"Awak dah gila ke?"Marah Najmi setelah mereka berada di dalam bilik.
"Saya tak gila lagi.Saya terpaksa kata macam tu.Kalau tak, ibu bapa kita akan semakin mendesak. Awak faham tak!"Marah Aliah.
"Masalahnya sekarang awak dah beri harapan yang besar pada mereka.Macam mana awak nak mengandung kalau saya tak sentuh awak."Geram Najmi melihat sikap sambil lewa isterinya itu.
"Kalau kita membantah pun takde gunanya.Mereka tetap dengan keputusan mereka.Lagipun kita dah kahwin.Tak salah kan kalau kita ada anak."Ujar Alia perlahan...
"Memang la takde masalah kalau kita ada anak. Masalahnya sekarang ni dari mana nak dapat anak kalau saya tak sentuh awak."Geram Najmi dengan kata-kata isterinya.Ikut kepala dia je.
"Ok la,apa kata kita teruskan rancangan kedua ibu bapa kita.Lagipun saya tak sanggup nak hampakan harapan kedua bapa kita."Ujar Aliah dalam nada gementar. konon tak kesah.. padahal, dalam hati dah nak copot jantung...
"Abang pun tak sanggup nak hampakan harapan kedua orang kita."Perlahan Najmi menuturnya... Dalam hati dia rasa serba salah dengan isterinya.
Najmi tersentak apabila merasakan usapan perlahan di pipinya.Dia melihat isterinya mengangguk perlahan sambil tersenyum manis.Terpana Najmi melihatnya.Terus dia mengusap perlahan bibir isterinya.
"Aliah dah bersedia?"Bisik Najmi di telinga isterinya.Dadanya berdebar-debar menanti jawapan isterinya.
Aliah menarik nafas. "Saya dah bersedia abang."Jawab Aliah perlahan.
Terus bibirnya dikucup Najmi dan turun ke lehernya. Tubuhnya terasa melayang-layang.
Akhirnya dia telah menjalankan tanggunggjawab yang sempurna sebagai seorang isteri. Maka mereka langsung melayari bahtera dunia mereka sediri..
@@@@@
1 tahun berlalu....
Kini Aliah dan Najmi tinggal di apartment yang diberi oleh ayah.
Setelah tamat pengajiannya di UITM. Aliah membuat keputusan untuk tinggal bersama suaminya.
Sekarang Aliah cuba mnyesuaikan dirinya sebagai seorang isteri begitu juga dengan Najmi.
Kini Aliah sedang bertugas di Hospital Sultanah Bahiyah dalam bidang fisioterapi dan Najmi meneruskan tugasnya sebagai seorang doktor pakar.
Kehidupan mereka sebagai suami isteri berlalu seperti pasangan lain.
"Abang.. Lia rindu dekat papa dan mama."Rengek Aliah perlahan.Ketika itu mereka berada di sofa sambil menonoton televisyen.
"Abang tahu sayang.Lagipun abang pun rindu dekat ayah dan ibu.Nak buat macam mana lagi.Kita kan dah janji dengan mereka.Selagi Aliah tak mengandung kita tak boleh balik ke sana."Keluh Najmi perlahan.
"Dah setahun kita pindah.. dan dah bersama. Tapi Aliah tak mengandung jugak."Adu Aliah perlahan.
"Mungkin ada hikmah di sebaliknya.Sabar la Aliah. Kita sama-sama doa agar dikurniakan anak dengan cepat."Pujuk Najmi lagi.
Aliah hanya tersenyum tawar.Sampai bila dia terpaksa menahan rindu pada kedua ibu bapanya.Adakah 2tahun atau 5 tahun.???
Kenapa selama ni aku tak rasa macam ni pon padahal aku dah duduk kat asrama dari form 1. mungkin masa aku dengan mereka dah tak selalu ada lagi2 bila dah kawin ni.. lagi la.. terus tak boleh manja2 ngan mama lagi huhuhu...
To be countinue.....
*Dah berbaik nampaknye.. bila duduk berdua ni.. Hurm.. dapat kah hasrat Aliah ingin pulang ke rumah orang tua nye tercapai?*
KAMU SEDANG MEMBACA
KAU UNTUKKU (COMPLETE)
RomancePaksaan tanpa disangka mengubah hidup ku.. Mampukah aku terima semua ketentuan ini... Atau perlu membuka ruang bagi dia yang tidak ku kenali.....???? ~ Aliah Tanpa dipinta permintaan diikut tanpa rela atas dasar keluarga... "Ok apa kata kita teru...