Esoknyaa..
Taehyung berjalan lemah longlai menuju ke kelas.Dia baru sahaja balik dari berjumpa dengan pengetua.
Flashback..
"Awak tahukan yang Park Jimin akan pindah harini?" Tanya pengetua.Kening Taehyung serta merta terangkat.'Dia betul-betul pindah?'Getus hati Taehyung.
"Nampaknya macam awak tak tahu lagi..dia akan berpindah harini...barang-barang dia pihak sekolah akan simpan sebab katanya dia takkan kembali lagi ke sini..". Taehyung angguk kepala.
" Jadi saya nak awak...lepas ni fokus dengan pelajaran sebab tahun ni tahun terakhir kamu..jangan asyik fikirkan apa yang berlaku sebelum ni..."Kata Pengetua.Sekali lagi Taehyung hanya mampu angguk kepala.
"Prestasi awak kebelakangan ni agak teruk jadi lepas ni kekalkan prestasi macam dulu..hmm..awak boleh keluar sekarang..saya ada kerja..".
'Tahun ni last year kat sekolah and tak sangka last year aku dengan Jimin..Agak-agak aku boleh jumpa dia lagi tak lepas ni? Hmm..yang pasti aku akan rindukan dia..Aku memang sedih tapi at the same time aku gembira sebab ini je yang terbaik buat kau..Aku nak tengok kau berjaya...'
...........
End flashback
" Kau apasal jalan macam orang tak makan setahun ni?"Tanya Jae Hyun.Taehyung geleng kepala."Kau tahukan Jimin pindah harini.."Kata Taehyung.
Jae Hyun buat-buat terkejut."Cinca?! Dia betul-betul pindah ke? Ah....ni semua salah aku!"."Takpelah..biarlah dia pindah..dahlah..aku nak balik kelas.."Kata Taehyung.Dalam hati,Jae Hyun dah mula ketawa jahat.'Rancangan berjaya!'
"Ah..Nae..pergilah balik kelas.". Taehyung berjalan lemah meninggalkan Jae Hyun.Sementara Jae Hyun pula sudah tersenyum kecil.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
." Serius ah?!!!"Tanya Wooyoung.Bukan tanya tapi jerit sebenarnya."Serius.Buat ape aku nak tipu.."Kata Taehyung.Wooyoung dah buat muka macam nak nangis.
"Yahhh!!!! Jimin!!!! Dont leave me!!!!" Jerit Wooyoung.Hongjoong pandang Wooyoung tajam."Apsal pandang aku macam tu?!".
"Jangan menjerit boleh tak? Kang tak pasal-pasal pengetua panggil kita macam mana?" Kata Hongjoong."Arrr..biar argh!"."Kalau aku hayun penumbuk kat kau jap lagi
ni sia-sia je tau!"Kata Hongjoong lagi.Wooyoung jelir lidah."Pendek."."BWO?!"."Aku cakap kau pendek..tak dengar ke?"Wooyoung sengaja menaikkan kemarahan Hongjoong
"YAH JUNG WOOYOUNG!!! KAU NI KAN..!!!"
"Hoi..dahlah tu! Asyik gaduh je...kang korang berdua yang aku tumbuk ni tau tak!" Marah Lucas.
"Kau jangan sedih-sedih tau Tae.." Kata Jongho.Taehyung hanya angguk kepala.
Jimin😊
=Camne plan kita?
=Berjalan lancar tak?(You)
=Of course berjalan lancar!
Jimin😊
=Okay..kalau gitu..
yang selebihnya past
kat aku..
=Kau teruskan dengan lakonan kau..(You)
=Nae...Jimin senyum.Rancangannya berjalan lancar."Kita mana boleh berpisah Tae..."Kata Jimin perlahan.
To be continued...
See you guys at final part!
YOU ARE READING
FRIENDS💖|| Vmin
Historia Cortaold title:My Beloved Besties💝 "Friendship is the most precious thing in my life forever..."