer naar hem kijken. Mevrouw Snijders kijkt verbaast en mompelt: "Dat was echt een Tessa uitspraak.."
Wow, dit kan niet! Ik draai me abrupt om en staar in Liam zijn ogen. "Niemand kijkt naar je dus hou je mond", sis ik tegen hem. "Jij kijkt naar me", zegt hij terwijl hij wat met zijn pen speelt. "Ik kijk naar een hopeloos iemand", mompel ik dan terug. Daan grinnikt. Ik draai me om naar hem en lach even, hij lacht terug. Liam rolt met zijn ogen, weeral. Sara merkt dat op en kijkt Liam niets begrijpend aan, weer die oogrol. We draaien ons allemaal naar voren.
"Mag ik een pen lenen?" vraagt Mia dan aan me. "Waarom?" zeur ik geïrriteerd. "De mijne is net op.."
"Dat is pech", ga ik verder. "Oké, laat maar. Olivia mag ik een pen", vraagt ze dan. Olivia knikt en geeft een pen aan Mia, ja hoor, nu is Olivia weer de heldin.De bel gaat en ik rijd weer eens met mijn skateboard door de gangen. Ik rijd een 3de jaar omver en roep naar hem: "Sorry, dacht dat je een paal was." Er wordt niks terug gezegd dus skate ik verder. Sara en Daan lopen achter me aan maar ik ben sneller met mijn board. Dan voor de deur van de kantine steek ik mijn skateboard in mijn tas en wandel ik binnen terwijl ik mijn muts recht trek. Ik ga naar onze vaste tafel in het midden van de cafetaria..
What the f-
Ik drop me op zijn eten en zegen tegen hem: "Bol af mop, dit is onze.. Mijn tafel." Liam staart me verbaast aan. "Kun ja af mijn frieten gaan", zegt hij bot terug terwijl hij me brut opzij probeert te duwen. Dat lukt niet omdat ik zijn frieten soepel af de tafel duw. "Smakelijk" sis ik. Hij draait met zijn ogen en loopt weg terwijl hij door zijn haar gaat. "Ugh, wat een ei", zeg ik kwaat terwijl ik daar ga zitten. Ik kijk op tafel.
Het is zijn telefoonnummer, snel schuif ik het briefje in mijn zak zodat Daan het niet ziet. Hij gaat over me zitten net zoals Sara. We eten en we praten nog wat over Sara haar verjaardag die over 1,5 week is. "Ik wil wel een feest geven. Ik bedoel, ik word 18!"zegt ze blij. "Je mag wel bij mij thuis als je wilt", stel ik voor. Mijn huis is letterlijk, huge, veel te groot naar mijn goesting maar het geeft wel ruimte om te skaten. Sara knikt blij en Daan zegt niet veel. Ik kijk hem aan maar ik zie dat hij mijn blik negeerd. Hij is te druk bezig met het prikken in zijn salade. "Oké, wat is er aan de hand?" vraag ik dan terwijl ik zijn vork uit zijn handen gris. Hij kijkt op en staart me even verbaast aan. "Er is niks oké" zegt hij pist terwijl hij terug de vork uit mijn handen trekt.
Sara kijkt me verbaast aan, ik haal mijn schouders op. "Ach ja, ik mag niet naar het schoolfeest trouwens", zeg ik dan terwijl ik Daan aankijk. Hij kijkt verbaast op en vraagt wat de reden. Ik vertel over het gesprek met de directeur en ik zie de teleurstelling op zijn gezicht verschijnen. Ik zie dat hij doet alsof het hem niet uitmaakt maar ik weet wel beter.
Wat doet hij toch irritant! Ik voel nog even in mijn zak en check of het papiertje met Liam zijn nummer er nog inzit. Zou ik hem toevoegen?"Heb je gevraagd of Louis kan komen voor het schoolfeest?" vraag ik aan Sara terwijl ze zich omdraait in een kleedje voor mijn spiegel. "Ja, hij komt!" zegt ze blij. Ik zie haar het kleedje goed bekijken en dan vraagt ze: "Wat vind jij van deze?" Ik bekijk haar even grondig van top tot teen en en eerlijk het kleedje staat haar echt perfect. "Het staat je geweldig, ik zou deze nemen", zeg ik gemeend. Ze lacht even en beslist uiteindelijk dat dit kleedje het gaat worden. Het is nu donderdag, het zou dus morgen schoolfeest zijn in de avond. "Wat ga je eigenlijk doen terwijl je niet mag komen?" vraagt Sara terwijl ze naast me op mijn bed komt zitten. Ik twijfel even. "Ik denk even skaten, misschien kom ik toch nog even langs om dag tegen jullie te zeggen. Ik heb Louis ook al even niet meer gezien dus misschien moet ik dat ook maar eens doen", opper ik. Ik ken Louis al zo goed als mijn hele leven, hij is al een grote broer voor me. Dan bedenk ik me iets, ik grinnik... Sara kijkt me vragend aan.
"Wat ben je van plan?"
JE LEEST
You're the bad guy~Dutch
General Fiction(Complete) Tessa haar leven is perfect. Ze staat bekend als de bad skater girl en op school weet maar iedereen al te goed dat je niet met haar moet spotten. Samen met haar beste vriendin Sara en haar super populaire vriendje Daan heeft ze de tijd v...