Melissa's POV
"Så hva heter du da?" Spurte Felix og stirret meg rett inn i øynene. "ehhm Melissa... hvordan det?" Spurte jeg og trakk meg litt unna. "Jeg ville bare se om det stemte at en så vakker jente hadde et vakkert navn" sa han og jeg var på vei til å svare men Omar avbrøt meg "Felix gi henne litt tid før du begynner å flørte. Hun kjenner deg så vidt og jeg er ganske sikker på at du skremmer henne litt. Du flørter jo med hver eneste jente du møter på" Felix begynte å små rødme "Hver eneste jente er vell å ta i litt, mer annen hver jente" sa han og ga meg et pedoblikk. Jeg himlet med øynene og bestemte meg for å få han til å rødme litt mer, jeg gikk fram til han å visket " Så stemte det? At en så vakker jente som meg hadde et vakkert navn?" i øret hans. Han trakk seg unna og ble like rød som en tomat i ansiktet men lente seg fremover og visket "Ja, det stemte. Du er så vakker Melissa" inn i øret mitt. Jeg ble ikke fort flau eller rødmet fort så han mislyktes med å ta igjen.
Når jeg snudde meg, så Ogge på meg med et misunnelig blikk. Var han sjalu på Felix? Likte han meg? Nei, Melissa slutt å tenk sånn, han kan ikke like noen som er så stygg og feit som deg. Han ligger sikkert rundt med hele byen eller har kjæreste alikevell."Skal vi begynne å gå mot bilen?" Spurte Daff oss alle etter nesten ett minutt med klein stillhet. "Ehhm jo, det kan vi sikkert" svarte jeg og tok tak i de to koffertene mine og begynte å gå mot utgangen.
"Det er kanskje lurt at du holder deg nær meg når vi går ut" sa Ogge og så meg inn i øynene. "Ok, men hvorfor..." han skremte meg litt så det var ikke akuratt det mest vennlige svaret. "Du vil snart finne ut av det" sa han og tok hånden min og flettet fingrene våre sammen.
Når vi kom ut sto det tusenvis av unge jenter med mobiler og tok bilder og hylte. Jeg klemte hardere i hånden til Ogge og så ned i bakken."Hvem er hun?" "Hvorfor er hun med dere?" "Hvorfor er dere bare sammen med stygge bitcher?" "Ogge er det kjæresten din? Kunne du ikke finne noe bedre?"
Jeg prøvde å ignorere det de sa til meg. Hvorfor står alle disse jentene å venter på at Onkel og guttene?
➖(hun kaller Daff for onkel så når jeg skriver Onkel så betyr det Daff)➖Jeg skjønte ingenting. De fortsatte å rope stygge ting til meg. Jeg kjente en tåre renne nedover kinnet mitt. Jeg tørket den raskt bort med genseren min og prøvde å late som ingenting.
Hvorfor sa de disse tingene til meg? Hvem var Felix,Ogge,Oscar og Omar egentlig. Akuratt nå forstår jeg ingen verdens ting. Jeg så opp og møtte Ogges blikk. "Går det bra, de bruker ikke å være sånn her" sa han og presset kroppen sin tettere inntil min. "Ja, det går bra" jeg måtte lyve, jeg klarte ikke å si sannheten. Sannheten var at jeg egentlig hadde det helt forjævlig inni meg. Jeg viste rett og slett ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. Hvor enn jeg går så blir jeg dømt. Tankene bare fortsatte å gå helt bananas inni hodet mitt. Jeg holdt fortsatt hardt i hånden til Ogge. Jeg jeg følte meg trygg når jeg viste at han var der.
Vi hadde gått ganske langt men endelig kom vi fram til en stor svart minibuss. "Jeg vil sitte i fram setet" sa ogge og slapp hånden min og sprang bort til de andre. Jeg ble bare stående å se på at 4 tenåringsgutter kranglet over en så idiotisk ting som å sitte i framsetet. Jeg sto å så opp i himmelen når jeg kjente noen klype meg i rumpa. Jeg skvatt og ga fra meg et lite hyl. Når jeg snudde meg så jeg Felix stå der å le. "Skal jeg hjelpe deg med bagasjen, unge dame?" Spurte han og jeg nikket som svar. Når Felix hadde lagt bagasjen min i bagasjerommet, sto Omar, Ogge og Oscar fortsatt og diskuterte om hvem som skulle sitte i framsetet. "Se nå" sa jeg til Felix og åpnet døren til fram sete og satt meg inn/ned i setet. "DU KAN IKKE BARE GÅ Å SETTE DEG I FRAMSETET, DET ER IMOT REGLENE" sa Omar med en barnehage aktig stemme. "hvorfor ikke?" Svarte jeg og Omar gadd tydeligvis ikke å diskutere med meg så han satt seg i baksetet.
