Tamat sesi persekolahan‘weh Riffat, kau sini kau'Panggil Hazrif ke arah Riffat. Riffat dengan perasaan yang takut dia terus meluru ke jalan raya.
‘maafkan aku,Hazrif aku geram sangat dengan kau' Rayu Riffat kepada Hazrif.
‘Weh,kau jangan nak lari! Sini kau' Hazrif mengejar Riffat.
Riffat berasa sangat takut dia terus lari ke tengah jalan tanpa menghiraukan kenderaan yang lalu di jalan raya tersebut.
Tiba tiba
‘RIFFAT!!’ teriak Hazrif kepada Riffat
Riffat dilangar sebuah kereta di tengah jalan. Hazrif lantas menuju ke arah Riffat yang rebah di atas jalan.
‘Riff,maafkan aku Riff aku tau aku bersalah’ rayu Hazrif kepada Riffat
Riffat tidak sedarkan diri sejurus Hazrif menghampirinya.
Di hospital Seri Bintang
‘Doktor macam mana keadaan anak saya?' Kata Rafidah kepada Dr.Wong
‘Anak puan berada dalam keadaan stabil cuma dia mengalami pendarahan di kepalanya tapi takpe dia masih selamat.Jangan risau ya puan' kata Dr.wong kepada Rafidah
‘terima kasih dr. Boleh saya melawat anak saya’.Kata Rafidah kepada Dr.Wong.
‘boleh puan'.Kata Dr.Wong kepada Rafidah.
Riffat tersedar.Dia memandang ke arah sekeliling. Ternyata dia berada di dalam hospital.
‘Rif,kamu okay' kata Rafidah kepada anaknya
‘saya okay ibuu..' Kata Riffat kepada ibunya dengan nada yang sedih.
Tiba tiba daun pintu wad dibuka.Hazrif datang secara mengejut dan terus ke katil Riffat.
‘Riffat..maafkan aku yaa kalau tak sebab aku kau tak jadi macam ni' kata Hazrif kepada Riffat dengan nada yang sedih.
‘Takpe Haz, aku okay..kau pun maafkan aku yaa' kata Riffat dengan nada sayu kepada Hazrif.
‘mulai harini aku janji tak sakitkan hati kau dan kita jadi kawan baik boleh?’ kata Hazrif kepada Riffat.
‘boleh Haz kita jadi kawan baik'. Kata Riffat kepada Hazrif.
Itulah saat terindah bagi Riffat kerana dia mendapat seorang kawan baik yang baru.
Sambung Bab 5
YOU ARE READING
Tragis
Genç KurguKisah seorang budak yang lemah dan sering dibuli musuhnya Hazrif.Sesuatu peristiwa telah mengubah segalanya di dalam hidup Riffat.Mampukah Riffat mengatasi cabaran yang dihadapi dalam hidupnya.Mampukah dia berjaya di dalam hidupnya?