#1- Onkel Daff?

866 23 2
                                    

Melissa's POV
Siste dag på skolen før sommerferien var ferdig og vi hadde fått karakterkortet for 2.halv år.

"Men mamma det er bare en 3-er, det er ikke noe vits i å bli sur..." ropte jeg i det jeg slengte igjen døren til rommet mitt. Mamma ville alltid at jeg skulle være perfekt, ha de perfekte klærne, alltid ha det nye og ikke minst være den aller beste på skolen. Selv om jeg prøver, så er det som om hun aldri blir fornøyd...
Det at hun aldri blir fornøyd har begynt å gå utover selvfølelsen og selvtilliten min... Jeg føler hele tiden at jeg ikke et bra nok. Om hun bare viste hvordan det var å leve i det samfunnet vi gjør i dag. Hvis hun ble plassert i mine sko, så kunne hun kanskje forstå hvorfor jeg ikke gjør det så bra på skolen... Det å ha en utro kjæreste og få dritt slengt til seg hver dag er jo ikke akkurat motiverende...

Jeg lå på senga å tenkte, noe som jeg har gjort ganske ofte i det siste. Jeg tenkte på alt mulig, men mest på Olav... Hvordan han kunne ligge med en annen når vi var sammen? Han var den typiske sossegutten som nesten bare hadde merkeklær, drakk, røyket og tok alltid helt av på fest. Men når han var med familien var han et vidunderbarn... Jeg hadde tilgitt han, tror jeg, men jeg begynte å angre. Følelsene for Olav var der ikke lenger, alt jeg hadde følt for han forsvant fra hjertet mitt når Eskil (bestevennen hans og min) hadde sagt at han var utro... Jeg kunne ikke være sammen med noen som jeg ikke følte noe spesiellt for...
Eller noen jeg ikke kan stole på...

Jeg tok sakte opp telefonen fra lomma og skrev en "kort" melding til Olav; "Det er slutt... Du vet hvorfor, sorry men kunne ikke tilgi deg alikevell.. Det ble for tøft å vite at den du EN GANG elsket ikke bare elsket deg men også en annen... Håper du forstår"
Med en gang jeg trykket på send kom tårene...

Jeg hørte noen komme opp trappen så jeg gjemte mobilen under dyna. Mamma åpnet døren og kom inn i rommet. "Sitter du her å griner?" Jeg løftet hodet og møtte mammas blikk. "Nei, nå er det nok... Jeg orker ikke at du skal sitte her å syntes synd på deg selv hele sommeren. Du skal til onkel Daff..." "Onkel Daff..?" Spurte jeg og så spørrende på mamma. "Ja, onkelen din som bor i Stocholm. Rettere sagt min bror... Du drar i morgen så begynn å pakk" jeg rakk ikke å svare før mamma var ute av rommet...

Hun kunne jo ikke bare sende meg til Stocholm... Hva skulle jeg gjøre der hele sommeren? Og jeg skal bo hos Onkel Daff som jeg ikke engang viste eksisterte... Dette kunne jo bli morsomt... (Ironi)

Tankene strømmet gjennom hodet mitt i det jeg sakte begynte å pakke...

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
Håper dere likte første del❤️
Beskrivelsen av Melissa kommer i neste del, som forhåpentligvis kommer ut i løpet av uka😊 Å slapp av gutta kommer når Melissa har kommet til Stocholm... So stay tuned😏
(Unnskyld for skrivefeil)

-Cecilie💓

Onkel Daff? ~Oscar MolanderWhere stories live. Discover now