"Boleh tak saya nak kerja?" soalku. Taehyung hanya diam dan memikirkan sesuatu.
"Tak boleh." kata Taehyung dengan sedikit tegas.
"Kenapa saya tak boleh kerja?" soalku lagi dan membuat muka sedih.
"Saya boleh tampuk kehidupan kita. Awak jangan risau." balas Taehyung lagi dan pandang ke arahku.
"Saya bosan lah duduk rumah tak buat apa-apa. Asyik kemas rumah jer." rungutku.
"Kalau bosan awak keluar lah pergi jumpa kawan-kawan awak. Kan saya dah bagi credit kad dekat awak." balas Taehyung lagi.
"Tapi saya takutlah. Sebab kadang-kadang waktu saya nak sidai baju kat luar saya rasa macam ada orang tengah intai saya." balas Ryujin sambil bermain-main dengan jarinya.
"Sape pulak nak intai awak~" kata Taehyung dan melepaskan keluhan dari mulutnya.
"Mana lah saya tahu. Please~ Bagi saya kerja dengan awak." pujuk lagi sambil memengang tangan Taehyung.
"Yelah yelah. Tapi awak kena jadi PA saya." kata Taehyung.
"Taknak lah. Saya nak jadi pekerja biasa. Saya taknak pekerja-pekerja awak tak rasa selesa pulak nanti." balasku lagi.
"Ok lah ~ Kalau tu yang awak nak." balasnya lagi.
"Thank you yeobo~ Saranghae ~" balas Ryujin dan memberikan pack di bibir Taehyung.
Taehyung terkedu dengan kelakuan Ryujin sebentar tadi." Saya dah bagi awak kebenaran untuk kerja so awak kena bagi saya hadiah sebagai balasan.
"Hadiah apa awak nak?" soal Ryujin malu-malu dan membuat muka inocent.
Taehyung senyum penuh makna. Taehyung mengangkatku gaya bridal dan membawaku ke dalam bilik.
Readers pov,
Aku masuk ke dalam restaurant kepunyaan auntyku dan aku menuju ke sebuah meja.
"Weyh!! Lama tak jumpa." kataku dan duduk di hadapan kawanku, Hoshi dan Xion.
"Tu lah pasal. Kau asyik busy je lately ni." bebel Hoshi sambil menghirup air yang dipesannya tadi.
"Sorry lah weyh. Aku ade banyak kerja kena buat." pujukku.
"Aku ada job baru untuk korang. Ye lah korang pun dah lama tak buat jahatkan." kataku dan memaparkan senyuman sinis.
"Kerja apa bro. Aku dah lama tak buat kerja jahat ni." balas Hoshi dan senyum lebar sehingga ke telinga.
"Aku nak kau bagi semua maklumat tentang Shin Ryujin. Ni gambar dia." kataku dan menunjukkan gambar tersebut ke arah Hoshi dan Xion.
"Ok. Aku dengan Hoshi akan cari maklumat tentang perempuan ni. Tapi kan kenapa kau nak maklumat tentang perempuan ni?" soal Xion dan pandang ke arahku sambil menghirup airnya.
"Nantilah aku bagitahu." kataku dan memandang ke arah Xion yang berdiri di depannya.
"Okay lah aku kena gerak dulu. Kalau ada pape roger je." balas Xion dan meletakkan telefonnya di poketnya.
"Okay lah bro." kataku dan bersalaman dengannya dan Xion meninggalkan aku dan Hoshi.
"So aku ada lagi satu job untuk kau, Hoshi." kataku pandang ke arah Hoshi dengan wajah serius.
📝Bersambung📝
☠️Vote and comment and also follow me☠️
🎶tqqqq🎶
YOU ARE READING
𝐘𝐎𝐔'𝐑𝐄 𝐌𝐈𝐍𝐄 𝐒2 [COMPLETE]
Fanfiction"SEBABKAN KAU LAH ORANG AKU SAYANG DAH TAKDA KAU TAU TAK?!!!!" -????- ~Sesi balas dendam kini bermula~ Sila baca chapter 1 kalau nak faham...