‘Haz, tolong aku selesaikan jap soalan intergration ni boleh jadi gila aku kot tengok soalan ni erhh' kata Riffat kepada Hazrif.
‘heh kacang je soalan ni kau tambah jela taugeh dekat sebelah ni jadi ar intergration HAHAHAH' Ketawa Hazrif kepada Riffat.
‘Ehh! Memang betul pun kan letak taugeh.hareyy tol' kata Riffat kepada Hazrif.
‘Amboi carut nampak sape ajar eh' tegur Hazrif dengan nada yang sinis.
‘sape ke lagi kalau bukan kau HAHAHA' Kata Riffat kepada Hazrif.
‘Cis, hampeh tol' kata Hazrif ke arah Riffat yang sedang ketawa.
Tiba tiba guru Matematik tambahan Encik Amin pun masuk ke kelas 5 Amoeba.
Selepas usai memberi salam. En.Amin pun memberi kuiz kepada setiap pelajarnya di kelas 5 Amoeba
‘baik pelajar,harini saya akan buat kuiz addmath so sila jawab dengan betulah ye SPM nak dekat dah ni'.kata Encik Amin ke arah muridnya
‘Dafishhh taktau ade kuiz doo' kata Riffat kepada Hazrif.
‘duhh chill ii je la aku lupa nak bagitau kau semalam harini ade kuiz' kata Hazrif kepada Riffat
‘Ish kau nih hm pishang la aku jawab do' kata Riffat dengan muka yang kusam.
Keesokan harinya di kelas 5 Amoeba.
‘baik pelajar harini saya akan serahkan kuiz kamu balik. Sebelum tu saya ingin memberitahu pelajar yang berjaya mendapat full marks dan lowest marks'.Kata Encik Amin ke arah muridnya dengan nada yang tegas.
Semua pelajar kelas 5 Amoeba berasa sangat gentar. Bagi Riffat dia sangat gentar dan gemuruh teringin saja dia keluar dari kelas itu.
‘baik,pelajar yang berjaya ialah..Muhammad Hazrif Hanafi! Tahniah kamu sangat cemerlang saya suka jalan pengiraan kamu' kata Encik Amin kepada Hazrif.
‘pelajar yang lowest mark hmm macam biasalah Riffat..' Kata Encik Amin dengan nada yang sinis
‘Riffat kalau macam nila result awak memang gelaplah masa depan awak' kata Encik Amin kepada Riffat.
Riffat terus mengambil kertasnya dengan perasaan yang sedih.Hazrif terus menuju ke arah Riffat.
‘Riff janganlah sedih aku tau kau mampu cuma tak bersedia je' tegur Hazrif ke arah Riffat.
‘Takpela Haz, memang nasib aku ditakdirkan macam ni' kata Riffat dengan nada yang sedih.
‘kau x boleh mcm ni Riff takpe aku janji akan bantu kau betul betul' kata Hazrif kepada Riffat.
‘Okay mulai sekarang..kita start study sama sama usaha okayy' kata Hazrif kepada Riffat.
‘baik Haz, thanks tau sayang kau HAHAHA' kata Riffat dengan nada yang ceria.
Disebabkan perkara itu, Riffat terus berusaha bersama sama Hazrif bagi berjaya dalam peperiksaan.Pelbagai usaha telah dilakukan oleh Hazrif bagi membantu Riffat untuk berjaya dalam peperiksaan.
Sambung Bab 7
YOU ARE READING
Tragis
Teen FictionKisah seorang budak yang lemah dan sering dibuli musuhnya Hazrif.Sesuatu peristiwa telah mengubah segalanya di dalam hidup Riffat.Mampukah Riffat mengatasi cabaran yang dihadapi dalam hidupnya.Mampukah dia berjaya di dalam hidupnya?