BAB 11

21 4 0
                                    

Sudah sebulan aku menjadi isteri Mikael. Aku dan Mikael semakin rapat dan mesra.

"Hubby sarapan dah siap!" Laungku dari bawah. "Kejap! Hubby nk siap sikit lagi!"kata Mikael sambil tangannya lincah membetulkan tie.

"Sekejap-sekejap tapi..berjam-jam"omelku sendiri. "Amboi..mengupat hubby tak baik"sampuk Mikael dari belakang eh bila dia muncul ni. "Eh! Hubby jom lah sarapan nanti lewat" aku menukarkan topik. "Hm..tukar topik pula" omel Mikael  lalu mengambil tempat duduk.

Aku menuang air teh di dalam cawan untuk Mikael . "Sayang..hubby harini balik lewat sikit eh jangan tunggu hubby ye sayang" kata Mikael memandangku. "Okey..hubby boleh tak Zana nak jemput kawan-kawan Zana datang cafe?"tanyaku. "Ya Allah sayang..tu kan cafe sayang apa pula minta izin hubby hhaha lawak la sayang ni."kata Mikael ketawa. "Yelah tapi..hubby kan yang susah payah bina cafe tu...sayang ni cuma tolong ambil alih je"terangku sayu. "Eh dahla kang lewat hubby pergi ofis .."kata Mikael lembut.

"Sayang hubby pergi dulu.." kata Mikael lalu menghulurkan tangannya. Aku menyalam tangannya manakala Mikael mengucup dahiku. "Assalamualaikum" Mikael memberi salam sebelum keluar. "Waalaikumusalam " jawabku lalu melambai tangan kearah Mikael. Lama kemudian kereta Mikael sudah semakin hilang di luar rumah.

"Yeay! Boleh ajak kawan!"jeritku teruja. Terus aku membuka app whatapps laju tanganku menekan group.

Friends Foreverr💖💃

Korang dtglah cafe aku nanti!
Send

Alia: okay! Beres bos..👍

Dayah: oky..lagipun kitorang
               baru je sampai.😁

Ooo..korang nk dtg
Pukul brp?
Send

Balqis: tenggoklah nanti
               kitorang chat balik.🥰

Ara: uuuu tk sabar nk pergi...🙀

Syahira: aku pun sambil2 tu
                 Boleh jln2

Seri: hahah🤣

Fyna: 😘tak sabar rasanya.

Bebi: Haah..tk sabar😄

Okaylah bye korang...
Send

____________________________________

Sampai di cafe friends segera aku masuk untuk mula bekerja ye cafe ku memberi nama cafe friends tak tahulah kenapa Mikael nak sangat. Aku mempunyai 5 pekerja pembantuku. Iman, Aiza,Syafiq, Mal dan Fad.

"Iman...nanti kawan-kawan saya nak datang dalam 8 orang...tolong sediakan meja ye" kataku lembut apabila melihat Iman yang sedang membersih meja. "Baik..Kak Zana"kata Iman aku lebih biasa kalau pekerjaku panggil aku Zana atau Kak Zana aku tidak suka kalau mereka panggil aku bos atau puan.

"Kak Zana !"panggil Syafiq. "Yer..Syafiq kenapa?"jawabku lembut. "Mm boleh tak Syafiq nak keluar sekejap.. sebab mak Syafiq pengsan"kata Syafiq panik. "Ye ke kalau macam tu Syafiq cuti je lah biar yang lain uruskan"ujarku prihatin. "Takpe ke Kak Zana.."dia serba salah. "Takpe dah pergilah cepat nanti apa pulak jadi nanti"kataku lembut. "Terima kasih Kak Zana saya pergi dulu.."ujar Syafiq dengan sopan.

SEINDAH CINTA KUWhere stories live. Discover now