Waktu rehat✌
"Jae...kau tak kesian ke tengok Taehyung tu.." Kata Hongjoong."Nak buat ape kesian..biasa je aku tengok dia tu.."Kata Jae Hyun.Hongjoong mengeluh."Malas aku nak cakap ngan orang macam kau ni..kang tak pasal-pasal aku bergaduh ngan kau.."kata Hongjoong kemudian berlalu pergi dari situ.
"Sejak Jimin masuk wad sebab 'kau' tu..dia asyik dia dan tak nak bercakap..kadang-kadang termenung,tidur dalam kelas sampai kena marah dengan cikgu.." Kata Lucas.Jae Hyun smirk.
"Siape suruh dia tidur dalam kelas..sebab tu kena marah...Wae? Aku ke penyebab dia tidur dalam kelas? ".
" Kau bukannya tahu apa yang dia buat..setiap hari lepas sekolah..dia akan pergi hospital lawat Jimin..malam pulak dia tak cukup tidur..kau rasa sebab apa?! Cuba kalau kau kat tempat dia apa kau rasa? Kawan baik kau sendiri masuk hospital..kalau aku bukan kata takleh tidur..makan pun takde selera tahu tak?!"Kata Lucas.
"Itu bukan masalah aku so aku tak kesah.." Kata Jae Hyun. "Ya tuhan...annoyingnyalah kau ni..menyampah betul aku! Kitorang ni dah naik berbuih mulut ni nasihatkan kau..tapi satu pun kau taknak dengar..aku malas nak cakap lagi..buat bazir air liur aku je!" Kata Lucas kemudian dia pun berlalu pergi dari situ.
Seonghwa,Jongho,Haechan dan Mark pun ikut Lucas pergi dari situ.Takut nak berada disitu lama-lama dengan Jae Hyun.
Tinggallah Wooyoung sahaja bersama Jae Hyun."Kau ni kan..tengok! Tak pasal-pasal diorang semua dah taknak cakap dengan kau..kau tak rasa sedih ke..."Kata Wooyoung.
"Aku tak kesah..sukahati dioranglah nak cakap lagi ngan aku ke tak.." Kata Jae Hyun.
"Aku bukan nak tuduh kau tapi aku nak kau dengar ni..Jimin dengan Taehyung tu dah lama kawan..diorang kawan sejak kecil lagi tau tak..takkan sebab benda ni je kau nak tengok diorang berpisah..aku tak tahulah kau nak ke tak tapi aku..taknak! Aku taknak putuskan hubungan persahabatan diorang cuma disebabkan masalah yang mulanya kecil tapi kau sendiri yang besarkan masalah.."
"Aku nak sangat minta kau..berbaik dengan Jimin dengan Taehyung..kau minta maaf dengan diorang..At least,dengan kau buat macam tu..kita boleh berdamai balik macam dulu.." Kata Wooyoung.
"Kalau aku buat macam tu..apa yang aku dapat?" Tanya Jae Hyun.
"Kau akan dapat balik kawan-kawan kau yang support kau selama ni..takkanlah kau nak hilang diorang kan?Fikir-fikirkan lah apa yang aku bebel panjang-panjang kat kau tadi..fikirkan pasal orang lain jugak..jangan fikir pasal kepentingan diri sendiri je!" Kata Wooyoung kemudian berlalu pergi dari situ kerana waktu rehat sudah tamat.
"Tunggu Wooyoung!". Wooyoung berpaling kebelakang." Bwo?"
"Teman aku pergi hospital lepas sekolah?" Tanya Jae Hyun."Kau sakit ke?".Jae Hyun geleng kepala.
"Aku...nak lawat Jimin.Nak minta maaf kat dia." Kata Jae Hyun."Woahhh..serius ah!"Kata Wooyoung."Yelah!".
"Yah..tak sia-sia aku jadi soft harini..membuahkan hasil..akhirnya kau dengar cakap aku...kau dah taubat Jae!".
Jae Hyun ketawa kecil." Kau nak teman aku ke tak ni?"."Ok! Aku on je!"Kata Wooyoung.Lega dia tengok Jae Hyun dah mula nak berubah.
To be continued...
Sentap tak ayat yang saya buat tu..hehet😜
{Vote and comment diperlukan}
YOU ARE READING
FRIENDS💖|| Vmin
Proză scurtăold title:My Beloved Besties💝 "Friendship is the most precious thing in my life forever..."