Part 11

261 22 48
                                    

Taufan POV

Aku meletakkan kepala aku di atas meja sambil melepaskan keluhan. Serentak dengan saudaraku yang lain.

   "Dey Boboiboy! Apa kena dengan korang ni?" Sahabat terbaik kitorang, Gopal menyoal. Tapi, soalannya dituju pada aku, wakil untuk saudara aku.

Aku mengangkat kepala sambil memandang Gopal datar. Dia pulak boleh tenung aku, demand jawapan. Aduh, kacau line betullah! Apasal la kau tak pergi tanya Hali? Tak pun Blaze ke.

   "Hadeh, kau ni! Aku tengah tension ni!" Sekali lagi aku menghempaskan kepala aku di atas meja. Gopal pulak dah macam nampak hantu bila aku buat macam tu. Tahulah aku yang dia risaukan aku, eheks... Chill la, tak pecah pun kepala aku.

   "Haiya, cuba cerita! Mana tau kitorang boleh tolong." Ying bercakap dengan pelat cinanya.

   "Atok." Aku menjawab pendek. Malas nak buat story telling pagi-pagi buta ni. Walaupun dah tak berapa nak buta. Hihihi...

   "Huh? Kenapa dengan Tok Aba?" Fang, si landak ungu. Musuh ketat sendat padat si Solar bertanya, prihatin.

Kenapa sampai jadi musuh? Sebab masing-masing kejar populariti. Walaupun dah tahu yang popular tu akan cari Hali tapi, masih lagi diorang kejar. 'Popular' tu pun pening nak reject orang tak sedar diri macam diorang.

Ha, nasib baik aku tak cakap kuat-kuat. Kan dah merapu tahap meroyan. Hish!

   " Haih, atok bagi kami misi." Gempa mengambil alih, menjawab soalan-soalan yang dituju kepada aku. Terbaik Gem!

   "Aik? Misi apa pulak ni?" Giliran Yaya pula menyoal.

   "Misi, untuk membantu Michelle supaya dia dapat balik ingatan dia." Gempa menyambung lagi.

   "HAH?!" Suara mereka berpadu menjadi satu. Bergaung dowh! Nasib baik classmate yang lain belum sampai lagi.

   "Biar betul?"

   "Serius?"

   "Uish, berat misi nih!"

   "Haiya, banyak susah wo!"

   "Tahu, itu yang kitorang tengah susah hati, serabut akal sampai jiwa kacau ni." Aku pula berkata. Haih, kalau diorang yang dengar pun dah kata susah, apatah lagi bagi kami yang kena laksanakan misi ni!

   "Jiwa kacau? Aku tengok okey je." Fang tersenyum sinis ke arah aku. Aku menjegilkan mata aku kepadanya.

   "Okey kau kata? Kau tengok adik-beradik aku yang lain. Semua tengah murung kau tau tak! Kalau kau nak tengok jiwa yang paling kacau, kau boleh tengok si Ais." Mata mereka langsung memerhatikan satu persatu saudara aku yang lain.

Ya, masing-masing dah jadi tugu negara. Hali termenung, Gempa entah berapa lama lagi dia nak urut kepala dia. Solar acah nak baca buku, tapi buku pun terbalik. Fikiran melayang ke mana entah. Thorn? Daripada tadi apa yang dia gumamkan pun tak tahulah. Mantra untuk pulihkan ingatan kot. Blaze tak habis-habis menggaru kepalanya. Sesekali tangannya menghempas kuat meja di hadapannya. Dan Ais,

   "Fuyyo, si 'Iceberg' kekal utuh hari ni? Catat rekod dalam sejarah!" Gopal berkata teruja sambil menyiku lengan Fang perlahan. Yaya dan Ying juga memandang Ais tidak percaya. Mana taknya,  rutin harian Ais apabila sampai je kelas, meja dan kerusilah jadi 'katil' nya.

Tapi untuk pertama kalinya pada hari ini, Ais tidak terus tidur. Kedua-dua tangannya disatukan lalu diletakkan di bawah dagunya seolah-olah Frankenstein sedang berfikir.

Author: Einstein kot -_-"

Taufan: OwO

Author: Nasib comel, kalau tidak dah lama aku humban dalam laut.

Destiny Tied❤️(Boboiboy Fanfic)Where stories live. Discover now