bab 9:Memori

32 7 0
                                    

Kedengaran bunyi motor posmen menghantar surat di hadapan rumah Riffat.Riffat menjenguk ke luar dan menuju ke arah peti surat tersebut.Dia membaca surat itu.Rupa rupanya itu adalah surat tawaran kemasukan ke University of Cambridge di London,England.Dia sangat terkejut lantas terus meluru ke arah ibunya yang sedang sibuk mengupas bawang.

'Ibuuu! Riff dapat sambung belajar kat Englandd!' kata Riffat dengan riak wajah yang gembira ke arah ibunya.

'wahh tahniah Riff.Ibu sangat bangga dengan kamu' kata Rafidah kepada anaknya.

Setelah berberapa minggu sebelum berangkat ke England.Sedang khusyuk mengemas pakaian sebuah kotak jatuh dihadapannya.dia membuka kotak tersebut.Dia melihat berberapa keping gambar.Ternyata itu merupakan gambar kenangannya bersama rakan baiknya Hazrif.Riffat lantas mengalirkan air mata di atas kepingan gambar tersebut.

'Hazz..aku berjaya Hazz aku dapat ke luar negara sambung belajar.Terima kasih Hazz kau banyak bantu aku.' Riffat mengucup kepingan gambar tersebut.

Sebelum berangkat Riffat sempat melawat ke kubur Hazrif dan membaca yassin.

'Hazz..kau memang kawan terbaik aku selama-lamanyaa aku tau kau mesti berada di syurga yang indah bukan. Takpe suatu hari nanti aku akan jumpa kau disana kelak' kata Riffat dengan nada yang sayu.

'Selamat tinggal Hazrif.. Semoga kita berjumpa di syurga kelak' kata Riffat dengan nada yang tenang.Maka bermulalah perjuangan hidup Riffat yang terbaru dan lebih mencabar di luar sana


-Tamat-

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 01, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

TragisWhere stories live. Discover now