MBB💝Part 7

18 5 0
                                    

Petang, lepas habis sekolah....

"Harini aku nak kita semua practice betul-betul! Aku taknak ada yang lupa step dan sebagainya..pertandingan dah nak dekat..tolong jangan fikir pertandingan ni something yang remeh...Kalau korg nak menang,make sure korang practice betul-betul..Jangan jadi 'lembik' sangat!" Kata Jae Hyun.Sengaja dia menekankan perkataan 'lembik' itu untuk memerli seseorang.

Siapa lagi kalau bukan Jimin...

Jimin yang mendengar hanya mendiamkan diri.Apa yang dia tahu hari ini,dia mesti practice without mistake.Bukan untuk menyedapkan hati Jae Hyun tetapi,untuk buktikan pada Si ketua..dia tak lembik!

"Dahlah!Start practice..harini takda istilah kesian..sape buat salah aku hentam dia cukup-cukup!" Kata Jae Hyun.

Mereka semua hanya menurut.Kemudian semua bangun untuk memulakan practice.
.
.
.
.
.
(kita skip yaaaaa)

"Dah pukul 6 petang ni..dengar ni aku nak bagi conclusion.." Jae Hyun mengarahkan semua orang duduk di hadapannya.

"So harini practice kita agak memuaskan..aku kata 'agak'!Belum betul-betul memuaskan pon..so sentiasalah practice di rumah..jangan asyik goyang kaki mesej girlfriend je!!
Esok maybe last practice then kita discuss untuk baju..." Kata Jae Hyun sebelum mengarahkan mereka semua pulang ke rumah masing-masing.

"Jae Hyun!" Panggil Jimin.Jae Hyun berpaling ke belakang."Kau nak apa?"

"Harini aku dah tak lupa step kan?" Tanya Jimin.Jae Hyun mengeluh dahulu sebelum menganggukkan kepalanya.

"Eleh..entah-entah harini je kau okey..esok-esok buat hal balik..kan?
Kau kan memang macam tu.."Kata Jae Hyun selamba sambil menyandang beg sekolahnya.

" Kau sepatutnya bagi semangat dekat dia bukan marah-marah..sebab tulah dia buat mistake..Kau sebagai ketua patut tahu apa nak buat kalau ahli group kau nervous then buat mistake.."Celah Taehyung.

Jae Hyun smirk."Habistu? Kau nak cakap yang aku tak layak jadi ketua?
Kau tu layak ke? Kau dengan bff kau ni sama je..malas aku nak layan korang..apa yang aku tahu..time competition kalau kau buat mistake..kau tengoklah apa yang aku buat kat kau.."Kata Jae Hyun kemudian berlalu pergi dari situ.

"Aishh!! Nasib baik iman aku kuat kalau tak...leper aku kejekan dia..mamat berlagak!!!" Taehyung yang dari tadi geram melihat Jae Hyun terus melepaskan amarahnya sebaik sahaja Jae Hyun pergi.

Jimin pula hanya mengeluh."Dahlah..jom balik!
aku nak rest.."Kata Jimin.Taehyung kesian melihat Jimin yang tak bersemangat tu.Apa yang Taehyung boleh buat ialah bagi nasihat and semangat..yang lain semua terserah pada Jimin.

'Aku harap..Kau boleh buat yang terbaiklah time competition ni..'Getus hati Taehyung.'Aku tahu kau boleh..'

💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖

💘Thanks for vote my ff!!!
💘Love you readers!!

Vote and comment diperlukan...
Babai!!!

FRIENDS💖|| VminWhere stories live. Discover now