15. On Vacation

50 2 0
                                    

15.
"Het stinkt hier naar pis", roep Ik doorheen de menigte terwijl ik me deponeer op mijn stoel. Sara begint te lachen en ik zie dat mevrouw Voet me een boze blik toewerpt. De rest van de leerlingen komen het vliegtuig binnen gestapt en Liam zet zich alleen voor ons. Ik zie dat Daan probeert naast me te komen zitten dus drop ik snel mijn tas naast me. "Deze rij is helemaal voor mij en Sara" sis ik doorheen mijn tanden. "Je doet maar."

Het vliegtuig is al vol en ik leg me met mijn hoofd op Sara haar schouder. Al snel voel ik hoe ik moe word en ik val in slaap... Het vliegtuig schommelt wat heen en weer en ik word er onrustig van. "Hopelijk wordt het wat gezellig de komende 2 weken", mompel ik tegen Sara. "Zoizo."
Ik voel hoe er tegen mijn stoel word geschopt dus draai me meteen abrupt om. "Joch, hou op", sis ik tegen een klein kind van ongeveer 8 jaar. "Waarom zou ik?" "Hou je mond" sis ik nu terug. "Nee." Ik kijk de vader van het kleine kind geïrriteerd aan, ik zucht en duw mijn hand tussen de rugleuning naar de vader. Ruw trek in de oortjes waarmee hij muziek luistert uit zijn oren. "Kun je in godsnaam je kind onder controle houde?" zeg ik nu kwaat. Hij kijkt me aan alsof ik een spook ben, dan mompelt hij: "Jason wees stil." Hij haalt zijn schouders op.. Ik kijk terug naar voor en ik voel hoe er weer eens hard tegen mijn stoel word getrapt. Ik voel de woede in me opborrelen, ik steek casual mijn middelvinger op.
Ik hoor een schrik achter me en de jongens zegt:" Papa ze stak een middelvinger op."
"Nu je ogen hebt heb je ook oren?"
Dan is het stil. Ik lach even in mijzelf en kijk bij Sara mee op haar telefoon. Ze speelt candy crush en ik kijk gezellig mee. Dan voel voel Ik iets tegen mijn hoofd botsen. Ik kijk op en ik zie hoe Liam zich nog snel omdraait! Gooide hij nu een M&M tegen mij? Ik grijp uit mijn tas mijn eigen pak met M&M's en gooi er 2 blauwe hard tegen zijn achterhoofd terug. "Wacht maar!" lacht hij terwijl hij terug begint te gooien. Al snel verandert het in een geheel M&M gevecht. "Doe normaal ! Stop daarmee" roept mevrouw Voet dan naar mij terwijl ze de M&M's uit mijn handen grist. Liam gooit nog hard wat M&M's tegen Mevrouw Voet haar haar hoofd,ze draait haar woedend om en haar ogen staan furieus! "Daar ga je gestraft voor worden Liam!" roept ze doorheen het hele vliegtuig. Haar stem kaatst schel doorheen de hele ruimte en het vliegtuig wordt muisstil. "Best", lacht Liam vriendelijk terwijl hij een M&M in zijn mond gooit. Ik kijk naar hem en hij geeft me een knipoog. Ik voel hoe ik rood word en kijk naar beneden. De leerkracht zegt dan pist tegen alle leerlingen: "Wat kijken jullie hebben jullie niets beter te doen? Social media checken ofzo?!" "We zitten op een vliegtuig... Vliegtuigmodus", grinnik ik geamuseerd. Ze kijkt me verbaast aan en steekt haar neus de lucht in. Ze wandelt naar voren en gaat terug snel in haar stoel zitten. Ik grinnik terwijl ik een boek uit mijn tas haal en het even bekijk. Dan voel ik hoe een propje tegen mijn hoofd aan botst. Het valt neer voor mijn voeten en ik buig me naar voren om het langzaam af de grond te rapen. Ik ontrafel het en probeer het lelijke geschrift te lezen.

Waarom knipoogde Liam naar je! Hij is slecht voor je!

Ik herken het geschrift en laat mijn ogen rollen. Kwaat verfrommel ik het papier terug op en gooi het tegen Daan zijn hoofd. "Mijn ballen 33", sis ik. Naast me begint Sara te grinniken: "La casa de papel be like." Ik lach een beetje en geef haar een vuistje. Terwijl de zon al wat begint onder te gaan kijk ik doorheen het vliegtuigraampje naar buiten. De lucht is super rustgevend want hij kleurt oranje rood. Het vliegtuig schommelt een beetje en we vliegen doorheen enkele wolken, als je nu naar buiten kijkt lijkt het wel alsof we op de wolken drijven. Dan zie ik hoe het vliegtuig langzaam doorheen de wolken naar beneden daalt en ik zie een mooi land onder ons liggen. "Italië!" zeg ik bewonderend terwijl ik Sara bij haar arm stoot. Ze kijkt blij op en stort zich op me om mee doorheen het raampje te kijken. Het vliegtuig begint te dalen en ik zie dat we het vliegveld naderen. "1,2,3..."mompel ik rustig. We voelen hoe de banden van het vliegtuig over de grond heen rollen, we rijdnen terug op de begane grond.
We maken onze riemen los en wandelen uit het vliegtuig.
" Rome here I come! " roep ik blij terwijl ik een onnodige zonnebril opzet. De zon mag dan wel al onder zijn, maar dat mag mijn outfit niet verpesten! "Hey sunshine", zegt Liam dan terwijl hij de zonnebril af mijn neus pakt en ze zelf op zet. "De zon is onder", sist Daan vanachter ons. "Met Tessa erbij straalt alles!" lacht Sara blij. "Tenzij Daan in de buurt is!" grom ik. Sara lacht naar me en we nemen ondertussen onze koffers af de bagageband. We stappen in de bus en de bus brengt ons snel naar het hotel.

Ik wandel mijn kamer binnen en plof of het bed. "Dit word leuk!" lach ik blij tegen Sara. Ze ploft naast me neer en grinnikt: "Zoizo!"

You're the bad guy~DutchWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu