Keesokkan harinya,waktu petang...
"Siapa yang cadangkan lagu <Answer> Ateez semalam?" Tanya Jae Hyun."Aku."Jawab Taehyung pendek.
"Aku dah tengok dah lagu tu..best dowh...boleh ah buat lagu tuu" Kata Jae Hyun."Aku dah kata...lagu tu best.."Kata Taehyung."1,2,3 Let's burn!"Kata Wooyoung."Alahai kau ni...dari semalam..let's burn,let's burn!Jangan sampai aku burnkan kau betul-betul baru kau tahu.."Kata Jae Hyun.Wooyoung memuncungkan bibirnya tanda dia terasa dengan kata-kata Jae Hyun."Kau fikir,kau comel ke buat macam tu hah?!"Kata Jae Hyun lagi."Aku memang cute pon!"Kata Wooyoung sambil berpeluk tubuh."Perasan je lebih.."Kata Jae Hyun."Haih...korang ni nak gaduh ke nak practice?.."Kata Jimin."Hehehe..mianhei.."Kata Jae Hyun dan Wooyoung."Ok first...aku nak korang semua tengok dulu 2 lagu yang kita pilih semalam...lepastu..kita bincang position and part lirik masing-masing.Esok kita berlatih dance..okayh?"Arah Jae Hyun."OKAY!!!"Kata mereka semua."Hmm..baguslah korang ni..apa saja arahan yang aku bagi korang ikut je..bagus-bagus!"Kata Jae Hyun sambil tersenyum.
"So..untuk lagu <Kick It> tu..sape nak first part?" Tanya Jae Hyun.Mereka semua hanya mendiamkan diri."Kau pilihlah..kau kan ketua.."Kata Mark.Jae Hyun mengeluh."Yelah...dalam lagu tu ade satu part tinggi not dia...aku nak Jimin ambil part tuu.."Kata Jae Hyun.Jimin terkejut."Kenapa aku pulak?"Kata Jimin seperti tidak berpuas hati."Suara kau kan lantang..aku sure kau boleh tarik part tu..for <Answer>..
Jongho ambil part yang tinggi tu eh.."Kata Jae Hyun.Jongho hanya menganggukkan kepalanya."ok..part rap untuk <Kick It> and <Answer> pulak aku nak Mark dengan Lucas.."Arah Jae Hyun.Mark dan Lucas menganggukkan kepala.Mereka semua pun terus berbincang sehingga lewat petang.Tepat jam 6:30 petang,Jae Hyun mengarahkan mereka semua pulang.Dalam perjalanan pulang ke rumah,Taehyung dan Jimin berbual tentang pertandingan tersebut.
"Jimin,kenapa kau nampak takut plus sedih je ni?" Tanya Taehyung.Jimin menggelengkan kepalanya."Kau...risau pasal competition tu?"Tanya Taehyung lagi.
"Haishh..itulah dia..aku tak rasa aku boleh tarik part tinggi tu lah..part aku pon boleh tahan banyak..position aku pulak..Jae Hyun nak aku jadi 'main dancer'..manalah aku tak risau Tae.." Rintih Jimin.Taehyung hanya tersenyum.Tangan kirinya diletakkan dia atas bahu kanan Jimin."I know you can do it..yelah..bff aku ni kan pandai menari..pandai menyanyi.Suara kau pon sedap tau.."Taehyung cuba meyakinkan Jimin."Aku harap..aku tak buat silaplah time perform nanti.."Kata Jimin lagi."Dont worry chingu!Tae is ready to help you!"Kata Taehyung.Di rumah Jimin..
"Jimin!Turun dinner..papa dah lama tunggu ni.." Jerit mamanya yang sedang menyediakan makan malam.
"Okay ma!" Kata Jimin lantas dia turun ke bawah."Ha Jimin..duduk sini.."Arah papanya.Jimin duduk berhadapan dengan papanya
Tiba-tiba papanya menghulurkan sesuatu."Apa ni pa?"Tanya Jimin lalu membuka kotak tersebut."Phone?Kenapa papa belikan Jimin phone?Phone Jimin elok lagilah.."Tanya Jimin.
"Papa saja belikan Jimin phone baru..phone lama Jimin tu kan dah 4 tahun guna.." Kata papanya."Thanks pa!"After dinner...
Jimin membelek-belek phone barunya.'Iphone 11..mahal giler phone nii..'Getus hati Jimin.Jimin mengambil phone lamanya di dalam beg sekolahnya."Dah ada yang baru..yang lama nak buat ape?Takkan nak buang kot?Simpan?Hmm...jadi jeruklah jawabnya...kalau bagi orang..masalahnya,nak bagi siapa?"Jimin berfikir sejenak."Hah!Taehyung!Bagi Taehyunglah..kesian aku tengok dia pakai phone retak skrin tu..hmm..nantilah aku bagi dia..kita buat suprise!"Kata Jimin.
Tiba-tiba,pintu biliknya diketuk."Ya,ma?"."Tidur awal..esok nak sekolah.."Kata mamanya."Okay..goodnight mama!"Kata Jimin lalu menutup lampu biliknya kemudian dia terus tidur sambil memeluk patung doraemon kesayangannya.*Thanks for reading part2*
*Thanks for the comment*
*Hope that all readers will enjoy this part✌✌*
YOU ARE READING
FRIENDS💖|| Vmin
Contoold title:My Beloved Besties💝 "Friendship is the most precious thing in my life forever..."