Bab 11 Perang Dukun Bomoh 2

40 3 0
                                    

Perang tercetus apabila serangan depan atas (terbang) dari puntianak dan penanggal, di bahagian kanan dan kiri dikuasai oleh hantu galah dan hantu cina. Kecuali di belakang tidak ada kerana batu kapur. Ini merupakan strategi untuk membawa mereka untuk menyerang dari 3 arah kerana sebelum ini mereka menyerang dari 4 arah. Keadaan ini mungkin akan menolong mereka atau 50-50.

Sebelum berperang, Del Faris telah membuat senjata baru seperti kertas kuning jampi untuk hantu cina (3 seorang), meriam garam tangan (1 peluru), pistol garam (7 peluru), pistol paku (10 peluru), yasin water thrower (1 orang yang boleh pakai dan air limited) dan menggunakan dana yang agak besar dari kumpulan Dukun iaitu RM50 ribu.

Dana ini ialah pengumpulan yang lama tidak digunakan dan dikirakan sebenarnya tidak cukup kerana banyak dana digunakan untuk beli garam hingga kampung sebelah banyak laki bini bergaduh sebab harga mahal (barang dah sikit). Syahrul mengendali Yasin waterthrower (macam flamethrower) ialah paling function kerana setitik air sahaja boleh membakar pelbagai jenis hantu tanpa mengikut jenis umur dan jantina. Kira semua boleh terbakar daa.

Dukun baru sahaja hendak menang tetapi kumpulan bomoh keluar dengan bawa parang sakti dan kali ini mereka tidak menajdi pengecut dan join perang. Boleh tahan handal kerana mereka menetak yasin waterthrower sebab Syahrul kira Chicken Dinner. Maksudnya banyak bunuh hantu daa. Budak PUBG ni, banyak sangat main game.

Bomoh hanya boleh melawan dan mencederakan dukun kerana hantu function hanya merasuk dan menakutkan manusia. Setakat merasuk dan meracau menyebabkan dukun tidak dapat lawan balik ialah tugas hantu. Dukun hanya perlu tahan takut pandang muka mereka dan teruskan menembak. Dalam kepala otak, kena tahan takut dan beranikan diri. Ini baru betul pendekar.

Walaupun bomoh cuba bunuh tetapi dukun hanya mengetuk kepala mereka untuk elakkan dari membunuh, kerana etika dukun seperti doktor iaitu menyelamatkan nyawa pesakit. Bomoh berjaya dikalahkan kerana jika bomoh kalah mereka tidak dapat summon hantu. Selepas itu, hantu lawan balik kerana mereka telah dipimpin puntianak isteri Pak Dollah.

Ramai dukun kena sampuk dan tinggal Choong, Faris, Syahrul dan Nadeem. Nadeem bertindak baling garam yang dia simpan sikit. Kena sampuk terus. Syahrul terpaksa duduk kerana Yasin waterthrower tadi menarik badannya ke tanah semasa bomoh nak serang dia. Dia mengelak dari kena serangan dan ditetak.

Cuba teka tindakan Del Faris selepas itu? Mesti ada trick kan? El Faris mengaku kalah dan El Choong pun mengikut kerana telah outnumber oleh hantu.

Dukun Vs Bomoh Where stories live. Discover now