Daff var å betalte for parkeringsbiletten, så han hadde gått glipp av framsete diskusjonen til guttene."Ser du fikk sitte i framsetet" sa Daff, når han endelig hadde kommet tilbake. "Jeg fikk ikke, jeg satt meg bare her" sa jeg og jeg er sikker på at Daff din hake skulle treffe bilgulvet. "Gutter? Er dere syke?" "Ehhm nei.. Hvorfor spør du om det Daff?" Svarte Oscar urolig. "Nei, for sånn som jeg kjenner dere ville dere aldri latt noen bare sette seg i framsetet" Guttene begynte å snakke i munnen på hverandre, hver og en av dem hadde sin egen unnskyldning. Men det eneste Ogge sa var: "Hun er spesiell" Hørte jeg rett? Hadde Ogge sagt at jeg var spesiell? Nei, Melissa du må ha hørt feil sa jeg til meg selv hvertfall hundre ganger. Jeg måtte tenke på noe annet.
"Bilturen kommer til å ta ca. 1 time så kan ikke dere bli litt bedre kjent?" Sa Daff og vred om på nøkkelen og startet bilen. Tilslutt bestemte oss for å leke 20 spørsmål.
"Ok, jeg vil begynne" ropte jeg. "Ok, hva vil du vite?" Spurte Felix og ga meg pedoblikket IGJEN...! Altså hva feiler det den ungen?
"Ehhhm... hvor gamle er dere?" Spurte jeg og fikk svar med engang "17" sa Ogge og Oscar og Felix og Omar sa "16".
"Så dere er 97&98-ere?" "Jaaa, man" sa Felix... "Hvor gammel er du da?" Spurte Ogge og så meg dypt inn i øynene. "15" sa jeg stolt og guttene dro litt på smilebåndet...
"Ok min tur" sa Felix og hoppet opp og ned i setet som et lite barnehage barn.
"Er du jomfru?"
Flott, jeg viste jeg kom til å få det spørsmålet før eller senere. Hva skulle jeg svare? Det hørtes jo bare teit ut viss jeg sier sannheten og sannheten var at jeg var jomfru og jeg ville vente med å gjøre "det" til jeg var sikker på at jeg var sammen med den rette. Jeg vil jo ikke høres ut som en pingle heller så en liten hvit løyn kan jo ikke skade...
"Nei, er dere?" Guttene så litt små sjokkert ut men svarte til slutt. "Ehhhm ja" svarte Oscar usikkert. "Nei..." svarte Felix og det kom jo ikke akuratt som et sjokk. Med tanke på hvor mange pedoblikk han hadde sendt meg i løpet av denne korte tiden. "Ja, jeg venter på den rette" svarte Omar og så ned i bakken man kunne se at han var flau. Jeg viste hvordan han hadde det. Hvorfor måtte du være så dum å lyve. Hvorfor kunne du faen ikke bare ta motet til deg og si sannheten. Klumpen i magen ble større og større. Men Ogge hadde ikke svart... "Ogge du da?" "Ja, Ogge kan ikke du fortelle vår kjære lille Melissa her om du er jomfru eller ikke. Eller kansje vi skal omformulere spørsmålet til "Hvor mange jenter har du tatt jomfrudommen til?" Sa Felix og så på Ogge med et slemt blikk. "Ehhm det er ikke så viktig, men nei jeg er ikke jomfru" sa Ogge og så ut av vinduet.
Han var akuratt som jeg trodde... For en idiot. Og det verste var at det gjorde vondt i hjerte når Felix sa at han lå rundt med jenter. I et øyeblikk trodde jeg at han hadde forandret seg eller at han hadde åpnet jeg. Men jeg tok feil. Han var en overlegen mannehore... Åhhh jeg hadde aldri følt det sånn her. Hver gang Ogge sa eller gjorde noe ble jeg varm i kroppen og hjertet begynte å dunke litt fortere.
Kan jeg være forelsket i Ogge? "Nei ikke faen om du er forelsket i han, Melissa" det var det siste jeg tenkte før jeg la hodet mot vinduskarmen og lukket igjen øynene.➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
Håper dere likte denne delen ❤️ For dere som lurer så ser guttene og Daff akkurat likedanne ut i historien her som i virkeligheten.
(Sorry for eventuelle skrivefeil)-Cecilie ❤️
KAMU SEDANG MEMBACA
Onkel Daff? ~Oscar Molander
Fiksi PenggemarHva skjer når Melissa krangler med moren sin og moren bestemmer at hun skal tilbringe hele sommeren i Stockholm. Der skal hun skal bo hos sin onkel, som hun ikke engang visste eksisterte.... Hvordan vil dette gå? Og hva gjør Melissa når hun får v...