1. Naar school

987 19 2
                                    

POV Nathan

Al ik de school in loop ziet ik gelijk een receptie met zo'n zure oude vrouw eracher.

'Hoi, ik ben Nathan van der Stee.'

'Ben jij de nieuwe.'

'Ja inderdaad.'

'Je bent ingedeeld in klas H5C.'

'Zit Noa Willams ook in die klas?'

'Ik kijk even voor je.' Ze typt wat in op haar computer en zegt dan:

'Ja zij zit ook in H5C maar ze is nu in de kantine want is is uit de les gestuurd.'

'Oke dankuwel.'

'Je hebt nu Geschiedenis in lokaal 33, maar ik denk dat je de weg niet weet dus ik loop wel even met je mee.' Eigenlijk weet ik de weg hier heel goed dankzij het volgen van Noa, maar het is nogal raar als ik dat zeg dus laat ik de vrouw me naar het lokaal brengen.

'Hier is het ga maar naar binnen.'

'Oke.'

'Ben jij Nathan?' Vraagt de leraar die voor de klas staat.

'Yep.'

'Zou je jezelf even voor willen stellen aan de klas.'

'Ik ben Nathan van der Stee, ik ben 17 jaar, ik woon hier sinds gisteren en mijn hobby's zijn karate en taekwondo.'

'Oke daar achter is nog een tafel vrij ga daar maar zitten.'

Ik loop langzaam naar de tafel toe en plof neer. Heel veel leerlingen zitten nieuwsgierig naar me te kijken maar ik die gewoon alsof ik dat niet zie en staar uit het raam. Ik hoop gewoon zo dat ik vandaag nog een keer de kans krijg om naast Noa te zitten en met haar te praten.

Het zesde uur begint al bijna en nog steeds heb ik niet de kans gehad om naast haar te zitten. Ze zit eigenlijk altijd naast haar vriendin Eline. Maar daar gaat verandering in komen want zometeen hebben we Duits. Ik weet dat dat niet in Eline's vakkenpakket zit maar wel in die van Noa. Dus waarschijnlijk zit ze alleen.

Op het moment dat de bel gaat sta ik langzaam op zodat Noa voor mij loopt. En zo volg ik haar naar Duits.

Ze gaat helemaal achteraan zitten, perfect. Snel loop ik naar haar toe en vraag:

'Mag ik naast je zitten?'

'Tuurlijk.' Snel ga ik zitten en pak ik mijn boeken.

'Bevalt het je hier?' Vraagt ze aan mij. Wacht wat? Ze vraagt iets aan mij? Dit gaat beter dan dat ik had verwacht.

'Weet ik nog niet echt, want ik woon hier pas sinds gisteren en van mijn moeder moest ik vandaag meteen naar school.'

'Ik kan je rondleiden als je wil.' Ze wil me rondleiden hier? Dit gaat echt veel veel beter dan ik verwacht had.

'Ja is goed.' Zeg ik veel rustiger dan dat ik me voel.

'Wanneer?' Vraagt Noa.

'Zo meteen uit school?' Vraag ik.

'Nee sorry ik heb al afgesproken om met Eline mee te gaan.'

'Oke morgen dan?'

'Is goed.'

Het is even stil maar dan vraag ik:

'Heb je hobby's?' Eigenlijk weet ik het antwoord al lang en ik wil ook niet zo'n standaard gesprek voeren, maar ik wil vragen of ze een vriendje heeft. En ik denk dat het nogal raar is als ik zomaar uit het niets vraag.

'Nee niet meer, ik zat op voetbal maar toen ging de club failliet.'

'Dat is wel balen.'

'Ja inderdaad.'

'En eh je hebt dus geen vriendje?'

'Hoezo?'

'Het is toch gewoon een normale vraag?'

'Ja, maar je zei dus, hoezo die dus?'

'Nou ik heb je hier nog niet met een jongen gezien.'

'O oke, ik heb inderdaad geen vriendje.'

'Aha.'

'Hoezo aha?'

'Daar kom je nog wel achter

Dark angels don't fly [on hold]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu