Bab 2: Bola Sepak

33 5 0
                                    

Tiba tiba

‘Weh Riffat, takkan duduk dalam rumah jerrr.Nak jadi anak dara erk HAHAH. Jom arrh main bola dengan kitorang syok pe' tegur Hazrif ke arah Riffat yang termenung dari tadi

‘tapi Riff aku tak reti la.Aku bukannya hebat macam korang pun. Kata Riffat kepada Hazrif dengan nada sayu.

‘Alah takpe arhh aku boleh ajar jom ar turun jap x lama punn.' Kata Hazrif kepada Riffat. Dengan perasaan yang gembira dia terus menukar pakaiannya dan menuju ke gelanggang futsal di sebelah rumahnya tanpa mengetahui niat sebenar Hazrif.

‘ha Riffat ni geng aku arh team team aku semua gempak niyh macam-macam da kitorang menang pertandingan kau ade ke'. Hazrif dengan riakknya berkata kepada Riffat.

‘cis! Berlagak betul ingat aku kesah sangat ke. Getus Riffat di dalam hatinya.

Tanpa membuang masa Hazrif mengajak Riffat bermain bola tanpa sebarang tunjuk ajar daripada Hazrif. Hazrif telah membahagikan setiap orang kawannya memasuki kumpulan Riffat.Maka perlawanan bermula.

‘Riffat kau jadi striker boleyh' desak Azli kepadanya.
‘Tapii.. Aku tak reti do' kata Riffat kepada Azli
‘alah buat biasa je sepak sepak macam tu je.' Kata Azli kepada Riffat

Riffat dengan perasaan gentar menyepak bola itu.perlawanan bermula maka kumpulan Hazrif dan Riffat berebut bola.

Dengan tidak semena-mena bola itu sengaja disepak Afif kawan Hazrif ke arah perut Riffat.

‘Aduh sakitnya perut aku’ raung Riffat
‘nah amik nih padanmuka HAHAHAHAHA' kata Hazrif sambil ketawa ke arah Riffat.

‘Lembap dah tau tak reti main ade hati nak join kami.Dalam mimpila weyy'. Ketawa Hazrif sambil diikuti rakannya.

‘tapi kau kata nak ajar akuu..’ kata Riffat kepada Hazrif.

‘hah? Kau ingat aku nak ajar kau dahla lembap orang ajak sikit dah percaya kalau tak reti main buat cara tak reti tak payah beria sangat nak main!' Herdik Hazrif ke arah Riffat

‘dah ar lewat da geng jom caww biar mamat lembik ni duduk sorang sorang HAHAHA' kata Hazrif kepada rakannya.

Air mata Riffat mengalir deras di pipinya.Sungguh tidak disangka hari ini menjadi hari malang buat dirinya.Tapi bagi Riffat bukan hari ini sahaja malahan hari hari dia merasa nasib yang sama.

Riffat terus pulang ke rumah dan meluru ke arah biliknya dan mengunci pintu biliknya.

Rafidah yang sedang duduk di ruang tamu semakin risau dengan sikap anaknya.

‘Sudahlah aku dah penat kene buli tau tak. Stress tau sudahla aku ni lembap lemah pulak tu’ Riffat berkata kepada dirinya seorang diri sambil melihat ke arah cermin.

‘hem aku rasa aku kene rancang dan buat pembaharuan tentang diri aku nih’. Riffat berkata kepada dirinya.

Ohh..aku tau nak buat ape dengan kau Hazrif ha ha

Sambut part 3

TragisWhere stories live. Discover now