𝐑

251 18 2
                                    

6:30 p.m.

Di rumah,
Ryujin pov,

    Aku masuk ke dalam rumah dan duduk di sebelah Taehyung yang sedang menonton televisyen.

    "Oppa tengok cerita apa tu?" aku mula bersuara .

      "Tadi chagi jumpa sapa?" tanya Taehyung serius dan tidak mengalih pandangannya dari televisyen.

      "Oh tadi saya jumpa kawan saya. Dia ada minta tolong saya untuk carikan kerja untuk kawan dia yang kat sebelah dia tu." balas Ryujin jujur.

       "Oh~" balas Taehyung pendek sambil menonton televisyen.

       "Boleh tak kawan saya kerja kat syarikat awak?" tanyaku lagi.

     "Tak boleh!" balas Taehyung dengan begitu tegas.

     "Alaa~ please.. Kesian dia tau." pujuk Ryujin.

    "Kalau dia kerja kat syarikat saya dia nak kerja sebagai apa? Cuma bagitahu saya." balas Taehyung dan memandang ke arah Ryujin dengan wajah serius.
   
     "Dia boleh jadi PA awak.. Kesian awak tak ada pembantu." balas Ryujin dan  memegang tangan Taehyung dengan lembut.

     "Awak tak jealous ke nanti?" tanya Taehyung dan mengjongketkan sebelah keningnya.

      "Buat apa nak jealous. Dia jadi PA awak je kan." balasku.

     "Hmm yelah. Dah pergi mandi. Busuk badan awak." kata Taehyung dan mengahalau Ryujin.

      "Nak mandi lah ni." kata Ryujin dan naik ke tingkat atas.

Someone pov,

     "Plan A dah berjaya. Sekarang nak tunggu kau merana je Ryujin. Dan Taehyung ada dalam genggamanku." aku membuka topeng mukaku dan letakkannya dia atas meja solek.

Keesokan harinya,
Ryujin pov,
Kim's Holding,

    Aku masuk ke dalam bilik Taehyung dan membawa Hyena masuk sekali dengannya.

     "Oppa,ni kawan saya yang saya cakap tu." kataku dan membawa Hyena berdiri di depan meja Taehyung.

      Taehyung memandang Hyena. "Sila perkenalkan diri awak."

      "Annyeonghasaeyo , naneun Park Hyena imnida. Boleh panggil Hyena jer." balas Hyena sambil senyum yang tak lekang dari bibirnya dari tadi.

      Taehyung menelan air liurnya. "Okay lah kalau macam tu. Ryujin awak boleh keluar dulu kalau ada apa-apa saya panggil awak."

     "Okay ~" aku keluar dan terus sambung dengan kerjaku yang berlambak.

2 Minggu kemudian,

Lunch Time ~
At Moonbyul Cafe,

     "Lucas~ " panggilku ke arah Lucas yang ralit bermain dengan telefon bimbitnya.

    "Kenapa?" soal Lucas dan menutup telefon bimbitnya.

    "Aku rasa macam tak sedap hati lah." balasku dengan perasaan yang gelisah.

     "Kenapa kau tak sedap hati pulak? Ade orang kacau hidup kau ke?" tanya Lucas lagi.

     "Bukan. Semenjak Hyena jadi PA baru Taehyung ni Taehyung selalu balik lambat lepastu jarang balik rumah." balas Ryujin dan menghirup airnya.

      "Hyena?" tanya Lucas pelik dan mengjongketkan sebelah keningnya.

     "Oh aku lupa nak cakap yang Hyena tu kawan baru aku. Aku baru je kenal dia. Dia minta aku carikan kerja untuk dia then aku suruh dia jadi PA Taehyung." balas Ryujin panjang lebar.

    "Paham~ Tapi macam mana kau boleh kenal dengan si Hyena tu?"

     "Haritu aku terlangar sorang namja ni nama dia Jaeyong. Pastu dua minggu lepas dia nak jumpa aku and dia kenalkan kawan dia iaitu Hyena tu lah." Ryujin membalas dan memandang tepat ke arah Lucas.

     "Jap. Aku macam pernah dengar orang nama Jaeyoung tu." balas Lucas.

    "Of course lah. Kan ramai orang nama Jaeyoung kat Korea ni." bebel Ryujin.

    "Hmm yelah~" balas Lucas dan menjelingku.

    "Apa jeling-jeling. Nanti jadi juling padan muka. Biar takda sapa nak kahwin dengan dia." balasku dan berdiri keluar dari cafe tersebut.

    "Weyh jangan tinggal aku lah perempuan. Lahanat betul lah budak ni. Nasib kau cantik, kalau tak memang aku dah tumbuk kau kat sini." Lucas terus mengejar Ryujin yang dah jauh dari situ.

🤯Bersambung🤯
🤡Follow,vote and comment🤡
⭐tqqqq⭐

   

    

𝐘𝐎𝐔'𝐑𝐄 𝐌𝐈𝐍𝐄 𝐒2 [COMPLETE]Where stories live. Discover now