Ryujin pov,
Aku masuk ke dalam rumah dah merebahkan diriku di sofa empuk yang berada di ruang tamu.
"Awak pergi shopping dengan sapa?" tanya Taehyung yang baru keluar dari dapur dan berdiri di hadapan Ryujin.
Ryujin mengeluh. "Keluar dengan Lucas lah sapa lagi."
"Kenapa keluar dengan Lucas? Suami sendiri kan ada." soal Taehyung dan membuka televisyen.
"Ada suami pun asyik sibuk je. Macam mana nak ajak keluar." bebel Ryujin dengan nada perlahan dan hampir di dengar oleh Taehyung.
"Apa awak cakap? Saya tak dengar lah." Taehyung mendekatkan telinganya ke arah Ryujin.
"Takda apa-apa lah. Dah lah saya nak mandi." Aku terus membawa semua barang yang dibeli tadi ke bilikku.
"Dah kenapa tu? Datang bulan ke?" soal Taehyung perlahan dan pergi mengambil air di dapur.
Malam itu,
Taehyung pov,Kring kring ~ kring kring ~
Aku menuju ke meja kecil di tepi sofa dan menjawab panggilan tersebut.
"Hah kenapa Xion kau call aku malam-malam ni?" tanyaku.
[oh first sorry sebab ganggu kau malam-malam. Second, aku nak bagitahu yang aku dah tau sikit plan Jaeyoung. ]
"Okay. Esok aku nak jumpa kau pagi-pagi okay."
[okay. Kat tempat biasa?]
"Tak. Kat cafe aunty Jungkook tu. Kau suruh Lucas datang sekali."
[alright. Kalau ada apa-apa aku roger je okay?]
"Okay bye." aku menamatkan panggilan dan meletakkan telefonku semula di meja kecil itu semula.
Skip ~
At Euphoria Cafe,
"Okay sekarang kau cerita apa plan Jaeyoung." aku memandang Xion serius.
"Tak menyabar-nyabar betul lah kau ni Taehyung." Lucas menjeling aku.
"Kau diam sebelum aku tumbuk kau macam Jungkook tumbuk kau haritu." aku memandang ke arah Lucas pula.
"Okay fine. Aku kalah." Lucas mengangkat kedua-dua tangannya tanda dia telah kalah.
"Dah dah. So yang aku tau sekarang ni Irene ade berdekatan dengan kau." Xion memandang ke arah Taehyung.
"Irene bukan dah mampos ke dengan si Seunghwa tu." Taehyung pandan ke arah Xion dengan wajah pelik.
"Haritu Lucas tembak Seunghwa je dia tak tembak Irene sebab dia dah larikan diri waktu tu." balas Xion lagi dan memandang Lucas sekilas.
"And one more thing yang kau kena ingat ialah mungkin Irene tu menyamar jadi orang lain." terang Xion lagi.
"Wow makin maju si Irene ni." puji Lucas sambil melepaskan ketawa kecil.
"Aku rasa lah kan PA baru kau tu Irene lah." sambung Lucas lagi sambil memandang Taehyung yang berada di sebelahnya.
"Tak mungkin lah. Sebab aku tau perangai Irene macam mana." bantah Taehyung.
"Jap aku nak cakap yang haritu waktu kita nampak Ryujin kat Line Friends Cafe tu sebernanya dia jumpa Jaeyong. " luah Lucas panjang lebar.
"WHAT?!!!!"
😋Bersambung😋
😂follow,vote and comment😂
📯tqqqq📯
YOU ARE READING
𝐘𝐎𝐔'𝐑𝐄 𝐌𝐈𝐍𝐄 𝐒2 [COMPLETE]
Фанфик"SEBABKAN KAU LAH ORANG AKU SAYANG DAH TAKDA KAU TAU TAK?!!!!" -????- ~Sesi balas dendam kini bermula~ Sila baca chapter 1 kalau nak faham...