Bab 12 Last Trick

31 3 0
                                    

Narrator minta maaf daa. Sesekali nak tipu audience, mana boleh bagitau plot twist. Aku pun makan gaji juga cam korang gak. Ok persoalannya apakah trick yang digunakan. Kembali ke cerita, puntianak mengatakan bahawa kita kurang cerdik jika fikirkan bahawa bomoh menguasai hantu dan mengatakan hantu juga akan terlepas jika tuannya mati.

Dialog antara puntianak dan Del Faris:

Del Faris: Ia tak ia juga. Kalau lah aku fikir awal awal, mesti ko akan kalah dan masuk alam kau balik
Puntianak: Saya mengaku bahawa persenjataan kali ini hebat dan mengalahkan senjata orang kampung. Sesuai dengan tema kemodenan tetapi kamu tiada strategi punca kekalahan kamu semua dukun. Dukun semua lemah! Dan akan hancur selepas ini!, (sambil mengilai).
Del Faris: Kau lupa satu benda, aku Director El Faris, bukan Del Faris, Narrator tukar gelaran aku sekarang.
Puntianak: Apakah???Ada kaitan ke dengan gelaran kau lahabau?, kata puntianak sambil mengilai hi hi hiiiii.
D. El Faris: Hi Hi hiiiiiiiiiiii!!!!! (Mengilai dalam loghat nogori)
Puntianak: Celaka kau asyik kutuk aku! Perli aku, ko pikir aku sapa? (nada seram gila)
D. El Faris: Ko sajat! Gelak macam lelaki!
El Choong: Jangan mengangjing diam ah, Faris! Kena sampuk kejap lagi.
Puntianak: Korang perli aku ye? Tunggu aku sampuk korang. Kau dulu Faris.
D. El Faris: Kenapa saya, rasuk Choong la. Mana boleh macam ni, pilih mengikut kaum, ini rasist.
El Choong: Asal aku pulak, lahabau. Del Faris.
D. El Faris: Woi aku tidak suka gelaran tu, Tarik balik, sepak ko kang! Balik Tokyo la, konniciwa!
El Choong: Sini la, aku sepak ko kang!
Puntianak: Tapi Tokyo Jepun, ah sudah dua dua aku sampuk.

Semasa nak sampuk D. El Faris menekan butang di tangannya. Itu merupakan bom garam yang disorok dalam semak yang disalut besi supaya hantu tidak sentuhnya. Ia meletup dan semua pengsan sehingga esok pagi. Semua hantu telah terbakar dan yang hidup lari ke hutan. Dukun telah menang dan membawa bomoh ke rumah D. El Faris untuk penangkapan dan penyerahan kepada kementerian alam ghaib.

Berakhirlah kuasa bomoh di Taman Tasik. Tempat lain ada je. Pandai pandai cawangan dukun sana setel la.

Masih ada kerja kosong sebanyak 1000 position dan gaji RM2500, ambil lah peluang ini, kecuali korang takkan tau mana kementerian alam ghaib sebab dia secret macam CIA daa.

Dukun Vs Bomoh Where stories live. Discover now