4; MALAM

89 19 5
                                    

Last Ramadhan

Tangan Wafi erat menarik tangan aku dari ruang tamu menuju ke bilik

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Tangan Wafi erat menarik tangan aku dari ruang tamu menuju ke bilik.

Belum sempat sampai tangga, dah ada yang bersuara.

"Nak pergi mana tu?"

Siapa lagi kalau bukan adik kesayangan aku yang sibuk nak tahu orang ke mana. Macamlah aku ni curi suami dia.

"Nak masuk bilik. Penat." Jawabku bagi pihak Wafi. Sengihan muncul di hujung bibirnya.

Dia ni. Dia yang tarik kita. Kita yang nak kena buat alasan. Ni yang tak suka ni.

"Oh. Pergilah. Tapi esok jangan bangun lambat pula." Pesannya lagi. Aku mengangguk. Dengan itu, aku dan Wafi melangkah menaiki tangga menuju ke bilik.

Yang tinggal di ruang tamu hanyalah keluargaku. Keluarga si anak Jeon dah tempah katil dulu. Penat sangat gamaknya.

"Wafi, sabarlah. Yang awak tergesa-gesa ni kenapa?" Tanyaku.

Pintu bilik dikuncinya. Dia menapak ke arahku. Langkah kami mendekati katil.

Anak Jeon seorang ini. Memang tak reti sabarlah.

"Awak nak apa ni?"

"Nak awak. Boleh?" Tanya Wafi selamba. Tangan aku naik tinggi. Dah sedia nak pukul dada bidang dia.

"Jangan nak mengada. Esok nak sahur." Kataku.

Dia mengeluh. Punggung dia labuh ke atas katil.

Esok akan jadi sahur pertama dia sebagai seorang Islam. Dan sebagai seorang suami untuk aku.

Dan aku. Esok akan jadi sahur pertama untuk aku sebagai seorang isteri.

"Alaa...Esok sahur pun tak boleh ke? Kan malam?" Tanyanya. Eleh. Nak pujuklah tu.

"Wafi, sayang." Panggilku. Meleret-meleret. Tangannya aku capai. Aku cium perlahan.

"Bukan tak boleh. Takut nanti awak tak bangun. Tu je." Pujukku.

"Awakkan ada. Nanti awak boleh kejut saya."

Gelengan aku berikan kepadanya. Tubuhnya aku tolak ke atas katil. Aku tahu, cara ni sangat mengundang bahaya.

Tapi, apa kata kalau kita tengok sejauh mana Wafi Jeon ni boleh tahan nafsu dia.

Sebelum esok.

"Zahrah Khalidah. Awak jangan macam-macam kalau tak nak saya bangun lambat esok." Tegas Wafi. Bibirnya dia ketap.

Aku ketawa dalam hati.

Comelnya suami aku seorang ni.

[C] LAST RAMADHAN | JJKWhere stories live. Discover now