6.
Hij kijkt me in mijn ogen en ik slik even. Hij zegt niets.. We liggen daar gewoon. Dan draai ik me terug op mijn rug en probeer mijn ademhaling opnieuw te controleren. Ik duw me op en zie dat mijn elleboog aan het bloeden is, ik neem een zakdoek en kuis even het bloed af. Ik sta terug op de grond en ik zie ook dat Liam terug rechtkomt. Hij klopt wat zand van zich en zegt dan: "Gaat het?"
"Ja! Ik ben heus niet van suiker hoor..", mompel ik pist. Liam slikt en zegt dan: "Ow, oké.." Ik zet mijn muts terug wat beter op en neem mijn skateboard dat ondertussen in de bosjes ligt. Ik skate rustig terug naar de andere kant van de speelplaats en start met het oprapen van de flesjes die op de grond zijn gevallen. Ik hoor Liam aankomen en hij volgt mijn voorbeeld. Ik zeg niets, ik zeg misschien niets maar mijn gedachte razen alle kanten op. Wat is er net gebeurt? Het is echt verwarrend? Ik haat hem, hij is niet bang van mij en daar irriteer ik me mateloos aan. Maar waarom bleef ik daar dan gewoon liggen en stond ik niet meteen op.
Ik ben in de war. Dan kijk ik op mijn horloge, het is 5 voor 5 dus nog 5 minuten en dan mag ik naar huis. "Met wie ga jij vanavond naar het schoolfeest?" vraag ik dan. "Alleen", zegt hij dan. "Wel ga ik met één van mijn nieuwe vrienden, Stefan", vult hij aan. "Wie is dat?" vraag ik terwijl ik me bij de naam een gezicht probeer voor te stellen. "Hij zit achter ons in de klas", grinnikt Liam. "Nee, nog steeds geen idee", mompel ik terwijl ik mijn schouders ophaal.
"Ga jij uiteindelijk komen?" vraagt hij terwijl hij me nieuwsgierig aankijkt. "Nee, ik mag niet. Had ik toch al gezegd?" zeg ik een beetje dom. Ik ga hem niet vertellen over mijn plan om wel te gaan, dat plan heb ik alleen tegen Sara gezegd. "Ja maar gaat dat je ook echt weerhouden van niet te komen", grijnst hij. Ik word er ongemakkelijk van, Liam weet me veel te goed in te schatten en dat maakt me verward. Ik zeg niets meer. Dan kijk ik op mijn klok en zeg ik: "Het is 5 uur dus ik ga vertrekken, Uhm, zie je later!" Ik lach een beetje ongemakkelijk.. Liam roept me nog achterna: "Tot vanavond!" Ik grinnik.Ik kijk even in de spiegel en bedenk me dan ineens. Wat ga ik aandoen? Ik wandel naar mijn dressing en bekijk even de opties. Ik besluit om maar gewoon een leuk kleed aan te doen. Ik doe het aan en stijl mijn blonde haren. Het is acht uur, ik twijfel om mijn muts op te zetten maar besluit hem toch op te zetten. Ik zet hem op en skate in mijn kleed naar buiten. Ik ga nog een klein uurtje skaten en daarna zou ik naar het feest gaan. Ik ga in mijn kleed af de ramp en ik zie wat hangjongeren me verbaast aankijken ik roep naar hen: "Wat? Nog nooit een meisje gezien ofzo?"
Ze kijken me geschrokken aan en ik grinnik weer. Ik hou van die verbaasde blikken en doe een kickflip af de 4 trappen. Na een tijdje heb ik het wel weer gehad en besluit ik naar school te skaten. Ik doet wat kleine basis trucjes en ga tot het sportterrein. Ik besluit mijn skateboard te droppen in een van de bosjes daar. Ik probeer te bedenken hoe ik binnen ga geraken zonder gepakt te worden. Ik kan niet via de deuren daar staan allemaal leerkrachten. Ik wandel een toertje rond de school en bedenk me dat ik via het raam bij de meisjes toiletten binnen kan gaan. Ik sluip langzaam doorheen de bosjes naar het raam. Dan spring ik en grijp me vast aan de regenpijp, ik moet 2 meter hoger klimmen en dan ben ik bij het raam. Ik hou me vast met mijn handen aan de pijp en duw me met mijn voeten verder omhoog. Ik grijp met mijn linkerhand het raam vast en duw het wat meer open. Nu neem ik een sprongetje en grijp ik het raam vast met mijn beide handen. Ik gluur over de kant heen en zie dat Olivia in de toiletten staat. "Neeeee", mompel ik. Ik hou me nog steeds vast aan het raam en duw met mijn linkerhand mijn muts af mijn hoofd. Deze steek ik in mijn tas, zo herkennen mensen me minder snel. Dan duw ik me op en klauter doorheen het raam naar binnen. Ik val met een klap op de grond en begin dan te lachen. "Wel.. dat was sierlijk" mompel ik. Olivia kijkt op en ik zeg: "Hey schat!" Ze kijkt me verbaast en zegt: "Wat doe jij hier nu weer?" "Daag", sis ik terwijl ik verder wandel en haar vraag volkomen negeer. Ik duw me brut doorheen een paar kinderen en wandel rechtstreeks naar Sara en Louis toe die al samen aan het dansen zijn. Ik spring in hun armen en geef hen een knuffel. "Tessa zonder muts of pet...wat gaan we nu nog krijgen?" beginnen ze te lachen. "SEG", lach ik blij terwijl ik met hen mee begin te dansen. Ik kijk een beetje rond en zie niet echt iets speciaals gebeuren. Best saai. "Zal ik wat drankjes halen?" vraag ik aan Sara en Louis. "Ja graag, doe maar cola's voor ons", zegt Louis terwijl hij zijn armen rond Sara slaat. "Begrepen", knik ik terwijl hij een paar bonnetjes in mijn handen propt. Ik lach en probeer me verder doorheen de menigte te wurgen. Ik kijk op om de cola's te bestellen...
Howly sh-
Mevrouw Vos staart me furieus aan. Ik moet nu rennen en me gewoon in de menigte verstoppen. Ik zet hem op een lopen maar er staan enorm veel mensen die me doen vertragen en/of de weg versperren. Ik probeer ze met mijn handen op zij te slaan maar dat lukt niet allemaal. Ik hoor de hakken van mevrouw Vos achter me op de grond klikken. Ik zie daar een jongen in het midden van de menigte staan dus begeef ik me naar hem. Hij is de enigste die berijkbaar is in deze menigte dus worstel ik me tussen de mensen naar hem heen. Zonder te weten wie het is neem ik zijn armen vast en leg ze rond me. Dan zeg ik snel: "Dans met me en verberg me nu." Ik kijk naar de grond en hij legt zijn armen rond me..
Ik hoor hoe mevrouw Vos me passeerd en ik blijf in de omarming van de jongen zitten.
Wacht even? Wie is dit?
JE LEEST
You're the bad guy~Dutch
General Fiction(Complete) Tessa haar leven is perfect. Ze staat bekend als de bad skater girl en op school weet maar iedereen al te goed dat je niet met haar moet spotten. Samen met haar beste vriendin Sara en haar super populaire vriendje Daan heeft ze de tijd v...