Bab 3: Prank

31 6 0
                                    

‘Eh Riffat kau buat ape tu' kata Lisa kepada Riffat

‘alamak kantoii' bisik Riffat di dalam hatinya.

‘eh aku takde buat ape.. Saja nak cari kalkulator aku kat meja nih sebab kalkulator aku ade hilang kat sini’ kata Riffat kepada Lisa

Tiba tiba guru Kimia kelas 5 Amoeba memasuki kelas tersebut. Masing masing berada di tempat duduk dan berasa gentar. Siapa sahaja yang tak kenal Puan Sabrina guru Kimia paling garang di sekolah Seri Bintang.

‘Ha! Sekarang semua bangunn!'herdik Puan Sabrina ke arah pelajarnya.

‘siapa yang tak siap homework Kimia yang saya beri. Sila Bangun dan keluar! Macam la saya tak tau ade yg x buat kan' Kata puan Sabrina ke arah muridnya.

Tiba tiba Hazrif menuju ke kelas dengan selamba dan terus menuju ke tempat duduknya.

‘eh Hazrif amboi suka hati kau je kan dahla tak bagi main masuk je' herdik puan Sabrina kepada Hazrif

'Err maaf cikgu saya tak perasan hehe' kata irfan dengan kepada puan Sabrina.

'Dah sekarang ni, saya nak tengok homework kamu.Siap ke tak tu? Tengok muka macam tak buat je kan' perli Puan Sabrina dengan nada yang sinis kepada Hazrif.

'Err jap saya amik buku saya bawah meja' kata Hazrif kepada puan Sabrina.
Hazrif terus mengambil bukunya di bawah meja.Dia menghembus nafas lega lantas dia beri kepada puan Sabrina

Puan Sabrina membuka buku tersebut dan menyemak setiap helaian kertas untuk menyemak latihan yang diberikan.

‘Ha dah agak da memang tak siap pon! Sudahla tak siap lepastu conteng muka saya ejek saya kan!' Tengking Puan Sabrina kepada Hazrif.

‘maaf cikgu,saya tak buat cikgu lukisan tu' rayu Hazrif kepada gurunya

‘Cukup,saya taknak dengar dah! Sekarang ikut saya pergi jumpa pengetua' kata puan Sabrina kepada Hazrif.

Riffat tersenyum apabila melihat Hazrif dikenakan tindakan.

‘padanmuka kau hahah' ketawa Riffat di dalam hatinya.

‘Aku rasa ni mesti kerja si budak lembap tuh.Dia ni memang nak kene dengan aku lah.

Sambung bab 4




TragisWhere stories live. Discover now